شناسهٔ خبر: 30771504 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

اسرائیل ساخت دیوار حائل را از سر گرفت

رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) ساخت دیوار حائل در مناطق مورد مناقشه در جنوب لبنان را از سر گرفت.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری ایسنا: خبرگزاری ملی لبنان اعلام کرد، ارتش رژیم صهیونیستی کار ساخت دیوار حائل در منطقه مورد مناقشه در تپه المحافر در مقابل شهرک العدیسه در جنوب لبنان را آغاز کرده و در این راستا، بلدوزر‌های این رژیم به حفاری تونلی در این منطقه ادامه می‌دهند.

این خبرگزاری گزارش داد، ارتش اسرائیل کار ساخت این دیوار را در مرز‌های واقع در حد فاصل شمال فلسطین اشغالی و جنوب لبنان در منطقه‌ای واقع در مقابل چند شهرک در منطقه مرجعیون آغاز کرده است. در مقابل نیز نیرو‌های ارتش لبنان و نیرو‌های سازمان ملل در لبنان (یونیفل) به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

طبق گزارش این منبع خبری، نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی در کفرکلا واقع در جنوب لبنان به نصب مانع آهنی بر بالای دیوار بتنی حد فاصل لبنان و فلسطین اشغالی ادامه می‌دهند. دو خودروی اسرائیلی نیز با حمایت برخی خودرو‌های نظامی و غیرنظامی موجود در محل، کار حفاری و برداشتن خاکریز‌ها را در پشت حصار در سمت جولان اشغالی سوریه از سر گرفتند و چند دستگاه کامیون نیز خاک و تخته‌سنگ‌ها را به روستای اشغالی الغجر سوریه منتقل می‌کنند.

رژیم صهیونیستی با وجود اعتراض لبنان از حدود ۱۰ روز قبل کار نصب بلوک‌های بتنی در اطراف این بافت در شهرک العدیسه را با هدف ساخت دیواری در طول خط آبی آغاز کرده است.

در پی این اقدام اسرائیل، شورای عالی دفاع ملی لبنان تشکیل جلسه داده و این ساخت و ساز‌ها را تعرض به خاک لبنان دانسته و تصمیماتی برای مقابله با آن گرفته است.

نظر شما