شناسهٔ خبر: 30771425 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون نخست وزیر ایتالیا:

صندوق بین المللی پول خطری برای اقتصاد جهان است

رم - ایرنا - 'متئو سالوینی' معاون نخست وزیر و وزیر کشور ایتالیا در واکنش به پیش بینی منفی صندوق بین المللی پول در مورد رشد اقتصادی رم در سال جاری، افزود: صندوق بین المللی پول خطری برای اقتصاد جهان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سه شنبه شب ایرنا، پبش بینی های منفی صندوق بین المللی پول در مورد رشد اقتصادی ایتالیا در سال 2019 و اینکه این کشور تهدیدی برای اقتصاد جهانی محسوب می شود منجر به واکنش مقام های ایتالیا در این رابطه شد تا جایی که سالوینی معاون نخست وزیر ایتالیا در شبکه اجتماعی 'توییتر' نوشت : این صندوق بین المللی پول است که با پیش بینی های اشتباه خود، تهدیدی برای اقتصاد جهانی به شمار می رود.
'لوئیجی دی مایو' معاون دیگر نخست وزیر ایتالیا هم گفت که رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا با بیان اینکه اعتماد کمیسیون به ارزیابی های صندوق بین المللی پول در مورد یونان اشتباه بوده و موجب اتخاذ سیاست های نادرست ریاضتی علیه آتن گردیده، بطور خودکار پاسخ این صندوق را داده است. ما در حال ایجاد نظام جدید بهزیستی همگانی در ایتالیا هستیم و اگر آنها فکر می کنند با طرح این گونه پیش بینی ها می توانند ما را نسبت به اهدافمان دلسرد کنند، سخت در اشتباه هستند.
'جوانی تیریا' وزیر اقتصاد و دارایی ایتالیا نیز به خبرنگاران گفت که معتقدیم ایتالیا به هیچ وجه خطری برای اتحادیه اروپا و یا اقتصاد جهانی نیست. خطر در واقع سیاست هایی هستند که صندوق بین المللی پول به کشورها توصیه می کند.
شبد**اروپام**461

نظر شما