شناسهٔ خبر: 30781356 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

تصاویر ثبت شده‌ ایران از دریچه‌ دوربین عکاس فرانسوی

عکاسی به نام Amos Chapple بین تاریخ دسامبر سال ۲۰۱۱ و ژانویه‌ی سال ۲۰۱۳ سه بار به کشور عزیزمان، ایران سفر کرده است. این عکاس فرانسوی در رابطه با سفرهای خود به ایران و تصاویرش چنین گفته است: " از آنچه در ایران دیدم و اختلافی که دنیای غرب در رابطه با این کشور دارند، شگفت زده شدم... من فکر می‌کنم دسترسی به اخبار واقعی ایران سخت است و به همین دلیل کسی تصویر یکسان و قاطعی درباره‌ی ایران ندارد.

صاحب‌خبر -

شاید دولت‌ها و سیاست‌ها دلیل اصلی ناشناخته ماندن ایران باشند، چون آنچه در شبکه‌های ایرانی دیده می‌شود تفاوت زیادی با خبرگزاری‌های غربی دارد و من متوجه شدم که مردم ایران هم دل خوشی از این موضوع ندارند. در تمام مدتی که من در ایران بودم چیزی جز حسن نیت و مهربانی ندیدم. آنچه سربازان خارجی و آمریکایی درباره‌ی ایران می‌گویند، یک اشتباه بزرگ است و تا جایی که من متوجه شدم مردم ایران مشکلی با مردم آمریکا ندارند. "

تصاویری که این هنرمند فرانسوی از ایران گرفته است، سبب حیرت افراد زیادی شده. در ادامه با هم به تماشای عکس‌های این عکاس ماجراجو می‌نشینیم و صحبت‌هایش را در رابطه با هریک از تصاویر از زبان خود او بیان می‌کنیم.

روستای پالنگان

تصویر زیر مربوط به روستای پالنگان است؛ این روستا در نزدیکی کوه‌ها و مرز عراق قرار دارد. اغلب روستایی‌ها یک زمین کشاورزی دارند که از آن راه، هزینه‌های زندگی خود را در می‌آورند.

روستای پالنگان

مسجد وکیل

در این تصویر، یک کارگر مشغول به کار را در مسجد وکیل مشاهده می‌کنید. تنها یک توریست خارجی در این مسجد حضور داشت. گرچه گویا صنعت گردشگری در ایران روبه بهبود است اما هنوز خارجی‌ها تنها ۱۰ درصد از توریست‌های ایران را تشکیل می‌دهند. فکر می‌کنم که نشان دادن ایران به عنوان کشوری با مردم بداخلاق، تاثیر زیادی در عدم حضور گردشگران خارجی در این کشور داشته است.

کاخ سعدآباد

در کاخ سعدآباد تهران که در شمال این شهر واقع شده، مجسمه‌ای از شاه پیشین ایران وجود دارد که گویا انقلابی‌ها آن را به شکل زیر درآوردند. چکمه‌های شاه باقی مانده که نشان‌دهنده‌ی زوال رژیم پیشین در ایران است.

کاخ سعدآباد

بام تهران

در این تصویر زنانی را می‌بینید که در حال تماشای غروب خورشید هستند، آنها روی تپه‌ای در شمال تهران ایستاده‌اند. مردم تهران به این تپه، بام تهران می‌گویند.

بام تهران

کوه‌های مرز ایران و عراق

این چوپان گله‌ی خود را به چرا در روی کوه‌های مرز ایران و عراق می‌برد.

کوه های مرز ایران و عراق

مسجد سپهسالار

این تصویر، چشم انداز بخشی از تهران را نشان می‌دهد که آن را وقتی گرفتم که داخل مناره‌ی مسجد سپهسالار بودم.

مسجد سپهسالار

بازار تهران

یک کارگر جوان را می‌بینید که وقتی در بازار تهران در حال قدم زدن بود، نور پنجره‌های رنگی بازار به او تابید. جالب است بدانید که مردم این کشور به ازدواج و داشتن فرزند تشویق می‌شوند به طوری که آمارها نشان داده که در سال ۲۰۰۹ میلادی، نزدیک به ۷۰ درصد ایرانی‌ها زیر ۳۰ سال سن داشته‌اند.

بازار تهران

تخت جمشید

این عکس تصویری از گوشه‌ای از تخت جمشید است که قدمتش به دوران باستان می‌رسد و روزی امپراتورهای ایرانی در آن ساکن بودند. با این که اسلام، زبان عربی را به ایران وارد کرد، اما هنوز ایرانی‌ها اصالت زبان خود را حفظ کرده‌اند و این موضوع را می‌توان در تخت جمشید هم دید.

تخت جمشید

مترو تهران

این دوقلوها در متروی تهران توجه من را جلب کردند و من از آنها عکس گرفتم.

مترو تهران

نظر شما درباره‌ی گردشگری در ایران چیست؟ فکر می‌کنید برای پیشرفت این صنعت در ایران باید از کجا آغاز کرد؟ آیا شما هم موافقید که تبلیغات منفی زیادی از کشورمان در رسانه‌های غربی می‌شود که بسیاری از آن‌ها اصلا حقیقت ندارند؟

لست سکند

2121

برچسب‌ها:

نظر شما