شناسهٔ خبر: 30779407 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بازیکن پیشین استرالیا خبر داد:

درخواست فوتبالیست بحرینی از فیفا/ راه اندازی کمپین برای «العریبی»

یک تحلیلگر و بازیکن پیشین فوتبال استرالیا گفت: «حکیم العریبی» از فیفا می‌خواهد تا در خصوص آزادی وی اقدام کرده و از برگردانده شدنش به بحرین جلوگیری نماید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، «کاریگ فاستر» فوتبالیست اسبق استرالیا و تحلیلگر کنونی شبکه SBS روز سه شنبه در تایلند پس از ملاقات با «حکیم العریبی» فوتبالیست بحرینی که در یکی زندانهای بانکوک بسر می‌برد این دیدار را دیداری عاطفی و تاثیر گذار خوانده و گفت: حکیم از جامعه فوتبال و در راس آن فیفا خواسته است تا برای آزادی و قضیه وی اقدام نمایند تا بجای برگردانده شدن به بحرین (که محل بازداشت و محاکمه وی خواهد بود ) به محل اقامتش در استرالیا باز گردد. 

«فاستر» افزوده است: العریبی امید خود برای دستیابی به نتیجه مثبت را از دست داده اما زمانی که به وی اطلاع دادم حرکت‌ها و کمپین‌های وسیعی در خصوص قضیه او در سطح منطقه و بین الملل انجام پذیرفته است و در عمل (در کنار کارهای حقوقی) به عنوان مثال در استرالیا طرفدارانش در یکی از مسابقات ۵ دقیقه به احترام او ایستاده و یک دقیقه برای او کف زده اند، شنیدن اینها باعث شد که حکیم روحیه و قوت بگیرد.

«حکیم العریبی» ۲۵ ساله فوتبالیست اسبق تیم ملی بحرین در سال ۲۰۱۴ از بحرین خارج شده و توانست در استرالیا به پناهندگی دست یابد. بحرین غیابا وی را به اتهام آشوبگری و تخریب اموال عمومی به تحمل ۱۰ سال حبس محکوم کرد این در حالی ست که العریبی می گوید در زمان وقوع جرم اعلام شده وی برای تیم ملی بحرین در مقابل قطر بازی می کرده است و اصلا در بحرین حضور نداشته است. حکیم گفته است در صورت بازگردانده شدن به بحرین تحت شکنجه قرار خواهد گرفت تا به کارهایی که نکرده اعتراف نماید و ناعادلانه محاکمه و روانه زندان خواهد شد.

حکیم العریبی که ۲۷ نوامبر ۲۰۱۸ (حدود دو ماه قبل) برای گذران تعطیلات به همراه همسرش از استرالیا به تایلند رفته بود در فرودگاه بانکوک بازداشت شد.

تیم باسکون فال استرالیا که هم اکنون العریبی برای آن بازی می کرده است و همچنین اتحادیه فوتبال این کشور در نامه هایی به نخست وزیر تایلند خواستار آزادی حکیم شده اند. وزیر خارجه استرالیا نیز در دیدار همتای تایلندی خود از  ادامه بازداشت العریبی ابراز نگرانی شدید نموده است. 

«کاریگ فاستر» فوتبالیست نام آشنای استرالیا با همکاری موسسات و سازمان های حقوقی هم اکنون کمپین حمایت از العریبی را با هدف آزادی و بازگرداندن وی به استرالیا  در دست گرفته اند و این کمپین اذهان عمومی را در سطح منطقه و بین الملل به خود جلب کرده است. این کمپین در فضای مجازی با هشتگ #SaveHakeem  دنبال می‌شود که موجی روبه افزایش را به خصوص در توییتر به همراه داشته است.

در همین راستا جمعه آینده تیم های «گرین گالی» و «باسکون فال» بازی دوستانه برای جمع آوری کمک به کمپین حمایت از حکیم العریبی برگزار خواهند کرد.

نظر شما