شناسهٔ خبر: 30781676 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

معرفی فیلم های جشنواره فجر«مسخره باز»

غنی زاده سه سال پیش با «اژدها وارد می شود» مانی حقیقی به عنوان بازیگر به جشنواره فجر آمد و در جشن انجمن منتقدان برای بازی در آن نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

کارگردان تئاترهای موفق «کالیگولا»، «ملکه زیبایی لی نین»، «در انتظار گودو» و «می سی سی پی نشسته می میرد» امسال اولین فیلم سینمایی خود را جلوی دوربین برد. غنی زاده سه سال پیش با «اژدها وارد می شود» مانی حقیقی به عنوان بازیگر به جشنواره فجر آمد و در جشن انجمن منتقدان برای بازی در آن نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

نکات جذاب
پس از پایان فصل اول سریال «شهرزاد»، علی نصیریان بازی در هیچ فیلم سینمایی قبول نکرد و «مسخره باز» اولین فیلمی است که بازیگر نقش «بزرگ آقا» در آن ایفای نقش می کند. البته نصیریان دو سال پیش هم در «امپراطور جهنم» جلوی دوربین رفت اما همچنان بسیاری منتظر هنر نمایی این بازیگر پرافتخار در فیلم غنی زاده هستند. از سوی دیگر هدیه تهرانی هم امسال دو فیلم در جشنواره دارد که «مسخره باز» یکی از آنها است.

نکات حاشیه ای
چندی پیش علی نصیریان در یک مصاحبه تلویزیونی به تمجید از «مسخره باز» غنی زاده پرداخت و باعث شد بسیاری از خبرنگاران منتظر اکران این فیلم در جشنواره فجر باشند. حضور پر تعداد بازیگران شناخته شده از جمله صابر ابر، رضا کیانیان و بابک حمیدیان در کنار نصیریان و تهرانی به جذابیت این فیلم اضافه کرده است.

شانس جایزه
شنیده می شود که بازی علی نصیریان در این فیلم آنقدر درست از آب درآمده که برخی از منتقدان از حالا او را نامزد دریافت سیمرغ بلورین بازیگری نقش مکمل مرد اعلام کردند. از سوی دیگر بسیاری از مخاطبان منتظر تماشای یک نقش متفاوت از هدیه تهرانی هستند و ممکن است او نیز برای بازی در «مسخره باز» نامزد دریافت سیمرغ بازیگری شود.

از سوی دیگر همایون غنی زاده هم احتمال دارد با اولین فیلمش موفقیت چند سال قبل سعید روستایی با «ابد و یک روز» تکرار کند، اما برای رسیدن به سیمرغ باید با کارگردانان سرشناسی رقابت کند. ضمن اینکه از طراحی صحنه فیلم هم نباید غافل شد.

سایر عوامل فیلم عبارتند از:
مدیر فیلمبرداری: علی قاضی
تدوین: هایده صفی یاری
مدير صدابرداری: محمود کاشانی
طراح صحنه : سهیل دانش
طراح لباس: الهام معین
طراح‌ چهره پردازی: ایمان امیدواری
عکاس: مسعود اشتری

 

نویسنده و کارگردان: همایون غنی زاده
تهیه کننده: علی مصفا

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما