شناسهٔ خبر: 30771582 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توانمندسازی زندانیان رای باز از اولویت های دستگاه قضا است

قزوین - ایرنا - رییس کل دادگستری قزوین گفت: ایجاد اشتغال و توانمندسازی زندانیان رای باز ( دارای آزادی مشروط) از اولویت های دستگاه قضا محسوب می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام نورالله قدرتی شامگاه سه شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان قزوین افزود: برخی از زندانیان نیازمند اشتغال در بیرون از زندان هستند تا بتوانند مشکلات ناشی از دیون و بدهکاری را مرتفع سازند.
وی اضافه کرد: توانمندسازی زندانیان رای باز و کارگر که جرائم سبکی دارند در راستای سیاست کاهش حبس زدایی دنبال می شود.
حجت الاسلام قدرتی به نقش مهم تولید و صنعت اشاره کرد و اظهار داشت: اگر بین واحدهای تولیدی و مجموعه نهادهای قضایی ارتباط و تعامل وجود داشته باشد، همواره موضوعات ستاد اقتصاد مقاومتی با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد.
این مسئول خاطرنشان کرد: بارها اعلام کردیم که هر نوع اختلاف شرکای اقتصادی و مشکلات درونی واحدهای تولیدی نباید چرخ تولید و صنعت را از حرکت بازنگهدارد و باید در قبال اشخاص ثالت احساس مسئولیت کنیم.
حجت الاسلام قدرتی با بیان اینکه برخی افراد متدین و مذهبی به خاطر مهریه و جرائم سبک غیرعمد در زندان هستند، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم با همکاری ثبت احوال آمار جمعیت این دسته از زندانیان را شناسایی کنیم، می توان با بهره برداری مثبت و فرهنگسازی مناسب در راستای حل مشکلات این زندانیان گام برداشت.
رییس کل دادگستری استان قزوین به علل برخی مشکلات بانکی در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: هرجا که از مفاهیم قرآنی دور شدیم، مشکلات ما چندبرابر شده است و اکنون بانک های ما نیاز دارند که با بانکداری اسلامی پیوند محکم تری برقرار کنند.
وی ادامه داد: وجود 15 میلیون پرونده قضایی در کشور و 280 هزار پرونده در قزوین نشان از دور شدن از آموزه های اسلامی دارد.
9925*3013

نظر شما