شناسهٔ خبر: 30771119 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

تاییدی بر سخنان دیروز رییس جمهور

دیروز حسن روحانی در دیدار با وزیر ارتباطات و معاونینش سخنانی به حق بر زبان رانده است که وظیفه دارم بر آن‌ها مهر تأیید گذارم و متقابلاً چند پرسش ساده از او در مقام حق شهروندی بپرسم.

صاحب‌خبر -

مجله فارس‌پلاس: دیروز حسن روحانی در دیدار با وزیر ارتباطات و معاونینش سخنانی به حق بر زبان رانده است که وظیفه دارم بر آن‌ها مهر تأیید گذارم و متقابلاً چند پرسش ساده از او در مقام حق شهروندی بپرسم:

گفته‌اید: «قبول کنیم فیلترینگ اشتباه بود». اصلاً قبول! فیلترینگ اشتباه بود. اما اینکه شما در جلسات خصوصی خود در سطوح عالی تصمیم‌گیری و در مقام رییس فضای مجازی کشور در خصوص فیلترینگ نظرات دیگری داشتید و امروز به مردم چیز دیگری می‌گویید اشتباه نیست؟

گفته‌اید: «برخورد با زنان بدحجاب بدین شکل اشتباه بود». باز هم قبول! سیاست برخورد با بدحجابی مخصوص زنان نیست و مردان را هم بایستی مدیریت کرد. اما آیا این خود شما نبودید که در اوایل انقلاب قانون حجاب را در ارتش تصویب کردید و امروز به‌گونه‌ای از حقوق از دست رفته زنان سخن می‌گویید که انگار از تصویب آن قانون توسط خودتان بی‌خبرید؟

گفته‌اید: «امروز عده‌ای از فضای مجازی برای منافع شخصی و حزبی خود استفاده می‌کنند». این هم به عنوان یک امر مذموم قبول! اما آیا پاسخ این سؤال را داده‌اید که استفاده شخصی شما از ظرفیت ارسال پیام تبریک سالانه برای بیش از ۴۰ میلیون نفر در نوروز هر سال مصداق استفاده شخصی هست یا خیر؟ افزون بر آن، چرا تلگرام را شبکه رأی و کانون جنگ روانی دولت خود کردید و پیام‌رسان‌های داخلی را به کما کشاندید؟! آیا شما برای منافع شخصی و حزبی خود، پاول دوروف را مخفیانه به تهران نیاوردید؟ چرا معامله این صهیونیست با دولت‌تان را بر مردم کتمان کردید؟

گفته‌اید: «مبارزه با خواست عموم مردم، شرعی و قانونی نیست». این سخن هم قبول و بر منکرش لعنت! اما آیا عموم مردم ایران با وضعیت اسفناک اقتصادی که دولت شما بنا نهاده و یا عزتی که به پاسپورت ایرانی بازنگشت و تحریم‌هایی که لغو نشد و صنعت هسته‌ای که با بتن مهار شد و صد‌ها وعده بی‌سرانجام دیگر شما موافقند؟ آیا این همه بی‌تدبیری که دود آن به چشم مردم رفته است شرعی و قانونی یا موافق خواست عموم مردم است؟ آیا پایانی بر سیاست «فرار به جلو» و ایجاد «حواس‌پرتی جمعی» نسبت به شرایط وخیم مدیریت شما - به جای شفافیت و شجاعت و عذرخواهی- می‌توان متصور بود؟

نظر شما