شناسهٔ خبر: 30781201 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

مرغ و گوشت را گران نخرید

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: طی دو روز آینده مرغ گرم باقیمت 10 هزار و 500 تومان و مرغ منجمد باقیمت 9800 تومان باید به‌صورت گسترده در سطح شهر توزیع شود، همچنین گوشت منجمد به هر میزان باقیمت 29 هزار تومان و گوشت گرم به قیمت 37 هزار تومان عرضه می‌شود.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
منوچهر حبیبی در حاشیه نشست خبری مدیران اقتصادی استان قزوین، در پاسخ به خبرنگار ایسنا، در خصوص تنظیم بازار، تصریح کرد: جلب اعتماد مردم و امیدآفرینی یکی از مهم‌ترین وظایف مدیران است، درواقع اعتمادسازی وظیفه ذاتی هر مدیر است.

وی افزود: هیچ‌وقت از ابتدای انقلاب تاکنون در بودجه مشخصاً برای کالاهای اساسی اعتباری در نظر نگرفتند اما در سال جاری به دلیل تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی موجود، اولویت اصلی بودجه ما توجه به معیشت مردم است و برای آن اعتباری در نظر گرفته‌شده است که نشان از عزم جدی دولت دارد.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین اظهار کرد: اگر مشکلات وجود نداشت این اعتبارات را به سمت عمرانی هدایت می‌کردیم؛ اما نگاه دولت در خصوص کالاهای اساسی این است که فشاری بر مردم وارد نشود و در این حوزه باید مشکلات ریشه‌یابی شود.

وی با اشاره به قیمت گوشت قرمز تأکید کرد: فشارهای داخلی، قاچاق دام و خرید واسطه‌ای دام باقیمت بالا ازجمله موارد مؤثر در افزایش قیمت گوشت است به همین دلیل جلساتی در این حوزه برگزارشده است و در زمینه ذخیره‌سازی کالاهای اساسی مشکلی در استان نداریم و ذخیره‌سازی صورت گرفته است.


وی یادآور شد: عرضه محصولات به این قیمت صرفاً برای تعدیل بازار صورت می‌گیرد؛ نیاز گوشت قرمز به‌طور روزانه 30 تن است اما برای تعدیل نیمی از آن را می‌توانیم وارد بازار کنیم، ممکن است به حد مطلوب نرسد اما تلاش‌ها صورت می‌گیرد و تنظیم بازار جزو اولویت‌های ما است.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین با اشاره به حمایت از صنایع تأکید کرد: تسهیلات پرداخت و مجوزها صادر می‌شود و نشان از حمایت دارد اما برخی از مشکلات واحدهای صنعتی به ضعف مدیریتی برمی‌گردد برای مثال سال گذشته به یک واحد تولیدی از محل صندوق کشاورزی تسهیلات پرداخت کردیم اما امروز به دلیل مشکل مدیریتی دچار مشکل شده است.

وی خاطرنشان کرد: هیچ دستگاه خدمت‌رسانی ازجمله مالیات، خدمت‌رسانی، تأمین اجتماعی، آب، برق، گاز و بانک‌ها حق ندارند مانع تولید شوند و واحد تولیدی برای این مشکلات نباید تعطیل شود مگر اینکه مشکل مدیریتی وجود داشته باشد.

حبیبی در ادامه با اشاره به واردات هزار خودرو توسط گمرک قزوین بیان کرد: این مسئله خارج از استان است و واردکننده قزوین نیست و موضوع به‌صورت جدی در حال پیگیری است.

نظر شما