شناسهٔ خبر: 30771359 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

صدها عضو داعش به پایگاه آمریکا در سوریه منتقل شدند

ابنا

صدها تن از عناصر گروه تروریستی داعش را که تسلیم نیروهای این کشور شده‌ بودند را به پایگاه خود در میدان نفتی العمر سوریه منتقل کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ آمریکا صدها تن از عناصر گروه تروریستی داعش را که تسلیم نیروهای این کشور شده‌ بودند را به پایگاه خود در میدان نفتی العمر سوریه منتقل کرد.

بنا به اعلام منابع محلی در دیرالزور سوریه، صدها تن از اعضای گروه تروریستی داعش پس از تسلیم به نیروهای آمریکا در شرق رود فرات به پایگاه این کشور در میدان نفتی العمر منتقل شده اند.

گفتنی است سال گذشته روسیه با استناد به داده ها و تصاویر ماهواره ای اثبات کرد که آمریکا با داعش در سوریه همکاری می کند

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه به نقل از بیانیه وزارت دفاع این کشور گفت: تصاویر ماهواره ای از دیرالزور بین هشتم و 12 سپتامبر 2018 میلادی (18 تا 21 شهریور ماه 1396) از منطقه دیرالزور سوریه، بار دیگر این واقعیت را اثبات کرد که آمریکا با داعش همکاری می کند.

در بیانیه همراه تصاویر ماهواره ای آمده است: نیروهای ویژه آمریکایی در شمال استان دیرالزور شرایط عبور بدون مانع نیروهای دموکراتیک سوریه (کردهای سوری تحت حمایت آمریکا) را از منطقه تحت کنترل تروریست های داعشی فراهم می کنند.

بنا به این گزارش، در منطقه تحت کنترل داعشی ها در استان دیرالزور شمار زیادی خودروهای نظامی هامر نیروهای ویژه آمریکایی به چشم می خورد.

این خودروها که به سوی دیرالزور در شرق ساحل رودخانه فرات در حرکت بودند با وجود عبور از منطقه تحت کنترل داعش مورد حمله قرار نگرفتند.

در ادامه گزارش آمده است: نیروهای آمریکایی در عبور از منطقه هیچ ترسی نداشته و نگهبانی را نیز نگماشته بودند که نشان می دهد با گروه تروریستی داعش سازش دارند.

........................
پایان پیام/ 167

نظر شما