شناسهٔ خبر: 30772131 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

نسل چهارمی ها پیام وفاق ملی ایران را در دنیا منتشر می کنند

به گزارش ایرنا، مسعود مهرانی نیا روز سه شنبه در نشست ستاد برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آموزش و پرورش البرز که در کانون امام علی (ع) برگزار شد،

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، مسعود مهرانی نیا روز سه شنبه در نشست ستاد برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آموزش و پرورش البرز که در کانون امام علی (ع) برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان به دنبال نا امید کردن مردم از انقلاب و نظام هستند.
وی بیان داشت: دستاوردهای انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته را باید به زبان مخاطب امروز تشریح کنیم تا دانش آموزان به پاسخ سوالاتی که در زمینه رویداد انقلاب دارند ، دست پیدا کنند.
مهرانی نیا با اشاره به اینکه مهمترین پیام ملت ایران درچهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به دشمنان وفاق و وحدت ملی است ، خاطرنشان کرد: دانش آموزان و معلمان با اجرای برنامه های متنوع در مدارس و حضور یکپارچه در راهپیمایی 13 آبان بار دیگر همدلی و یکصدایی خود را در تداوم راه انقلاب به نمایش می گذارند.
وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس 36 هزار دانش آموز و معلم به درجه رفیع شهادت رسیدند که این خود نشان از ولایت مداری فعالان سنگر علم و دانش در حفاظت از انقلاب اسلامی دارد.
وی تکریم شخصیت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی را در تدوین برنامه های دهه میارکه فجر در مدارس ضروری دانست و ادامه داد: نوع آوری ، خلاقیت و جذابیت از جمله شاخص های مهمی است که در برنامه های چهلمین سالگرد انقلاب باید به آن توجه شود.
وی با تاکید براینکه دستاوردهای 40 ساله آموزش و پرورش البرز باید برای به نمایش درآمدن در نمایشگاه استانی دستاوردهای انقلاب آماده شود، افزود: ضرورت دارد دستاوردهای کانون های فرهنگی و تربیتی نیز برای عرضه در نمایشگاه اقوام ایرانی آماده شود.
رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش در این نشست با توجه به تقارن ایام فاطمیه با جشن های انقلاب خاطرنشان کرد: ضرورت دارد پرچم هایی که برای سیاه پوشی فضای مدارس به مناسبت ایام سوگواری حضرت زهرا (س) استفاده می شود مزین به نام حضرت فاطمه زهرا (س) باشد.
عباس زمانیان تصریح کرد: دشمنان انقلاب و نظام می کوشند تا جشن انقلاب را در ایران کم رنگ کنند اما نسل چهارمی ها به آنان نشان می دهند که فرزندان این مرز و بوم هستند و میراث دار خون شهدای انقلابند.
وی ادامه داد: در کرسی های آزاد اندیشی نیز باید به گونه ای عمل کنیم که دانش آموزان به پاسخ سوال هایشان در مورد انقلاب برسند.
وی یادآور شد: برای استفاده از ظرفیت های فضای مجازی جشنواره آینه زمان با عنوان زندگی به سبک روح الله پیش بینی شده است.
وی از نواختن زنگ انقلاب، افتتاح طرح های آموزشی و ورزشی ، نمایشگاه انقلاب ، برگزاری مسابقات عکاسی، نمایش صحنه ای ، مسابقات کتابخوانی، یادواره شهدا، گلباران گلزار شهدا، تجدید میثاق فرهنگیان با معمار کبیر انقلاب و ولایت، دیدار از خانواده معظم شهدا، بازدید از موزه عبرت و کاخ موزه ها، سرود، طراحی ، وبلاگ به عنوان دیگر برنامه های آموزش و پرورش البرز به مناسبت دهه مبارک فجر یاد کرد.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز در این نشست گفت: برنامه های ایام الله فجر با هدف تقویت روحیه همدلی در بین دانش آموزان ، معلمان و اولیا تدوین و برنامه ریزی شده است.
فرشید علیزاده بیان داشت: برای ایجاد و تقویت روحیه نشاط در مدارس و کارکنان اداری ، مسابقات ورزشی مختلفی از جمله کوه پیمایی، والیبال، فوتبال، مسابقات آبی و تیراندازی پیش بینی شده است.
وی افتتاح زمین چمن ، سالن ورزشی و توزیع 8 میلیارد ریال وسایل ورزشی را از دیگر برنامه های امید بخش و نشاط آفرین در مدارس البرز ذکر کرد.
مشاور اجرایی اداره کل آموزش و پرورش البرز هم در این نشست به فرمایشاتی از رهبر معظم انقلاب که جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی را به جشن بالندگی تعبیر کرده است اشاره کرد و یادآورشد: در این جشن بار دیگر همدلی مردم ایران سرافراز به ویژه در راهپیمایی 22 بهمن در مقابل دید جهانیان به نمایش می گذارند.
علی طاهری خلوص بیان داشت: دشمن به دنبال تضعیف نظام و انقلاب است که می طلبد هر ایرانی که عرق به وطن دارد در گرامیداشت جشن چهل سالگی انقلاب مشارکت فعال داشته باشد.
وی با توجه به اینکه دانش آموزان و معلمان مثل گذشته از آرمان ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع می کنند، یادآورشد: نسل امروز با نسل دهه 50 بسیار متفاوت است پس باید بستر گفتمان انقلاب با روش های نوین را به خصوص از طریق فضای مجازی برای آنها بوجود آوریم.
استان البرز 460 هزار دانش آموز و 25 هزار معلم دارد.
2819/6993
انتهای پیام

نظر شما