شناسهٔ خبر: 30777362 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

«رحمانی‌ فضلی» جام زهر را نوشید +جزئیات

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور، به تازگی طی صحبت‌هایی در سیزدهمین نشست ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با مرور برخی از تحرکات وحدت شکن و یأس آفرین در کشور، این پدیده نامبارک را ناشی از تنگ نظری ها، زمان ناشناسی ها و فقدان چارچوب جامع تحلیلی و درک صحیح از منافع وامنیت ملی دانست و با ابراز تأسف از عدم توانایی برخی چهره ها و شبه جریان ها برای تفکیک بین حب و بغض های شخصی و جریانی نسبت به مسئولان فعلی دولت با اصول پایه و برسازنده منافع ملی و امنیت ملی، لزوم اصلاح اینگونه نگاه ها و تحلیل های یک جانبه سیاسی اقتصادی و اقدامات رسانه ای مترتب بر آن را خواستار شد.

به گزارش ایرنا، او می‌افزاید: در شرایطی که دشمنان کشور در نتیجه مقاومت مردم و اقدامات شبانه روزی بخش های مختلف به طور ویژه دولت، از به نتیجه رسیدن فشارها و توطئه های خود ناامید شده و پی در پی در صدد یافتن راه های جدید برای جبران ناکامی های خود هستند، بموازات و همزمان با فشار دشمن، برخی سیاسیون و تحلیلگران، با انگیزه رقابت های سیاسی و یا به تصور غلط ضربه به دولت برای دفاع از نظام، دولت را آماج حملات خود قرار داده اند؛ در حالیکه همه ما در یک کشتی هستیم.

رحمانی‌فضلی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در طول چندماه فعالیت ستاد، همواره بر مواجهه اصلاحی، تذکر، راهنمایی و ارشاد گویندگان و ترویج کنندگان گفتارهای یأس آفرین و وحدت شکنانه تأکید شده است، استمرار یأس آفرینی و وحدت شکنی علیرغم همه تذکرات قبلی را غیر قابل قبول برشمرد و کمیته حقوقی قضایی ستاد را موظف به پیگیری اجرای قانون در این عرصه کرد و از قوه قضاییه خواست در چارچوب اصول قانونی و از جمله برابر مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، به طور جدی و مؤثر از اعمال قانون در این خصوص حمایت کند.

رئیس شورای امنیت کشور با تشریح تلاش های ناکام دشمن برای تبدیل مطالبات صنفی و خواسته های عمومی معیشتی و نظایر آن به تنش های اجتماعی و امنیتی، نقش آفرینی موثر همه چهره های علاقمند به کشور، فعالین و نخبگان بخش های مختلف و جریان های سیاسی اشاره کرد و یادآور شد: رسالت تاریخی همه دستگاه ها در عرصه های مختلف نظام، صیانت از مردم در برابر بمباران تبلیغاتیِ یأس آفرین و تحریک کننده دشمن، و اتخاذ یک ساز و کار موثر در امر اطلاع رسانی و تبلیغات برای شکل گیری صحیح ادراک مردم است و این مهم ضرورت دارد.

*قبل از تأکید رحمانی‌فضلی بر برخورد قضایی با عوامل یأس‌آفرینی، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه نیز در صحبت‌هایی از تصمیم این قوه برای احضار عوامل سیاه‌نمایی و ضرورت ارائه اسناد خبرهای بد اقتصادی از سوی آنان خبر داده بود.

ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور و خاصّه کمیته‌های حقوقی، قضایی و امنیتی آن راهبردی مطلوب برای جلوگیری از «فتنه اقتصادی» در کشور هستند.

صحبت‌های آقای رحمانی‌فضلی در این ستاد نیز صحبت‌هایی مهم و راهبردی محسوب می‌شوند اما در پیشینه و پسینه آنها حقایقی وجود دارد که هم رحمانی‌فضلی و هم چشمان همیشه بیدار کشور بایستی در جریان آنها باشند.

حقایقی که رحمانی‌فضلی را در مقابل یک موج بزرگ سیاه‌نمایی و یأس‌آفرینی تولید شده در ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان قرار می‌دهد و شاقول جدی بودن یا نبودن حرف‌های او را به دست مردم و افکار عمومی خواهد داد.

آن پیشینه و پسینه این است که آقای رحمانی‌فضلی حتماً بهتر از دیگران می‌داند کسی که بدون هیچ سندی مدعی پولشویی‌های بزرگ در کشور شد «محمدجواد ظریف» بوده است. کسی که ۲ مرتبه بر قرار داشتن کشور در شرایط ته درّه تأکید کرده «اسحاق جهانگیری» بوده است. و فی‌المثل در همین خبرگزاری دولتی ایرنا به موازات انتشار سخنان وزیر کشور، پمپاژ غیر قابل انکاری در القای کلمه «ناامیدی» به ذهن مردم وجود دارد.

ما همچنین به آقای رحمانی‌فضلی عرض می‌کنیم که یک اقتصاددان نزدیک به دولت و اصلاح‌طلبان وجود دارد که در محضر رئیس‌جمهور هم سخنرانی می‌کند و فقط طی ۲ ماه اخیر مدعی بیکار شدن ۱ میلیون نفر پس از تحریم‌های آمریکا و کم شدن مصرف گوشت قرمز مردم به دلیل فقر طی ۴۰ سال گذشته شده است.

ما به ایشان یک تئوریسین معروف اصلاح‌طلب را معرفی می‌کنیم که مدعی وجود بحران دارو و بحران اشتغال شده و همچنین صراحتاً تأکید دارد که دورنمای ایران یک دورنمای مثبت نیست.

همچنین یکی از زنان که نزدیک به دولت و اصلاح‌طلبان است، بر گرسنه بودن مردم ایران تأکید کرده است.

چهره‌هایی هم هستند که رسماً شرایط کشور را شبیه «کشتی تایتانیک» تصویر کرده و یا همینطور مدعی وجود بحران نان در کشور شده‌اند.

آقای رحمانی‌فضلی باید بداند رسانه‌ای در کشور هست که تاکنون مدعی زباله‌گردی مردمان ۲ شهر کشور شده و از این گفته است که آنها در میان زباله‌ها به دنبال غذا می‌گردند.

ایشان آیا می‌داند که رئیس فعلی شورای شهر تهران مژده «سونامی فقر» را به مردم ایران داده است؟

به این فهرست بلندبالا بایستی ادعای گربه خوردن مردم یک شهر به دلیل گرسنگی، احتمال تعطیلی بیمارستان‌های کشور، فلج شدن ایران و حتی خرد شدن استخوان مردم به دلیل تحریم‌ها! بحران بیکاری، ناامید شدن مردم و ده‌ها کد دیگر را نیز افزود که متأسفانه علیرغم اشاره وزیر کشور به مخالفان دولت! اما تمام این حرف‌ها از جانب مقامات دولت و حامیان اصلاح‌طلب او ابراز شده‌اند.

ما به آقای رحمانی‌فضلی عرض می‌کنیم که افرادی از اصلاح‌طلبان و دولتی‌ها در اقتفای این جهان سیاه‌نمایی و دروغ، «آدرس خیابان» را به مردم داده و حتی از «سقوط کاپیتان» هم حرف زده و برای آن ویدئو نیز تولید کرده‌اند.

بر پایه گزارش مشرق، رئیس شورای امنیت کشور آیا می‌داند که حامیان دولت در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری برای تجمع میلیونی مردم در اعتراض به نظام طراحی‌هایی انجام داده‌اند و دنباله این تئوری‌سازی را در خبرگزاری دولتی ایرنا هم مطرح کرده‌اند؟!

فی‌الجمله اینکه اگرچه ما هم مثل رحمانی‌فضلی بیشتر موافق تذکر به صاحبان این حرف‌ها و دروغ‌ها و نامردمی‌ها هستیم اما به هر حال امروز رحمانی‌فضلی است و جام شوکرانی که در کنار دست او قرار داده شده است.

او بعنوان رئیس شورای امنیت کشور در مقابل سیل آدم‌هایی قرار دارد که خواسته یا ناخواسته کمر به ایجاد «اعتراض ظالمانه» و «فتنه اقتصادی» در کشور و تخریب اذهان مردم در فضای «هجدهمین اقتصاد جهان» بسته‌اند و متأسفانه اینکه تمام آنها نیز در طیف حامیان و مقامات دولتی قرار دارند که عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور آن است.

بدیهیست که باید برای رحمانی‌فضلی در ایران راه خطیر آرزوی توفیق کرد.
البته اگر ستاد اشاره شده و صحبت‌های رحمانی‌فضلی صرفاً برای مجلس‌آرایی نبوده باشد و با این امیدواری که زجر ریخته شدن خون ۲۰ انسان در جریان اغتشاشات به ظاهر اقتصادی دیماه ۹۶، در ورای این جلسه و این صحبت‌ها وجود داشته باشد...

برچسب‌ها:

نظر شما