شناسهٔ خبر: 30771662 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دیلی میل:

انگلیس هشت جنگنده‌ خود را از سوریه و عراق خارج می‌ کند

لندن - ایرنا - نشریه انگلیسی دیلی میل گزارش داد که لندن هشت جنگنده تورنادو خود را از سوریه و عراق خارج می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سه شنبه شب ایرنا به نقل از دیلی میل، هشت جنگنده تورنادو تا ماه آینده به انگلیس برگردانده خواهد شد و به ‌این ‌ترتیب تعداد این مدل از جنگنده‌های انگلیس از 14 به 6 فروند کاهش می‌یابد.
این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا ماه گذشته به‌طور غیرمنتظره اعلام کرد که واشنگتن دو هزار نیروی آمریکایی را از سوریه خارج می‌کند. مقام‌های آمریکایی در توجیه این تصمیم اعلام کردند که گروه تروریستی داعش در سوریه شکست‌خورده است.
یک مقام وزارت دفاع انگلیس عنوان کرد که تصمیم لندن برای خروج جنگنده های خود، به‌هیچ‌وجه بیانگر کاهش توانایی نظامی این کشور در منطقه نیست و همچنان به عملیات نظامی خود علیه داعش ادامه می‌دهد.
بر اساس این گزارش، جنگنده‌هایی را که انگلیس قصد دارد از منطقه خارج کند دو ماه دیگر بازنشسته می‌شوند و فرماندهان نظامی انگلیسی تصمیم گرفته‌اند با توجه به طرح آمریکا برای خروج از سوریه، جنگنده‌ای جایگزین آن‌ها نکنند. بااین ‌وجود 6 جنگنده تایفون و 10 پهپاد رپیر در کنار 6 جنگنده تورنادو همچنان در منطقه باقی خواهند ماند.
یک سخنگوی وزارت دفاع انگلیس گفت که لندن به نبرد علیه داعش کاملاً متعهد است و کاهش تعداد جنگنده‌های تورنادو به کم شدن ظرفیت نیروی هوایی انگلیس در ائتلاف جهانی [علیه تروریسم] منجر نخواهد شد.
وزیر دفاع انگلیس هم چندی پیش اعلام کرده بود که جنگنده‌های رادار گریز فوق پیشرفته اف-35 این کشور از تابستان آینده برای شرکت در عملیات مبارزه با داعش از جمله در سوریه و عراق آماده می‌شوند.
گاوین ویلیامسون با اشاره به ادامه حملات انگلیس علیه گروه تروریستی داعش در سوریه، افزود: نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم و تصور کنیم که داعش شکست می‌خورد.
شبد**اروپام ** هـ ن **1379

نظر شما