شناسهٔ خبر: 30779146 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گفت‌وگوی لاوروف و چاووش اوغلو پیش از دیدار پوتین و اردوغان

R7650/P/S8,1414/CT10

وزرای امور خارجه ترکیه و روسیه در مورد روابط دو جانبه و رویکردهای این دو کشور نسبت به مسئله سوریه با هم گفت‌وگو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه ملیت٬ مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه شب گذشته در تماس تلفنی با همتای روسی خود سرگی لاوروف در مورد روابط دوجانبه مسکو آنکارا و همچنین رویکرد ترکیه و روسیه در مورد ابعاد مختلف منطقه امن در سوریه٬ گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

این گفت‌وگو در حالی صورت گرفته که قرار است امروز ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مسکو با هم دیدار کنند.

این نخستین سفر خارجی اردوغان در سال 2019 میلادی است و قرار است که در این سفر مهم‌ترین ابعاد سیاسی و جغرافیایی موضوع تشکیل منطقه امن در سوریه مورد بحث و گفت‌وگو قرار بگیرد.

 برخی از رسانه‌های نزدیک به آکپارتی همچون روزنامه استار با به کار بردن تیتر اغراق‌آمیز «چشمان جهانیان به دیدار اردوغان و پوتین دوخته شده» این موضوع را برجسته کردند.

 سفر اردوغان به مسکو در حالی صورت می‌گیرد که چندی پیش و در آستانه اعلام تصمیم حمله ترکیه به شرق فرات٬ هیأتی مرکب از وزیر دفاع٬ رئیس سرویس اطلاعاتی میت ترکیه و مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه برای اقناع روسیه در مورد حمله ترکیه به شرق فرات به مسکو سفر کردند، اما از آن سفر نتیجه‌ای حاصل نشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما