شناسهٔ خبر: 30772481 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

نهادهاي مالي

صاحب‌خبر -

 نظر مساعد درباره افزايش سرمايه بانک مسکن

بانک مسکن - عضو کميسيون اقتصادي مجلس از نظر مساعد و موافق مجلس براي افزايش سرمايه بانک مسکن خبر داد.

سيده فاطمه حسيني، عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي، در گفت و گو با پايگاه خبري بانک مسکن-هيبنا با بيان اينکه افزايش سرمايه بانک مسکن به منظور پيشبرد سياست‌هاي حمايتي در اين حوزه از امور مهم و ضروري به شمار مي‌رود، گفت: مجلس با اين گونه اقدامات که در نهايت منجر به انتفاع جامعه نيازمند مسکن مي‌شود موافق است.

وي با اشاره به اين مطلب که طي سال‌هاي اخير موضوع افزايش سرمايه بانک مسکن به عنوان بانکي تخصصي و توسعه‌اي، به درستي مورد توجه قرار گرفته و از اهميت قابل توجهي برخوردار شده است، افزود: در مقطع زماني فعلي به دليل شرايط ويژه بازار مسکن، افزايش سرمايه بانک مسکن مي تواند براي کمک به بهبود توان تامين مالي پروژه‌ها، برنامه‌ها و سياست‌هاي اين بخش و نيز تدارک اهرم‌هاي مالي مورد نياز در اين زمينه، نقشي بسيار تعيين کننده داشته باشد.

حسيني به سابقه قانوني موضوع افزايش سرمايه بانک مسکن در راستاي افزايش توان تسهيلات دهي در حوزه مسکن براي اقشار و گروه‌هاي هدف اشاره کرد و گفت:در احکام بودجه سنوات سال‌هاي گذشته همچون سال‌هاي 96 و 97 کل کشور افزايش سرمايه بانک مسکن به عنوان موضوعي مهم و به صورت ويژه مورد توجه قرار گرفته و متناسب با احکام بودجه‌اي تعيين شده براي آن، مقرر شد از محل منابع ايجاد شده به واسطه واگذاري بخشي از دارايي‌ها و املاک اين حوزه، براي افزايش سرمايه بانک مسکن اقدامات لازم صورت گيرد. همچنين در يک فاز بخشي از بدهي بانک مسکن به بانک مرکزي بخشوده شد تا به اين وسيله توان تسهيلات دهي بانک به واسطه کاهش بدهي‌ها افزايش يابد.

از سوي دو شعبه بانک توسعه صادرات در گيلان اختصاص يافت :

پرداخت بيش از 500 ميلياردريال تسهيلات به بخش توليد

بانک توسعه صادرات - رييس شعبه رشت بانک توسعه صادرات گفت: دوشعبه بانک توسعه صادرات در گيلان با پرداخت بيش از 500 ميليارد ريال تسهيلات ريالي در بخش سرمايه در گردش در يکسال اخير گام هاي مثبتي در تقويت توليد صادرات محور برداشته است.

تورج محسن نيا در گفت و گو با روابط عمومي بانک توسعه صادرات با اعلام اين مطلب افزود: اين بانک در دوشعبه گيلان موفق به جذب بيش از 70 درصد صادرکنندگان استان شده است.محسن نيا درخصوص پروژه هاي تامين مالي شده توسط اين شعبه از بدو تاسيس گفت: ارائه تسهيلات اندازي يک خط تله کابين در لاهيجان با تامين مالي يک ميليون و 710هزار يورويي و يک خط سورتمه و تله کابين در منطقه نمک آبرود با تامين مالي يک ميليون و 890 هزار يورو از جمله تسهيلات اين بانک در حوزه رونق گردشگري و اشتغالزايي است.

محسن نيا اضافه کرد: استقرار خطوط توليد پارچه در محل يک شرکت توليدي استان نياز به 4 ميلياردريال تسهيلات داشته است که با تامين مالي بانک توسعه صادرات، به انجام رسيده است.

برگزاري پنجمين جشنواره سالانه "بانک محبوب من"

بانک شهر - پنجمين جشنواره سالانه "بانک محبوب من" با هدف اعتلاي سطح کيفي خدمات بانکداري و بهبود ارتباط مردم با بانک ها و مؤسسات مالي برگزار مي شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومي بانک شهر، در اين جشنواره در خصوص خدمات بانکي از مشتريان بانک هانظرسنجي اينترنتي به عمل آمده و در پايان، بانک برتر يا محبوب ترين بانک هاي کشور از ديد مشتريان انتخاب خواهند شد.بر اين اساس، ايجاد فرصتي براي نظر دادن مشتريان بانک ها در خصوص خدمات با يک جامعه آماري بالا، ارتباط بي واسطه ميان مديران ارشد بانک ها و مشتريان، افزايش رضايتمندي مشتريان با آگاه کردن مديران بانکي کشور ازنظرات مردم، فرصت بيشتر ديده شدن مشتريان در فرآيندهاي تصميم گيري نظام بانکداري ، ايجاد فضاي رقابتي سالم ميان بانک هاي کشور و ... از ديگر اهداف برگزاري چهارمين جشنواره سالانه "بانک محبوب من" است.

بانک صادرات ايران استخدام مي‌کند

بانک صادرات - بانک صادرات ايران به منظور تأمين نيروي انساني مورد نياز خود در برخي استان‌هاي کشور از ميان داوطلبان مرد و زن از طريق آزمون استخدام مي‌کند.

به گزارش روابط‌عمومي بانک صادرات ايران، استخدام اين بانک از ميان داوطلبان داراي مدرک کارشناسي و کارشناسي ارشد از دانشگاه‌هاي معتبر کشور در رشته‌هاي بانکداري، حسابداري، حسابرسي، مهندسي مالي، مالي، ريسک و بازارهاي مالي، علوم اقتصادي، مهندسي صنايع، مديريت در گرايش‌هاي مختلف، علوم رايانه و فناوري اطلاعات، حقوق، آمار، رياضي و زبان انگليسي با حداقل معدل کل 16 در 17 استان کشور شامل؛ اصفهان، ايلام، بوشهر، چهارمحال و بختياري، خوزستان، زنجان، سيستان و بلوچستان، قزوين، قم، کردستان، کرمانشاه، کهگيلويه و بويراحمد، لرستان، مازندران، هرمزگان، همدان و يزد بر اساس ضوابط و آيين‌نامه استخدامي مربوطه، از طريق آزمون کتبي، مصاحبه، معاينات پزشکي و ... صورت مي‌گيرد.

پيام مديرعامل بانک گردشگري به مناسبت نهمين سالگرد تأسيس اين بانک

بانک گردشگري - مديرعامل بانک گردشگري استفاده از فناوري‌هاي نوين در توليد محصولات و عرضه خدمات متنوع را بنيان کار اين بانک در فصل جديد فعاليت آن عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومي بانک گردشگري ،مرتضي خامي در پيام تبريک خود به مناسبت 30 دي سالروز تأسيس اين بانک و همچنين آغاز نهمين سال فعاليت اين مجموعه، ضمن قدرداني از همراهي و تلاش تمامي مشتريان، سهامداران، مؤسسان و کارکنان اين بانک، با اشاره به فضاي پرشتاب تغييرات تکنولوژيک در عرصه مالي و بانکداري، به‌روزرساني ساختار، ارتقاء سطح عملکرد و خدمت ­رساني بهينه در بانک گردشگري مبتني بر نگاه فناورانه را اصل بنياني و محور فعاليت اين بانک در سال پيش رو دانست.مديرعامل بانک گردشگري در اين پيام با تأکيد بر نقش و کارکرد مهم فن­ آوري­ هاي نوين در عرصه بانکداري کشور و لحاظ بيشتر آن در فصل جديد فعاليت بانک گردشگري اظهار داشت " نگاه نو در توليد محصولات و عرضه خدمات متنوع متناسب با نياز مشتري و توسعه کمي و کيفي ابزارهاي بانکداري الکترونيک که نياز مخاطبان به‌ويژه در بازار گردشگري کشور را پيشاپيش شناسايي نمايد؛ رمز خدمت ­رساني و بقاء شايسته بانک گردشگري در بازار رقابتي سخت امروز است که تمامي ارکان مديريتي و کارکنان آن بايد در پي تحقق آن در سال جديد باشند".

نظر شما