شناسهٔ خبر: 30773316 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

چرا سوریه از اس-۳۰۰ در برابر حمله موشکی صهیونیست‌ها استفاده نمی‌کند؟

روزنامه روسی کومرسانت در گزارشی به این سوال پاسخ داده است که چرا نیروی هوایی سوریه تاکنون از سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ استفاده نکرده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

روزنامه کومرسانت روسیه علت استفاده نکردن نیروی هوایی سوریه از سامانه‌های دفاع موشکی اس- ۳۰۰ تاکنون را توضیح داد.

روسیه مهرماه سال جاری پس از سرنگونی هواپیمای این کشور در سوریه، پدافند هوایی سوریه را با سامانه‌های پیشرفته دفاع موشکی اس-۳۰۰ تجهیز کرد، اما نیروی هوایی سوریه طی ماه‌های گذشته با وجود تجاوز‌های موشکی و هوایی رژیم صهیونیستی از این سامانه استفاده نکرده است.

روزنامه روسی «کومرسانت» امروز سه‌شنبه در گزارشی علت استفاده نکردن نیروی هوایی سوریه از سامانه‌های اس- ۳۰۰ را توضیح داد. بنا به این گزارش، خدمه سوری که برای راه‌اندازی اس-۳۰۰ در حال آموزش هستند، هنوز امتحان‌های نحوه شلیک موشک‌های این سامانه دفاعی را نگذرانده اند و احتمالا این نیرو‌ها تا قبل از ماه مارس ۲۰۱۹ آماده نخواهند شد.

به نوشته کومرسانت یکی از یگان‌های سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ در نزدیکی فرودگاه تی‌فور T. ۴ مستقر خواهد شد.

هفدهم سپتامبر ۲۰۱۸ (۲۶ شهریور) در جریان حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به استان لاذقیه سوریه، یک فروند هواپیمای شناسایی ایلیوشین ایل-۲۰ روسیه که در حال بازگشت به پایگاه حمیمیم در سی و پنج کیلومتری سواحل سوریه بود، سرنگون شد. در حادثه سرنگونی این هواپیما پانزده تن از سرنشینان آن کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه پس از ارزیابی‌های کارشناسی اعلام کرد نیروی هوایی اسرائیل مسئول کامل سقوط این هواپیما است که بوسیله پدافند زمینی سوریه ساقط شد چرا که جنگنده‌های اسرائیلی از هواپیمای روسی به عنوان سپری برای گریختن از سامانه پدافند هوایی سوریه استفاده کرده بود.

 

نظر شما