شناسهٔ خبر: 30771929 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نخست وزیر پاکستان با امیر قطر دیدار و گفت و گو کرد

اسلام آباد- ایرنا- «عمران خان» نخست وزیر پاکستان در دومین روز از سفر رسمی خود به دوحه با شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار و گفت و گو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سه شنبه شب ایرنا،عمران خان نخست وزیر پاکستان روز گذشته به منظور انجام سفر دو روزه به دعوت رسمی امیر قطر راهی این کشور شد.
اعزام نیروی کار پاکستانی به قطر، سرمایه گذاری دوحه در پاکستان و مذاکراه در خصوص تامین گاز ال ان جی این کشور از سوی قطر محورهای مذاکرات عمران خان با شیخ تمیم را تشکیل می دهد.
پیشتر وزیر امور خارجه قطر در دیدار با همتای پاکستانی خود پیشنهاد کار برای 100 هزار نفر از اتباع پاکستانی را مطرح کرد.
بر اساس این گزارش، مناسبات قطر و پاکستان در سال های گذشته بر اساس منافع دو جانبه و همچنین تمایل جدی دو کشور، رو به رشد بوده است.
نخست وزیر پاکستان امروز در دیدار با امیر قطردر خصوص روابط دوجانبه، مسائل منطقه ای و بین المللی گفت و گو کرد.
به گزارش رسانه های پاکستان، در این دیدار در خصوص موضوع های اقتصادی دوجانبه نیز تبادل نظر شده است.
شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه، اسد عمر وزیر خزانه داری، غلام سرور خان وزیر نفت و منابع طبیعی، عبدالرزاق داوود مشاور نخست وزیر در امور سرمایه گذاری، ذوالفقار علی بخاری وزیر مشاور در امور پاکستانی های مقیم خارج از کشور و چند مسئول دولتی دیگر نخست وزیر پاکستان را در این سفر همراهی می کنند.
نخست وزیر پاکستان که از روز دوشنبه به دعوت رسمی امیر قطر به این کشور سفر کرده ، دوشنبه شب با «عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی» همتای قطری خود دیدار و گفت و گو کرد.
شبد**آساق**6125**

نظر شما