شناسهٔ خبر: 30770256 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

دشمن فرهنگ ما را نشانه گرفته است/ در این حوزه کوتاهی کرده‌ایم

گروه فرهنگی ــ مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور با تأکید بر اینکه دشمن فرهنگ این مرز و بوم را نشانه گرفته است، گفت: همه ما در حوزه مسائل فرهنگی کوتاهی کرده‌ایم.

صاحب‌خبر -

دشمن فرهنگ ما را نشانه گرفته است/ در این حوزه کوتاهی کرده‌ایم

به گزارش ایکنا از البرز، کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور، دوم بهمن در آئین تکریم از هنرمندان پیشکسوت ئاتر انقلابی کشور که در مسجدجامع رجایی شهرکرج برگزار شد، اظهارکرد: مسائل فرهنگی دغدغه اصلی مقام معظم رهبری است. ایشان هیچگاه نگران قدرت‌های بین‌المللی و مسائل اقتصادی نبوده‌اند و همواره بر ضرورت جلوگیری از رخنه‌های فرهنگی دشمنان تاکید کرده‌اند.
وی افزود: با توجه به این که دشمنان حوزه فرهنگی ما را نشانه گرفته‌اند و از روش‌های مختلف قصد تضعیف فرهنگ این مرزو بوم را دارند، متاسفانه امروز جوانان و نوجوانان ما دچار اعتیاد شده‌اند، دختران و پسران ما به جای اینکه در مساجد باشند در پارک و خیابان ها سرگردانند و بخش عظیمی از این معضلات در بی توجهی به مسائل فرهنگی ریشه دارد.
این مسئول تصریح کرد: متاسفانه همه ما درحوزه مسائل فرهنگی کوتاهی کرده‌ایم. امروز وقت آن رسیده که هوشیار شویم. نباید دست روی دست بگذاریم تا نسل جوان‌مان را از ما بگیرند.
زارعی در ادامه بر ضرورت جذب جوانان به مساجد تاکید کرد و گفت: امروز جوانان ما از مسجد دور شده‌اند، یکی از دغدغه‌های رهبری این است که فرزندان ایران اسلامی بار دیگر مساجد را رونق دهند و تحقق این خواسته جز با فراهم کردن شرایط لازم امکان‌پذیر نیست.
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور بیان کرد: باید جوانان را باردیگر با مساجد آشتی دهیم و هنر وسیله‌ای برای رسیدن به این هدف است.
انتهای پیام

 

نظر شما