شناسهٔ خبر: 30770274 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فیگارو: فرانسه نگران پیامدهای خروج نظامی آمریکا از سوریه است

یک نشریه فرانسوی نوشت که مقامات این کشورضمن نگرانی از عواقب خروج آمریکا از سوریه، تلاش کرده‌اند تا رئیس‌جمهور آمریکا را در زمینه تعلیق این تصمیم متقاعد کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه فرانسوی «فیگارو» نوشت، دیپلمات‌های فرانسوی ازپیامدهای خروج نظامی آمریکا از سوریه برای فرانسه نگران هستند.

بنابر گزارش این نشریه فرانسوی، نفوذ پاریس در سوریه کاهش یافته است و تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه هم می‌تواند بر قابلیت دیپلماتیک فرانسه تاثیر منفی داشته باشد.

در این مورد، یک منبع آگاه به فیگارو گفته است: «اگر آنها (آمریکایی‌ها) از سوریه خارج شوند، نیروی زمینی ما هم ناچار خواهد شد که از آنها تبعیت کند و این خطر کشورهای غربی را تهدید می‌کند که تنها برگ (برنده) خود را در شمال سوریه از دست بدهد.»

فیگارو نوشته است که از زمانی که ترامپ اعلام کرده که از سوریه خارج خواهد شد، مقامات فرانسوی تلاش کرده‌اند تا با رئیس‌جمهور آمریکا وارد مذاکره شوند تا حداقل وی را در زمینه تعلیق این تصمیم متقاعد کنند.

این در حالی است که ماکرون پیشتر اعلام کرده بود که فرانسه حضور نظامی خود را در سال ۲۰۱۹ در خاورمیانه افزایش خواهد داد چرا که اقدام آمریکا مبنی بر خروج از سوریه نباید بر راهبرد پاریس در مقابله با داعش تاثیر منفی داشته باشد.

یک ماه پیش  ترامپ در تصمیمی جنجالی از عقب نشینی نظامیان آمریکا از سوریه خبر داده بود. وی همچنین در توییتی نوشت :«قرار بود 3 ماه و نه 7 سال در سوریه باشیم.»

 این تصمیم ترامپ  موجی از انتقادها را در پی داشته است. از جمله اینکه، سناتور «کریس کونز» عضو کمیته روابط خارجی سنا گفت: «سیاستی که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «رند پال» سناتور ایالت کنتاکی از آن حمایت کنند، ایده‌ای وحشتناک است.»

انتهای‌پیام/م

برچسب‌ها:

نظر شما