شناسهٔ خبر: 30773371 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

هشدار فتا در استفاده شهروندان از فیلترشکن‌ها

رئیس پلیس فتا استان گفت: شهروندان در استفاده از پیام رسان‌های خارجی و فیلتر شکن‌ها دقت کنند.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان: سرهنگ یادگار نژاد، رییس پلیس فتا کرمان با هشدار به شهروندان در خصوص استفاده از فیلتر شکن‌ها و پیام رسان‌های خارجی گفت:: استفاده از پیام رسان‌های بومی می‌تواند ضمن کاهش آسیب‌های فضای مجازی، به حفظ بنیان خانواده، گسترش فرهنگ و ارزش‌های اسلام و کاهش جرائم رایانه‌ای کمک کند.

وی افزود: سهولت ارتکاب جرم در این فضا، پنهان ماندن مجرمان، ویژگی‌های فضای مجازی و توسعه رسانه‌های دیجیتال کاربر محور و سطح پایین آگاهی کاربران از عوامل موثر در وقوع جرایم سایبری است.

وی یاد آور شد:استفاده کاربران ایرانی از پیام رسان‌های خارجی در چند سال اخیر، زمینه ساز بروز آسیب هایی، چون تغییر فرهنگ و افکار غربی، متزلل شدن بنیان خانواده، رشد جرایم رایانه‌ای شده است و در این خصوص استفاده از پیام رسان‌های بومی می‌تواند ضمن کاهش این آسیب ها، به حفظ بنیان خانواده، گسترش فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و کاهش جرایم رایانه‌ای کمک کند.

سرهنگ یادگارنژاد در خصوص استفاده از فیلترشکن توسط کاربران هشدار داد و گفت:هر فیلترشکن به محض اجرا روی سیستم، چندین پورت را جهت اجرای دستور باز می‌کند و همچنین هیچ کدام از شرکت‌های امنیتی، امنیت استفاده از فیلترشکن را تایید نکرده اند.

وی اظهار داشت: فیلترشکن ترفندی است برای دسترسی کامل به اطلاعات و فایل ها، اطلاعات حساس، امکان آلوه کردن سیستم به ویروس، امکان جمع آوری اطلاعات بانکی و دسترسی کامل به داده‌هایی که در شبکه مبادله می‌شود.

رئیس پلیس فتا کرمان با تاکید بر استفاده از پیام رسان‌های داخلی از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.

نظر شما