شناسهٔ خبر: 30773214 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار:

منظری زیبا از ورودی ها و کمربندی شهر میبد ایجاد شود

یزد - ایرنا - فرماندار میبد با اشاره به اینکه اسکان مسافر و گردشگر شروع کار است ، گفت : باید با تلاش و برنامه ریزی منظری زیبا در ورودی ها و کمربندی شهر به نمایش گذاشته شود و با نصب تابلو و بنرهایی در آن، مسیرها را به مسافران معرفی کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حسین فلاح روز سه شنبه در ستاد خدمات سفر شهرستان افزود: کمربند غربی به اندازه کمربند شمالی و جنوبی میبد می تواند معرف شهر با نصب بنرهایی باشد ، همچنین کارخانه ها می توانند در این مسیر بالون های تبلیغاتی از خود و شهر را به نمایش بگذارند و صنعتی بودن شهر را به مردمی که در این مسیر تردد دارند نشان دهند.
وی با اشاره به اینکه اسکان مسافر نیز می تواند فرصتی برای معرفی و شناساندن شهر و اماکن تاریخی و صنایع دستی در محلات به گردشگران باشد، گفت : ورودی ها ، تقاطع و میادین نیز محل هایی هستند که می توانند با نصب تابلوهایی نشان دهنده جهت مسیرها ، معرف شهر باشند.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری میبد نیز گفت : لازم است درحوزه زیلو فعالیت بیشتری صورت گیرد و با استفاده از ظرفیت به دست آمده ، امسال با عنایت به جهانی شدن زیلو گردشگران بیشتری در ایام نوروز به میبد سفر خواهند کرد نام زیلو در ورودی های شهر معرف این هنر به گردشگران باشد.
علیرضا ابوالحسنی در ادامه به کمیته هایی تشکیل شده در ستاد خدمات سفر و انتصاب مسئولین ادارات برای ریاست کمیته ها اشاره کرد و افزود: شرح وظایفی برای کمیته ها و کارگروه ها تعیین شد که باید در قالب کارگروه و زیرکارگروه هایی به آنها پرداخته شود.
همچنین رئیس آموزش و پرورش میبد گفت : 243 کلاس درس در 26 مدرسه برای اسکان نوروزی آماده شد و با نوساز شدن مدارس ، واحدهایی با امکانات خوب برای این امرآماده شد.
محسن موحدی فرد، افزود : امکانات اسکان در میبد حتی از مرکز استان بیشتر است طوری که مسافران ترجیح می دهند بیشتر در میبد و اردکان ساکن شوند.
وی تصریح کرد: باید چند تابلوی ویژه معرف شهر مهیا شود تا در مدارس نصب شود.
در این نشست به پرهیز از کارهای سلیقه ای ، اجرای طرح های تبلیغاتی گردشگری با محور زیلو ، عملیاتی بودن کمیته های ایجاد شده و وجود نقشه ای که بر اساس آن نامگذاری انجام شود ، بهینه سازی تابلوهای راهنمای شهری ، به روز بودن تابلوها و... از مسائل و موضوعات مطرح شده در نشست بود.
مرکز شهرستان 104هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 2047/

نظر شما