شناسهٔ خبر: 30775717 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

بانوی طلایی کشتی ایران: بلاتکلیفیم!

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، با شروع فعالیت کشتی کلاسیک بانوان فدراسیون این رشته چندین مسابقه مختلف برای آماده سازی دختران کشتی گیر در نظر گرفتند. از جمله این مسابقات می‌توان به مسابقات قهرمان کشوری، مسابقات عمومی کشتی کلاسیک، انتخابی تیم ملی و لیگ کشتی کلاسیک بانوان اشاره کرد، اما یکی از مهمترین برنامه‌هایی که فدراسیون کشتی به دنبال اجرا کردن آن بود شرکت در مسابقات بین المللی کشتی لبنان و مسابقات جهانی این رشته بود در نتیجه تیم ایران راهی لبنان شد و توانست با کسب دو مدال طلا و دو برنز مقام قهرمانی را به دست بیاورد.

پس از این مسابقات جامعه کشتی بانوان چشم انتظار برگزاری اردوهای آماده سازی تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی این رشته بودند که کنار رفتن رسول خادم از ریاست این فدراسیون و موج استعفاهایی که پس از او در فدراسیون به راه افتاد باعث شد تا علاوه بر لغو اعزام تیم،  وضعیت کشتی بانوان هم در هاله ای از ابهام قرار گیرد.

معصومه خانلر که در مسابقات بین المللی لبنان موفق به کسب مدال طلا شد در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد:  بعد از لبنان قرار بود خودمان را برای مسابقات جهانی آماده کنیم و خیلی انرژی داشتیم، اما هیچ خبری از فدراسیون نشد. اصلا نپرسیدن شما کجا بودید؟ چکار کردید؟ اینگونه آدم بی ذوق می‌شود. حتی یک تبریک خشک و خالی هم به ما نگفتند.

 او در ادامه افزود: بعد از چند ماه گفتند در مسابقات استانی و کشوری شرکت کنید. به نظر شما  برای کسی که در رده ملی کار می‌کند و همه امیدش شرکت در مسابقات جهانی است درست است که از مبتدی شروع کند؟  نمی‌خواهم  مغرور شوم و بگویم در مسابقات بین المللی لبنان طلا گرفتم به همین دلیل به استانی نرفتم، اما کسی که اینقدر زحمت می‌کشد، دوری از خانواده، گرسنگی و وزن کم کردن  درگرمای تابستان و خیلی سختی‌های دیگر  را تحمل می‌کند باید چنین شرایطی داشته باشد؟ ما چند مرحله اردو در استان‌های مختلف داشتیم و همه را پشت سر گذاشتیم تا به هدفمان برسیم نه اینکه تنها به یک تورنمنت برویم و برگردیم.

ملی پوش کشتی بانوان بیان کرد: وقتی از لبنان برگشتیم فقط یک نفر از فدراسیون در حد چند ثانیه آمد، یک شاخ گل به ما داد و رفت. هیچ هدیه‌ای از طرف فدراسیون به ما نداند، حتی یک دست لباس می‌خواستند بدهند با آبروریزی از آنها گرفتیم. وقتی یک تیم به مسابقه می‌رود کوله پشتی، کفش و لباس فرم را مخصوص دارد، ولی به تیم ما فقط لباس مسابقه دادند، یعنی  کفش و کیف ست نداشتیم و هر کس یک رنگ پوشیده بود.  

خانلر به جدا شدن برخی از کشتی گیران از این رشته اشاره کرد و گفت: نه تنها من بلکه بانوان دیگری هم کشتی را کنارگذاشتند و به سمت رشته هایی مثل کاراته، تکواندو، جودو و غیره رفتند. من هم از رشته‌های دیگر پیشنهادهای زیادی داشتم اما فعلا ماندنم تا ببینم تکلیفم در کشتی چه می‌شود. از مهر تا الان هر لحظه چشم انتظار و گوش به زنگ بودیم تا خبری از اردوی جدید بدهند، اما خبری نشد.  

او استعفای رسول خادم را عاملی برای بلاتکلیفی کشتی بانوان دانست و افزود: با رفتن رسول خادم انگار ما هم بلاتکلیف شدیم، چون پایه گذار کشتی زنان او بود و از ما حمایت می‌کرد.

خانلر در پاسخ به این سوال که آیا به طور شخصی تمرین می‌کنی؟ گفت: ‌تمریناتم در حدی است که بدنم افت نکند. خیلی اعتراض کردم حتی هیات کشتی مازندران هزینه رفت و آمدهای من به اردوی تیم ملی را هم  نمی‌داد. وقتی گفتم کرایه مرا بدهید گفتند بودجه نداریم. از طرف هیات استان مازندران و تهران هچ حمایتی نشدیم. مقام خود را به دانشگاه بردم تا شاید به درد  شهریه‌ام بخورد، اما کل شهریه‌ام را از جیب دادم. 

او در مورد پیشنهادهایش برای شرکت در لیگ گفت: دو پیشنهاد برای حضور در لیگ داشتم که اصلا به درد نمی‌خورد. حتی مربی‌ام می‌خواست مرا به تیم خوزستان بفرستند.  بعد از  اینکه مدال گرفتم چند پیشنهاد داشتم، اما  اصلا مبلغی نبود که بخواهم  به خاطر ۵۰ یا ۱۰۰ هزار تومان اینهمه  راه بروم، ورزش کنم و خطر آسیب دیدگی را بپذیرم.

برچسب‌ها:

نظر شما