شناسهٔ خبر: 30773200 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

نماینده، ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

سازمان حفظ نباتات نقش کلیدی در تامین امینت غذایی کشور دارد

نماینده، ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: سازمان حفظ نباتات نقش کلیدی در تامین امنیت غذایی کشور دارد و متخصصان این حوزه سربازان گمنام نظام و پاسداران سلامت غذایی جامعه هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام سیدرضا تقوی روز سه شنبه در سی و نهمین سمینار سالانه حفظ نباتات اظهار داشت: امنیت غذایی هر کشور یکی از ارکان امنیت ملی محسوب می‌شود و اگر در حوزه تغذیه، دشمن فشار آورد تا مشکل ایجاد کند، آنگاه مقاومت بسیار سخت خواهد شد.

وی با اشاره به اعمال تحریم‌ها اظهار داشت: به رغم وجود تحریم‌های دشمن وضعیت امنیت غذایی ما بهتر از بسیاری از کشور‌ها است که بخشی از آن نتیجه تلاش دست اندرکاران و متخصصان سازمان حفظ نباتات است که از روییدنی‌ها و محصولات در برابر آفت و بیماری‌ها حفاظت می‌کنند.

نماینده، ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که نقش سازمان حفظ نباتات دفاعی است، تصریح کرد: این سازمان با برخورداری از علم و دانش کشور را در برابر هجوم و ورود آفات محافظت می‌کند.

وی افزود: به رغم نقش مهم و فعالیت‌های این سازمان در امنیت غذایی و کیفیت و کمیت محصولات، اما متاسفانه اهمیت کار آن به اندازه کافی شناخته نشده است.

نماینده، ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی بر به روز کردن دانش و اطلاعات دست اندرکاران و محققان حوزه حفظ نباتات تاکید کرد و گفت: ارتقای دانش می‌تواند مصونیت در حوزه غذایی مردم و محصولات در برابر آفات و بیماری‌ها ایجاد کند.

وی ادامه داد: این سازمان برای مصونیت سازی باید طرح و برنامه داشته باشد و افزایش آگاهی می‌تواند به مصونیت سازی و مشارکت مردم کمک کند.

نظر شما