شناسهٔ خبر: 30776170 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

والیبال و کشتی درانتظار تعیین تکلیف

درخواست انتخابات زودرس

دنیای اقتصاد : دو فدراسیون ورزشی کشور با تغییراتی که مدتی پیش در مدیریت آنها صورت گرفت حالا در انتظار برگزاری انتخابات خود هستند. کشتی بعد از استعفای خادم و والیبال نیزبعد از رفتن ضیایی به‌دلیل قانون بازنشسته‌ها در شرایط فعلی با سرپرست اداره می‌شوند. در شرایطی که به‌نظر می‌رسد انتخابات هردو فدراسیون دراوایل سال آینده برگزار خواهد شد، تحرکات ملموسی درمورد نامزدهای احتمالی این فدراسیون‌ها آغاز شده که حتی به ایجاد حواشی نیز رسیده است.

صاحب‌خبر -

ما دبیر را دعوت نکردیم

اخبار پیرامون نامزدهای ریاست فدراسیون کشتی در هفته‌های اخیر پررنگ‌تر از والیبال بوده است. پیش‌بینی می‌شود پیشکسوتانی از قبیل علیرضا دبیر و علیرضا حیدری در صورت ورود به این مقوله شانس زیادی داشته باشند. دبیر که فعالیت‌های خود را از مدتی پیش آغاز کرده، حالا با برخی حواشی روبه‌رو شده است. او که مدتی پیش ‌با رئیس هیات‌کشتی خراسان‌رضوی دیدار کرده بود، اخیرا با روسای هیات‌های فارس و زنجان نیز دیدارو گفت‌وگو داشته تا شرایط را برای ورودش به این عرصه مهیا کند. اما این ملاقات‌ها بدون ماجرا هم نبوده چراکه سفر او به زنجان جنجالی شده است. میثم نصیری عضو تیم‌ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ که گفته می‌شود دبیر به دعوت او به زنجان رفته، در این‌خصوص می‌گوید: «ما ازدبیر دعوت نکردیم، او خودش به زنجان آمد. دراین مورد از کسی نمی‌ترسم که بخواهم حقیقت را پنهان کنم. دبیر را دورادور می‌شناسم. دبیر و سوریان از پرافتخارترین کشتی‌گیران تاریخ ایران هستند، شما بگویید اگر این نفرات به شهرتان بیایند، برای استقبال ازآنها نمی‌روید؟ من نه عضو مجمع انتخاباتی هستم و نه حق‌رای دارم، نمی‌دانم چرا دیدار با دبیر در زنجان به این شکل حاشیه‌ساز شده است.»

نگرانی مشابه در والیبال

پیشکسوتان والیبال نیز مثل کشتی نگران تعویق انتخابات این فدراسیون هستند. افشین داوری سرپرست این فدراسیون دیروز در مورد زمان برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال گفت: «اینکه گفته می‌شود «انتخابات به سال آینده انداخته شد»، درست نیست چون ثبت‌نام کاندیداها حدود ۱۰ روز، بررسی مستندات حدود یک هفته واحراز صلاحیت کاندیداها حدود ۴۵ روز زمان می‌برد. به همین خاطر ناخودآگاه انتخابات به سال آینده موکول خواهد شد‎. من هم بسیار دوست دارم که انتخابات هرچه سریع‌تر انجام شود ولی مسائل و مواردی است که باید به آنها رسیدگی شود.» بهنام محمودی، ملی‌پوش اسبق تیم‌ملی اما تاکید کرد باید هرچه سریع‌تر تکلیف انتخابات مشخص شود و بهتر است ثبت‌نام کاندیداها قبل از عید صورت بگیرد. «درحال‌حاضر دوستان می‌گویند که باید والیبال به آرامش برسد تا انتخابات را برگزارکنند ولی واقعیت این است که باید هرچه سریع‌تر تکلیف والیبال را مشخص کنیم. ما امسال مسابقات لیگ جهانی و مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ را پیش‌رو داریم که به اعتقاد من باید هرچه سریع‌ترموضوع انتخابات فدراسیون والیبال به پایان برسد. به نفع والیبال است تا چنین مسائل مهمی روی زمین نماند. باید کارهای ثبت‌نام کاندیداها در همین یک ماه صورت بگیرد تا در تعطیلات کارهای تایید کاندیداها انجام شود.»

نظر شما