شناسهٔ خبر: 30773183 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

شناسایی مواد غذایی ضد سرطان

عسل عامل درمان ایمنی طبیعی و عامل ضد التهاب است که می تواند در کاهش خطر ابتلا به سرطان در حال توسعه نقش داشته باشد

صاحب‌خبر -
شفاآنلاین>سلامت> با توجه به تحقیقات انجام شده امروزه سرطان های مختلف در بدن انسان رو به افزایش است پس باید برای جلوگیری و کاهش این آمار در برنامه غذایی از مواد غذایی ضد سرطان استفاده شود.

به گزارش شفاآنلاین، سرطان بیماری است که شروعی آرام و رشدی بسیار سریع و کاملا بی وقفه دارد. این بیماری سن خاصی را در برنمیگیرد پس باید در هر سنی که هستیم به فکر افزایش مقاومت بدن خود باشیم .طبق آخرین تحقیقات انجام شده بر روی سرطان های میکروسکوپی, سلولهای سرطانی که تنها توسط میکروسکوپ دیده میشوند محققان به این تنیجه دست یافته اند که رشد غیر طبیعی وجود دارد اخیرا آمار نشان داده است که 40% از خانم های 40 سال به بالا سرطان سینه البته به اندازه میکروسکوپی دارند عجیب تر اینکه 100% مردم در 70 سالگی به بعد نشانه های سرطان های میکروسکوپی را دارند.


این سرطان های کوچک توانایی رشد تا 16000 بار در طول 2 هفته را دارند اما امروزه میتوان از رشد آن جلوگیری کرد در این راه تغذیه بسیار مهم است برای همین این بخش از سلامت به معرفی انواع مواد غذایی ؛ سبزیجات و میوه های ضد سرطان< Cancer> اختصاص داده ایم و عنوان کرده ایم که هر یک برای کدام سرطان به عنوان سد محسوب می شوند.

غذاهای ضد سرطان:

سوپر خوراکی هایی که به ما مزایای سلامتی فراتر از مجموع مواد مغذی را برای ما ارائه می کنند.

 

1. مارچوبه:

موسسه تحقیقات سرطان آمریکا می گوید که مارچوبه منبع عالی اسید فولیک، ویتامین C و بتاکاروتن، مواد مغذی که ممکن است باعث حفاظت بیشتر در مقابل سرطان شوند.

 

2. چغندرقند:

یک منبع عالی از اسید فولیک و ویتامین B است، که باعث سلامت قلب می شود، هم چنین حاوی یک آنتی اکسیدان بتالین است که با سرطان مبارزه میکند.تحقیقات نشان داده است که افزودن چغندرقند به رژیم غذایی می تواند خطر ابتلا به سرطان کلیه را کاهش دهد.

 

3. بلوبری:

بلوبری غنی از فیبر و ویتامین C است که دو برابر مزایا برای مبارزه با سرطان دارد. برای سال ها مطالعات به این حقیقت اشاره کرده اند که افزایش مصرف فیبر، خطر سرطان رودهبزرگ را کاهش می دهد. و ویتامین C که در این میوه یافت می شود، برای کاهش رادیکال های آزاد مضر در بدن کار می کند.

 

 4.کلم بروکلی:

همه سبزیجات< the vegetables> کلمی حاوی خواص مبارزه با سرطان را دارند، اما بروکلی به طور خاص شامل مقدار قابل توجهی سولفورفان است، یک ترکیب قوی که آنزیم های محافظ بدن را افزایش می دهد و باعث دفع مواد شیمیایی منجر به سرطان می شود. ثابت شده است مصرف 1/2 فنجان البته 3 بار در هفته تاثیر فوق العاده ای خواهد داشت.

 

5. کلم بروکسل:

جوانه های بروکسل حاوی ترکیبات گوگرد به نام گلوکوزینولات ها هستند که بدن از آن برای ساخت ایزوتیوسیانات ها استفاده می کند که سیستم های آنزیم مبارزه با سرطان را فعال می کند.

 

6. هویج:

در جستجوی منابع فیبر و بتاکاروتن هستید؟به چیزی بیشتر از یک هویج نگاه نکنید. هویج همچنین حدود 308 درصد نیاز غذایی توصیه شده برای ویتامین A را دارد.

 
7. بادام هندی:

بادام هندی عمدتاً از چربی های اشباع نشده ساخته شده است، که معتقدند تاثیر مثبتی بر متابولیسم، دیگر کارکردهای زیست فعال، و کاهش خطر ابتلا به سرطان رودهدارند.

 

8. کرنبری:

تاثیر اسید آسکوربیک طبیعیکرنبری مدت زیادی توسط ملوانان و خدمه مورد توجه قرار گرفته است. چون آب کرنبری می تواند از عفونت های مجاری ادراری جلوگیری کند. همچنین غنی از ویتامین c و فیبر رژیمی است. آنتوسیانین ها, بنزوئیک اسید, بنزوئیک اسید و غیره مقاوم به اکسیداسیون هستند. برای پیش گیری:سرطان روده, سرطان حنجره و سرطان ریه.

 

9. دانه شنبلیله:

این بنشن در حقیقت حبوبات است و به عنوان یک ادویه استفاده می شود و یک آنتی اکسیدان ضد سرطانی است که خطر سرطان روده و سرطان پروستات را کاهش می دهد.

 

10. قهوه:

در حال حاضر, قهوه از لیست " دسته مواد سرطان زا " حذف شده است و مکانیسم ضد سرطانی قهوه هنوز مشخص نیست. اما بطور کلی حاوی ویتامین B و ترکیبات شیمیایی است که اثرات آنتی اکسیدانی دارند. پیش گیری:سرطان آندومتر, سرطان کبد, سرطان پانکراس, سرطان کلیه.

 

11. عسل:

مطالعات نشان داده اند که عسل عامل درمان ایمنی طبیعی و عامل ضد التهاب است که می تواند در کاهش خطر ابتلا به سرطان در حال توسعه نقش داشته باشد. هم چنین جایگزینی طبیعی برای شکر مصنوعی است که می تواند موجب آسیب به بدن شود.

 

12. پاپایا:

پاپایا دارای چندین عامل ضد سرطانی از جمله فیتوشیمیایی لیکوپن و بتا - یرسپتوکیانتین هستند. کاروتنوئید ها با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و به محافظت از سلول ها و غشاها در برابر آسیب و بیماری کمک می کنند.

 
13. جعفری:

مطالعات نشان داده اند که برگ جعفری و ساقه آن به طور قابل توجهی توانایی سلول های سرطانی را برای مهاجرت و متاستاز کردن کاهش می دهد. شامل ویتامین A و C است، که ما می دانیم با رادیکال های آزاد مبارزه می کند، و همچنین مقادیر زیادی پتاسیم و کلسیم برای کاهش سمیت کبد وجود دارد.

 

14. قارچ شیتاکی:

پزشک سنتی چینی از بسیاری از محصولات مشتق شده از مواد غذایی یافت شده در قارچ استفاده می کند. بیشتر قارچ ها مثل شیتاکی حاوی ویتامین و مولکول های زیستی زیست فعال هستند که ممکن است به جلوگیری از بیماری و بهبود سلامتی کمک کنند.

 

15. دانه های آفتابگردان:

مطالعه هزاران زنان با و بدون سرطان سینه، نشان داد که بیشتر این دانه ها - که حاوی مقادیر بالایی از ترکیبات استروژن گیاهی هستند - خطر کمتری برای ابتلا به سرطان پستان بعد از یائسگی داشت.

 

16. سیب زمینی شیرین:

یک مطالعه نشان داد که سبزیجاتی مانند سیب زمینیشیرین خطر سرطان پستان را در بین زنان پیش از یائسگیتا حدود نصف کاهش داده است. خواص ضد سرطان آن شامل بتاکاروتن، اسید فولیک، ویتامین C و فیبر است.

 

17. گوجه فرنگی:

این میوه (که بسیاری از آن ها به عنوان سبزیجات عمل می کنند) شامل لیکوپن، آنتی اکسیدانی است که به جلوگیری از بیماری قلبی نیز کمک می کند. همچنین منبع خوبی از ویتامین A، C و E - همه دشمنان رادیکال های آزاد با سرطان هستند.

 

18. زردچوبه:

زرد چوبه که در پخت وپز آسیایی به کار می رود حاوی گورگومین (یا متان متان) است که تصور می شود خواص آنتی اکسیدانی دارد که می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

 
19. سیب:

سیب غنی از فیبر رژیمی و ویتامین C است. یک سیب حاوی 10 درصد فیبر رژیمی و ویتامین C در مقادیر توصیه شده روزانه است. فلور روده نیز می توانند از پکتین در فیبر رژیمی استفاده کنند تا ترکیباتی که برای سلول مفید هستند را تولید کنند.

ضد التهاب و کورستین ضد اکسیداتیو، اپیکاتچین، آنتوسیانین ها موجود در سیب قرمز هستند و تریترپنویید در پوست سیب همه ظرفیت آنتی اکسیدان قوی دارند. برای جلوگیری:سرطان روده بزرگ، سرطان اوروفارینگل، سرطان حنجره، سرطان ریه.

 

20. ریشه زنجبیل:

ترکیبات فعال موجود در ریشه زنجبیل، 6 - گینگرول و 6 - شگاول، خواص ضد سرطانی را در برابر دستگاه گوارش به نمایش می گذارند و می توانند با تعدادی از عفونت ها درمان شوند.

 

21. گیلاس:

مطالعات نشان داده اند که گیلاس ها می توانند سردرد و ورم مفاصل و درد آرتروز را تسکین دهند. هر دو گیلاس ترش و شیرین غنی از ویتامین C و فیبر رژیمی و همچنینپتاسیم معدنی هستند. گیلاس همچنین شامل ویتامین A. آنتوسیانین ها است که به آن ها ظرفیت آنتی اکسیدان و رنگ های روشن می دهد. برای جلوگیری:سرطان روده بزرگ، سرطان اوروفارینگل، سرطان حنجره، سرطان ریه.

 


22. گل کلم:

یک گیاه دیگر در خانواده کلم ها، گل کلم حاوی یک کوکتل از مواد مغذی است که می گویند:کاروتنوئید ها، ویتامین های C و E و فیبر هستند.

 

23. سبزیجات سبز تیره:

اسفناج, کلم, کاهو, خردل, کاسنی و چغندر دیگر حاوی بعضی از سلولزهاه, اسید فولیک و کاروتنوئید های مختلفی از جمله لوتین هستند. گزارش شده خوراکی هایی که حاوی فیبر رژیمی هستند شانس ابتلا به سرطان کولورکتال را کاهش خواهند داد. برای پیش گیری:سرطان روده, سرطان حنجره و سرطان ریه.

 

24. دانه کتان:

بذر کتان حاوی منیزیم, منگنز, ویتامین b1, فیبر رژیمی و غنی از سلنیوم معدنی است. چربی کتان حاوی اسیده ای چرب امگا 3 است. بذر کتان غنی از استروژن های گیاهی مانند لیگناها است؛ مطالعات بسیاری بر توانایی آن در جلوگیری از سرطان سینه متمرکز شده اند. در سال های اخیر, نقش کتان در سرطان پروستات و کولون مورد بررسی قرار گرفته است. برای پیش گیری:سرطان کولورکتال.


25. گریپ فروت:

گریپ فروت سرشار از ویتامین و ترکیبات شیمیایی است و می تواند ویتامین c مورد نیاز برای بزرگسالان را افزایش دهد. کالری پایین و طعم ترش آن به اندازه کافی در سرتاسر دنیا رایج است.

 

26. لوبیا (نخود, عدس):

لوبیاها غنی از سلولز, ترکیبات فیتوشیمیایی و پروتئینی غنی از اسید فولیک و ویتامین b هستند. می توانند اثرات ضد سرطانی را به روش های زیادی نشان دهند. برای پیش گیری:سرطان کولورکتال.

 

27. سویا:

سویا سرشار از فیتواستروژن ها, فیبر رژیمی, پتاسیم, منیزیم, مس, منگنز و آهن است. سویا منبع خوبی از اسیدهای چرب غیراشباع امگا 3 و امگا 6 است.برای پیش گیری سرطان کولورکتال مفید است.


27. کدو حلوایی زمستانی:

کدوی زمستانی تولید شده در آمریکا پوست متفاوتی نسبت به بقیه کدو ها دارد. پوستش انواع بافت ها و طعم های مختلف را دارد. کدوی زمستانی حاوی ویتامین A با کیفیت بالا, غنی از ویتامین c, کاروتنوئید, پتاسیم و فیبر رژیمی است. برای پیش گیری:سرطان روده, سرطان حنجره, سرطان اوروفارینگال و سرطان ریه مفید است.

 

28. گندم ها:

برنج قهوه ای, آرد جو دو سر, ذرت, گندم سیاه, ارزن, سورگوم و غیره. مواد غذایی کامل حاوی مواد مغذی سالم شامل سبوس برنج, آندوسپرم نشاسته ای و غیره هستند.برای پیش گیری:سرطان کولورکتال کاربرد دارند.

 

29. گردو:

در میان تمام مواد خوراکی ها گردو, اثر ضد سرطانی امگا 3 بیشتری دارد. اسید لینولنیک, اسید الاگیک و فلاونوئیدها در گردو ترکیبات ضد سرطانی شایع در آزمایشگاه هستند و آزمایش های حیوانی نشان داده اند که می تواند پیشرفت سرطان سینه و پروستات را کند کند.

 
30. چای:

چای در اینجا چای سفید, چای سبز و چای سیاه است، که از برگ های گیاه چای به صورت سنتی استخراج می شود. مواد مغذی موجود در چای نیز به نوع چای بستگی دارد. به طور کلی چای حاوی کافئین و کاتچین و تئوفلاوین می باشد. این تحقیق بیشتر بر روی چای سبز و سرطان متمرکز است, چرا که چای سبز غنی از اپیگالوکاتچین گالات است.

 

31. توت ها:

آنتی اکسیدان موجود در توت فرنگی سد محکمی در برابر بیماریها به خصوص سرطان ایجاد میکند.توت ها منبع خوبی از ویتامین C و فیبر هستند. با توجه به ویرایش دوم رژیم غذایی، تغذیه، متخصصان ورزش، مواد غذایی غنی از ویتامین C ممکن است از سرطان مری جلوگیری کند در حالی که غذاهایی که حاوی فیبر رژیمی هستند، ممکن است خطر سرطان روده بزرگ را کاهش دهند.

 

32. سیر :

سیر شامل پیاز و ریشه می شود. سیر می تواند از سرطان روده بزرگ جلوگیری کند.

 

33. انگور و آب انگور :

انگور و عصاره انگور، منابع غنی رزوراترول هستند که دارای اثرات ضد سرطان است. روپوست انگور حاوی بیشترین رزوراترول است.مطالعات نشان داده اند که پلی فنول های کلی و رزوراترول به طور خاص خاصیت آنتی اکسیدان موثر و ضد التهابی دارند.در مطالعات آزمایشگاهی، رزوراترول از رشد سرطان در مدل های شناخته شده سلول، بافت و حیوان جلوگیری می کند.نمناک

نظر شما