شناسهٔ خبر: 30772285 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

جذابیت فعالیت های انسان دوستانه مردم را به سمت جمعیت هلال احمر می کشاند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز، فعالیت داوطلبان جمعیت را انسان دوستانه دانست و افزود: هیچ حقوقی جهت انجام کار خیر داوطلبان به آن ها تعلق نمی گیرد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرآنلاین ،ناصر چرخساز با بیان اجرای طرح کاروان سلامت به صورت غیرمقطعی است، تصریح کرد: کاروان سلامت مستلزم مکان و جایگاه خاصی نیست و اجرای آن بستگی به آمادگی داوطلبان پزشک و پیراپزشک در مناطق محروم دارد ولی جمعیت هلال احمر متناسب به نیازمندی مردم در طی سال به کررات در مناطق محروم این کاروان ها را برگزار می کند.
وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر دارای ۳ حوزه تخصصی؛ است، اضافه کرد: این ۳ حوزه شامل امدادگران، جوانان و داوطلبان است که هر کدام وظایف خاصی در موقعیت های خاص دارند. 
این مسئول ادامه داد: داوطلبان در رده سنی زیر ۲۹ سال در سازمان جوانان ما بکار گیری می گردند و در بخش های تشکیلاتی از جمله تیم های دادرس، کانون های دانش آموزی، دانشجویی، طلاب و شاخه های آزاد فعالیت می کنند که عمده فعالیت آن ها، فرهنگ سازی و ترویج صلح و دوستی در جامعه است
چرخساز بیان داشت: در حوزه داوطلبان در رده سنی بالای ۲۹ سال فعالیت می کنند که حلقه اتصالی هستند بین نیاز نیازمندان و توان توانمندان.
وی اظهار داشت: شاکله اصلی فعالیتی این سازمان، حمایت مالی از نیازمندان، مشارکت حضوری، مهارت تخصصی و هدایت فکری برای دستگیری از نیازمندان است. 
چرخساز عنوان کرد: در حوزه امدادگران؛ جمعیت هلال احمر آموزش های مختلفی را به مردم ارائه می کند و افراد علاقه مند به گذراندن دوره های تخصصی بالاتر با آموزش فراتر، ضمن تمرین و آزمون های عملی و علمی  شرکت می کنند و ضمن قبولی می توانند در پایگاه های عملیاتی ما حاضر شوند 
این مسئول از وظایف اصلی هلال احمر در حوادث به نجات و رهاسازی اشاره کرد و گفت: همه دستگاه ها در تلاش اند تا  خدمات رسانی بهتر به مردم برسد و هر کجا نیاز به ما شود حتما در صف اول خدمت هستیم.
وی با اشاره بر اینکه در حوزه درمان در بحث های توانبخشی، داروخانه و درمانگاه فعالیت داریم، اظهار کرد: یک بخش درمان اضطرار ی در تیم های ADH (واحد بیمارستان استقرار سریع) و BHC (واحد مراقبت های پایه بهداشتی ) است، که در زمان حوادث اضطراری مثل سیل و زلزله وارد عمل می شود که از فعالیت اصلی آن برپایی درمانگاه های سریع احداث برای کمک رسانی به مردم می باشد. 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز در پایان یادآور شد: در حوزه داوطلبان هیچ حقوقی به آنها تعلق نمی گیرد و عضویت آنها براساس انسان دوستی و جذابیت فعالیت های عملیات بشردوستانه است که مردم نوع دوست ایران اسلامی  تمایل زیادی به انجام آن را دارند.

۴۶

نظر شما