شناسهٔ خبر: 30776157 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حسین روحانی در گفت‌وگو با فارس:

تمرکزم روی موفقیت کاراته ایران است/ مسیر المپیک توکیو از پاریس شروع می‌شود

مربی تیم ملی کاراته گفت: پیشنهادهای دیگری برای برگزاری سمینار در کشورهای دیگر دارم اما فعلاً تمرکز اصلی روی موفقیت تیم ملی کاراته کشورمان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، نخستین مرحله لیگ جهانی کاراته وان فرانسه با حضور 776 کاراته از 5 تا 7 بهمن ماه به میزبانی پاریس برگزار خواهد شد. به همین دلیل تیم ملی کاراته مردان و بانوان کشورمان با دعوت رسمی از سوی فدراسیون کاراته ایتالیا برای حضور در اردوی مشترک راهی این کشور شد‌ه‌اند و پس از پایان این اردوی مشترک امروز(چهارشنبه) راهی فرانسه خواهند شد.

روحانی پس از پایان نخستین مرحله لیگ جهانی کاراته وان پاریس با دعوت فدراسیون بلژیک راهی این کشور خواهد شد و به مدت یک هفته برای کاراته‌کاهای این کشور سمینار آموزشی برگزار خواهد کرد. روحانی با هماهنگی‌هایی که توسط علی عزیزی و دیاکو یکتا انجام شده 28 ژانویه راهی این کشور خواهد شد و برای کاراته‌کاهای بلژیک سمینار آموزشی برگزار خواهد کرد. طبق برنامه ریزی روحانی یک مرحله سمینار آموزشی نیز برای ملی پوشان کاراته بلژیک سمینار برگزار خواهد کرد. این سمینار در دو شهر بروکسل و لیژ برگزار خواهد شد.

حسین روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که شرایط ملی‌پوشان در اردوی مشترک با کاراته‌کاهای ایتالیایی در شهر رم چطور بود، گفت: در حاشیه برگزاری مسابقات جهانی اسپانیا یک پیشنهاد از سوی مسئولان فدراسیون ایتالیا به مسئولان فدراسیون کشورمان ارائه شد، مبنی براینکه ملی‌پوشان کاراته ایران یک هفته قبل از آغاز نخستین مرحله مسابقات لیگ جهانی کاراته وان مهمان فدراسیون ایتالیا باشند تا با کاراته‌کاهای این کشور یک هفته اردوی مشترک داشته باشند. طبق همان صحبت‌ها و پیشنهادات ما هفته پیش وارد شهر رم شدیم و با تیم ملی کاراته ایتالیا یک هفته اردوی مشترک برگزار کردیم. 

وی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: در این کمپ ۹ کشور دیگر حضور داشتند که دیدگاه اصلی ما تمرین کردن با کاراته‌کاهای تیم ملی ایتالیا بود. به هر حال ایتالیا یکی از قدرت‌های اصلی اروپا است و جزو کشورهایی است که همیشه مدال‌آور بوده است. به نظرم بچه‌های ما یک تمرین خوب را در این اردوی مشترک برگزار کرده‌اند و با یک آمادگی نسبی امروز راهی پاریس می‌شوند. خدا را شکر تمرینات خوبی سپری شد و همه بچه‌ها شرایط خوبی دارند. مسیر المپیک توکیو از پاریس آغاز می‌شود و این رویداد خیلی مهم است و باید از همین جا کار را برای رسیدن به المپیک توکیو هموار کنیم.

مربی تیم ملی کاراته در پاسخ به این سؤال که گویا قرار است بعد از پایان نخستین مرحله از لیگ جهانی پاریس راهی بلژیک شویم و یک دوره سمینار آموزشی در این کشور برگزار کنیم، گفت: من به دعوت فدراسیون کاراته بلژیک که با هماهنگی علی عزیزی انجام شده به بلژیک سفر خواهم کرد تا یک دوره سمینار آموزشی برای کاراته‌کاهای این کشور برگزار کنم. عزیزی یکی از داوران خوب جهانی است که او یک ایرانی‌الاصل است و در بلژیک زندگی می‌کند و شاگردان زیادی در تیم ملی کاراته بلژیک دارد. یکتا یکی دیگر از دوستان من است که با هماهنگی‌هایی که انجام داده قرار است یک سمینار چند روزه نیز با هماهنگی او در بلژیک برگزار کنم. در این چند روز یک دره سمینار آموزشی برای کاراتهکاهای تیم ملی بلژیک خواهم داشت.

روحانی در پاسخ به این سؤال که آیا برای برگزاری سمینار در کشورهای دیگر نیز پیشنهادهایی داشته‌اید یا خیر، گفت: بله، پیشنهادهای دیگری برای برگزاری سمینار در کشورهای دیگر دارم اما فعلاً تمرکز اصلی روی موفقیت تیم ملی کاراته کشورمان است اگر فرصتی وجود داشته باشد قطعاً راهی دیگر کشورهای اروپایی خواهم شد و سمینار آموزشی نیز برگزار خواهم کرد.

انتهای پیام/ک

 

نظر شما