شناسهٔ خبر: 30779241 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

توصیه های حفاظت محیط زیست برای کاهش آلودگی هوا/

هوای تبریز برای گروه های حساس ناسالم است

نصر: مسوول روابط عمومی اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: هوای کلانشهر تبریز امروز چهارشنبه در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، داود قاسم زاده با اعلام این خبر افزود: بر اساس آخرین داده‌های مرکز پایش هوای اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، هم اکنون کیفیت هوای کلان شهر تبریز نسبت به روز گذشته کاهش داشته و شاخص آلودگی هوا 111 را نشان می‌دهد.

وی افزود: امروز هوای تبریز برای گروه‌های حساس ناسالم است و کودکان و افراد مسن از فعالیت در فضای آزاد خودداری کنند.

قاسم زاده از احتمال ادامه این شرایط به دلیل سکون جوی خبر داد و گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر ادامه شرایط جوی کنونی، احتمال ادامه شرایط ناسالم هوای تبریز وجود دارد و لازم است شهروندان همکاری بیشتری در استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی و کمک به افزایش کیفیت هوای تبریز داشته باشند.

افزودنی است، اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی طی بیانیه ای برای کاهش آلودگی هوا از شهروندان خواست از تردد با خودرو شخصی در داخل شهر تا حد امکان پرهیز کنند و از وسایل حمل و نقل عمومی برای مسافرت های درون شهری استفاده کنند و از سوزاندن برگ و درختان در باغ های اطراف تبریز و سوزاندن ضایعات مانند لاستیک، سیم و زباله خودداری کنند.
همچنین صرفه جویی مصرف گاز طبیعی و مدیریت مصرف انرژی از موضوعات مهمی است که مورد توجه شهروندان قرار گیرد.

این بیانیه می افزاید، معاینه فنی خودروی شخصی و تنظیم منابع احتراق خانگی را به عنوان یک اولویت و در راستای مسئولیت شهروندی انجام دهند.

انتهای پیام/

نظر شما