شناسهٔ خبر: 30777921 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار خراسان شمالی:

نقش اتاق اصناف بر نظارت قیمت ها پررنگ تر شود

استاندار خراسان شمالی در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: نقش اتاق اصناف بر نظارت قیمت ها باید پررنگ تر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر محمدعلی شجاعی در این نشست اظهار داشت: اتاق اصناف باید جلوتر از ما و دستگاه های نظارتی برای کنترل بازار و جلوگیری از نوسانات قیمت ها حرکت کند و رئیس هر اتحادیه مسئولیت رصد و برخورد با اصناف زیر مجموعه مجوزدار خود را دارد.

دکتر شجاعی با تاکید بر این که وظیفه اصلی مراقبت در بحث قیمت ها بر عهده اتحادیه هاست، افزود: گزارشی از سوی اتاق اصناف و سازمان تعزیرات استان در مورد تعداد پرونده های شکایت مردمی در سال جاری به تفکیک اتحادیه ها تهیه و ارائه شود. 

وی ادامه داد: از وزارت خواسته ام هر چه سریع تر تکلیف مدیریت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را تعیین کند.

 شجاعی تصریح کرد: اعتقاد دارم برای ریشه کن کردن مشکلات باید به سمت آن هجوم برد، بنابراین بعد از تعیین تکلیف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای حل مشکلات بازار حرکت هجومی خواهیم داشت.

وی با اشاره به افزایش قیمت ها در خراسان شمالی اشاره داشت: نرخ تورم کالاهای اساسی استان نسبت به کشور بالاتر بوده و این در حالیست که امکانات درآمدی و رفاهی مردم ما نسبت به کشور پایین تر است و این ظلم در حق مردم استان قلمداد می شود. 

وی مطرح کرد: اتاق اصناف بازسازی و ساماندهی اتحادیه ها را در دستور کار داشته باشد تا عوامل بروز نابسامانی در بازار استان نسبت به کشور بدتر نباشد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در مورد توزیع کالاهای یارانه ای مانند گوشت اظهار داشت: پیش بینی این کالاها توسط دولت برای اقشارضعیف و کم درآمد است، بنابراین نقاط هدف توزیع گوشت یارانه ای را شناسایی کنید و هم چنین این توزیع تنها در مرکز استان متمرکز نباشد و سهمیه دیگر شهرستان ها نیز دیده شود.

موضوع خروج گوشت مرغ تولیدی با شرط تامین نیاز استان از دیگر مباحث این نشست بود که دکتر شجاعی خاطرنشان کرد: دلیلی وجود ندارد مردم استان کالایی را گران تر از دیگر استان ها مصرف کنند؛ اتاق اصناف و تعزیرات باید نرخ کالاهای دیگر استان ها را بدانند تا متوجه وضعیت خود در کشور باشیم.

وی خاطر نشان کرد: طی یک هفته متولیان امر گزارشی از میزان قاچاق دام، کالاهای اساسی، سوخت و آرد در استان تهیه کنند تا در ادامه راهکار حل این مشکل ارائه شود.

دکتر شجاعی خطاب به اعضای حاضر در نشست گفت: دستگاه های عضو شورای تامین استان بسیار خوب کار می کنند و وجود امنیت در استان به دلیل وجود همین هماهنگی هاست؛ مدیران اجرایی استان هم از گزارش های تحلیلی اداره اطلاعات بهره مند شود تا در ادامه بهتر و قانونمندتر کار کنند.

دکتر شجاعی خطاب به رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان دستور داد: گزارش آماری از تعداد دام سبک و سنگین، میزان مصرف گوشت و سطح مجاز برای صادرات گوشت استان تهیه شود تا برنامه ریزی منظمی برای میزان مازاد گوشت استان با هدف ایجاد اشتغال داشته باشیم.

استقرار انبار نمایندگی جمع آوری و فروش اموال تملیکی در استان از دیگر مباحث بود که دکتر شجاعی گفت: بنا به قول سرپرست نمایندگی جمع آوری و فروش اموال تملیکی با تامین انبار مورد نیاز باید طی دو هفته اداره مستقر می شد، اما باوجود در اختیار قرار دادن انبار مورد نیاز در محل گمرک استان، این اداره هنوز مستقر نیست.

وی تاکید کرد: هر چه سریع تر گزارش کتبی روند انجام این کار تهیه و ارسال و تکلیف کار مشخص شود و هم چنین یک فرد به عنوان نماینده خراسان شمالی برای استماع درخواست های استان و پیگیری وعده های این سازمان در استان معرفی شود.

دکتر شجاعی در مورد راه اندازی صرافی های مجاز غیر فعال استان هم خاطرنشان کرد: معاون امور اقتصادی بنده باید با شنیدن مشکلات این صرافی ها تا یک هفته آینده شرایط راه اندازی را فراهم کند.

رئیس کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در ادامه سخنان خود افزود: تنها با برگزاری جلسات و کمیته های ذیل آن ها مشکلات حل نمی شود و باید به طور عملیاتی به موضوعات مختلف ورود داشته باشیم تا مردم خروجی و آثار برگزاری این نشست ها را احساس کنند.

دکتر شجاعی با بیان این که کسب رضایت مردم مهم ترین درخواست مقامات کشوری از ماست، تصریح کرد: برای حضور در جلسات آمار دقیق داشته باشید چون جلسات محل تصمیم گیری است؛ مرور دوباره مصوبات کار درستی نیست و هر دستگاه اجرایی باید در اجرای مصوبه مربوط اهتمام داشته باشد.

دکتر شجاعی تاکید کرد: فرهنگ اجرای مصوبات باید در استان ایجاد شود؛ برای انجام نشدن کارها به دنبال توجیه و فرافکنی نباشید و با تسلط دانایی بر امور، کارها را به طور عملیاتی دنبال کنید.

وی ادامه داد: باوجود دیر کرد ما در ارائه خدمات، مردم همواره قدردان بوده اند پس باید با جلب رضایت بیشتر، مردم را با خود همراه کنیم چرا که فاصله افتادن میان مردم و نظام به دلیل کوتاهی مسئولان در انجام کارها، با اهداف انقلاب اسلامی مغایر است. 

در ادامه این نشست، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی هم گفت: دلایل نمایندگی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی برای عدم تحقق وعده خود جهت استقرار اداره مربوط در استان، قابل قبول نیست و باید سریع تر به این درخواست پاسخ دهند.

حجت الاسلام جعفری افزود: گزارش های رسمی نشان دهنده افزایش قیمت ها در بازار خراسان شمالی است بنابراین برای کنترل و تنظیم بازار باید به شکل میدانی و عملیاتی ورود داشته باشیم.

 

نظر شما