شناسهٔ خبر: 30779177 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دولت پاکستان گزارش کامل سفر عمران خان به قطر را منتشر کرد

R36461/P/S8,87,91/CT12

دولت اسلام آباد با مثبت ارزیابی کردن سفر نخست وزیر پاکستان به قطر جزئیات تصمیمات اتخاذ شده را منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از ای آر وای نیوز، دولت پاکستان با انتشار گزارشی جزئیات سفر «عمران خان» نخست وزیر پاکستان به قطر و تصمیمات اتخاذ شده را منتشر کرد.

در این گزارش آمده است: عمران خان در اولین گام از سفر خود به قطر با نخست وزیر این کشور دیدار کرده و در رابطه با مسائل مهم منطقه‌ای با او بحث و گفتگو کرد.

نخست وزیر پاکستان در ادامه با هیات تجار قطر نیز دیدار کرده و از آنان برای سرمایه‌گذاری در خاک کشورش دعوت به عمل آورد.

یکی دیگر از برنامه های مهم عمران خان در این سفر دیدار با «تمیم بن حمد بن خلیفه» امیر قطر بود که فرصت مناسبی برای طرح موضوع پرداخت وام از سوی قطر به اسلام آباد در آن شکل گرفت.

در این دیدار مقرر شد دولت قطر 3میلیارد دلار وام در اختیار پاکستان قرار دهد تا مشکلات اقتصادی موجود دراین کشور حل شود.

علاوه بر این نخست وزیر پاکستان دیدارهای جداگانه ای با فعالان حوزه های کشاورزی، فرهنگی، گردشگری و آموزشی کشور قطر داشت و از آنها برای حضور پر رنگ در پاکستان دعوت به عمل آورد.

در بیانیه دولت پاکستان تاکید شده است که قطر تا زمان فرا رسیدن جام جهانی 2022 برای بیش از 100 هزار پاکستانی فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

عمران خان از امیر قطر نیز دعوت کرد تا به پاکستان سفر کرده و همکاری های دو جانبه را افزایش دهد که این دعوت مورد قبول بن خلیفه واقع شد ولی هنوز زمان دقیقی برای این سفر مشخص نشده است.

گفتنی است از زمان روی کار آمدن عمران خان مشکلات اقتصادی یکی از مهم ترین دغدغه های دولت پاکستان بوده و اسلام آباد درتلاش است با کمک کشورهایی چون چین، عربستان، قطر و امارات بر این مشکلات غلبه کند.

انتهای پیام/.

برچسب‌ها:

نظر شما