شناسهٔ خبر: 30775970 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی خبر داد؛

اکران فیلم‌های سینمایی جشنواره ملی فیلم فجر در خراسان شمالی

خبرگزاری دفاع مقدس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از اکران فیلم‌های سینمایی جشنواره ملی فیلم فجر در خراسان شمالی خبر داد و گفت: فیلم‌های فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه در سینماهای «گلشن» و «عمیق» واقع در مرکز استان اکران می‌شوند.

صاحب‌خبر -

اکران فیلم‌های سینمایی جشنواره ملی فیلم فجر در خراسان شمالیبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خراسان شمالی، «حسین فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در نشست خبری کارگروه های تخصصی ستاد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در خصوص برگزاری جشنواره ملی فیلم فجر اظهار داشت: امسال چهارمین سالی است که خراسان شمالی میزبان اکران فیلم های سینمایی جشنواره ملی فیلم فجر است.

وی ادامه داد: تعداد ١١ تا ١٤ فیلم از فیلم های سی و هفتمین دوره فیلم های فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه در سینماهای گلشن و عمیق واقع در مرکز استان اکران می شوند.

فرخنده در خصوص سیمرغ پروانه ها گفت: چون فیلم های سیمرغ پروانه مربوط به سنین کودکی و نوجوانی است در همین راستا بنا داریم این فیلم ها به صورت رایگان در مدارس مناطق حاشیه شهر و روستا ها اکران کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه استان خراسان شمالی گنجینه فرهنگ ها است، گفت: شب های فرهنگی خراسان شمالی از هشتم تا یازدهم بهمن ماه در راستای معرفی آداب، آیین، زبان و هنرهای اقوام مختلف استان اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد 63 برنامه فرهنگی و هنری در ایام دهه فجر در خراسان شمالی برگزار می شود، افزود: افتتاح نمایشگاه مدرسه انقلاب در 80 مدرسه استان، افتتاح پروژه پلاتو شیروان و سینمای شهر تیتکانلو، برگزاری جشنواره های مختلف قرآن، سرود و تئاتر توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، برگزاری مسابقات قرآنی و داستان های قرآنی، یادواره شهدای قرآنی، نمایشگاه عکس انقلاب، نمایشگاه انقلاب در همه شهرستان ها و نمایشگاه «جلوه دیدار» با موضوع اشعار امام راحل و جشنواره هنرهای تجسمی از دیگر برنامه های حوزه فرهنگ و هنر در ایام دهه فجر است.

انتهای پیام/

نظر شما