شناسهٔ خبر: 30779398 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس پلیس پیشگیری ناجا:

اعمال اشد مجازات برای سارقان ادوات ریلی/مسئولیت برقراری امنیت در صنعت برعهده پلیس است

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی با بیان اینکه سرقت یک پیچ ساده از راه‌آهن می‌تواند منجر به فاجعه شود، گفت: سرقت ادوات ریلی جزو سرقت‌های عادی محسوب نمی‌شود و اشد مجازات برای سارقان را در نظر می‌گیریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد شرفی، رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی در مراسم افتتاح یک دستگاه درزین پلیس (گشت ریلی پلیس) با بیان اینکه سرقت از راه‌آهن و مسیر ریلی یک سرقت عادی نیست، اظهار داشت: از آنجایی که ادوات ریلی نقش حیاتی در برقراری امنیت و سلامت جان مردم دارد، سرقت این ادوات جزو سرقت‌های عادی نیست و تشدید برخورد با سارقان ریلی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی تاکید کرد: خرید و فروش ادوات ریلی جرم است و اشد مجازات برای آن در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه امنیت یک نیاز فطری انسانی و بستری برای رشد و تعالی و وسیله‌ای برای بهره‌مندی از امکانات محسوب می‌شود، گفت: راه‌آهن سمبل اقتدار و توسعه هر کشور محسوب می‌شود و به طور قطع باید امنیت در آن به صورت کامل برقرار باشد.

شرفی با تاکید بر اینکه یکی از مولفه‌های اصلی امنیت داخلی برقراری تعامل و ارتباط بین پلیس و سایر دستگاه‌ها است، گفت: بسیار خوشحالم که امروز شاهد هم‌افزایی نیروهای پلیس و راه‌آهن هستم که این دو دستگاه توانسته‌اند رسالت خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی ادامه داد: تجهیز پلیس به امکانات روز می‌تواند واکنش آن را در برابر وقایع افزایش دهد و امروز پلیس ایران به این امکانات روز مجهز شده‌ است.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی با اشاره به عملکرد پلیس در طول 9 ماه ابتدای سال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته گفت: عملکرد پلیس در حوزه کشف سرقت 65 درصد افزایش یافته است و در بخش دستگیری سارقان هم 109 درصد افزایش عملکرد داشتیم.

وی افزود: کشف قاچاق در همین مدت نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته 14 درصد افزایش یافته و ارزش ریالی کالاهای مکشوفه هم تا 300 درصد رشد پیدا کرده است. همچنین از نظر کمی کشف مواد مخدر هم با 100 درصد رشد مواجه بوده است.

شرفی ادامه داد: از نظر تعداد پرونده و تعداد افراد دستگیر شده هم در این مدت به ترتیب 14 و 25 درصد رشد داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه شاید سرقت پیچ خارج از مسیر ریلی ارزش ریالی و حیثیتی قابل توجهی نداشته باشد، گفت: اما سرقت همین پیچ ساده از مسیر ریلی می‌تواند منجر به یک فاجعه شود و سارقان با این اقدام به مردم خیانت می‌کنند و موجب بروز خسارت به منافع عمومی می‌شوند.

او تاکید کرد: دو موضوع مهم در این صنعت ایمنی و امنیت است که با یکدیگر هم مساوی هستند و مسئولیت برقراری امنیت در صنعت برعهده پلیس است.

نظر شما