شناسهٔ خبر: 30780382 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

علت متصل نشدن ایستگاه میدان قدس به نیاوران چه بود؟ / تونل‌های متروکه مترو در زیر خیابان موحد دانش

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه درباره علت مسدود شدن خط ۳ مترو در نیاوران توضیحاتی داد.

صاحب‌خبر -

علی امام مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مسدود شدن خط ۳ مترو در نیاوران اظهار کرد: در دوره مدیریت محسن هاشمی در متروی تهران، شاخه‌ای بالاتر از ایستگاه نوبنیاد پیش‌بینی شده بود تا نیاوران و میدان قدس به یکدیگر وصل شوند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) افزود: بر همین اساس یک قطعه زمین که پارکینگ معاونت حمل و نقل بود در اختیار شرکت مترو قرار گرفت تا به عنوان کارگاه اجرایی از آن استفاده شود

وی با بیان اینکه قرار بود ایستگاه نیاوران در همان کارگاه ساخته شود، تصریح کرد: عملیات اجرایی از سمت ایستگاه نیاوران آغاز شد و در خیابان موحد دانش، رمپی در عمق ۲۵ متری برای ورود به ایستگاه زده شد.

 مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره  به اینکه ۲۵۰ متر تونل حفاری شد، گفت: البته تنها 80 متر تونل به طور تمام مقطع اجرا شد و مابقی به صورت نیم مقطع حفاری گردید.

امام ادامه داد: با تغییر مدیریت شرکت مترو و تصمیم مدیریت وقت شهرداری تهران این محل به یک مجتمع تجاری و اداری واگذار و بحث ایستگاه نیاوران منتفی شد.

 مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) اظهار کرد: به دنبال این تصمیم‌گیری عملیات‌های اجرایی انجام شده در محل ایستگاه، تخریب و ساختمانی در آن جا ساخته شد.

وی افزود: با توجه به از بین رفتن مسیر‌های دسترسی به تونل و بلااستفاده ماندن در خیابان موحد دانش، این مکان حالت متروکه پیدا کرده است.

امام خاطرنشان کرد: در حال حاضر برنامه ما این است که مسیری را به همان تونل در عمق ۲۵ متری باز کنیم و برای ایمن سازی آن اقداماتی را انجام دهیم؛ چراکه ممکن است این مکان مخاطره آمیز شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما