شناسهٔ خبر: 30769753 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برگزاری ۴۰ محفل انس با قرآن در چهلمین سال پیروزی انقلاب در آذربایجان‌شرقی

نمایندگی آذربایجان شرقی

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری چهل محفل انس با قرآن کریم، همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در تبریز و شهرستانهای استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، ابراهیم لایقی در این خصوص گفت: این محافل قرآنی از اول بهمن ماه و در طول ایام دهه‌ فجر با حضور قاریان و حافظان برجسته‌ی استان در ٢٠ مسجد تبریز و ٢٠ مسجد شهرستانی برگزار می‌شود. 

وی هدف از برگزاری برنامه‌هایی با محوریت قرآن و عترت را توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و تعمیق باورهای دینی در میان اقشار مختلف مردم علی‌آلخصوص جوانان و نوجوانان عنوان کرد. 

لایقی آیات قرآن را مایه حیات روحانی، جسمانی و زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان دانست و گفت: انس با کلام نورانی قرآن، قرائت، تدبر در مفاهیم و معارف بلند این صحیفه الهی و عمل به آموزه‌ها و فرامین این کتاب عظیم، سعادت دنیا و آخرت را به دنبال دارد. 

وی با بیان اینکه برگزاری این محافل برکات و اهداف زیادی دارد که ترویج فرهنگ قرآنی و تدبر در آیات الهی مهم‌ترین آن‌ها است، اظهار کرد: با ترویج قرآن در بین اقشار مختلف جامعه به‌ویژه نسل جوان می‌توانیم در برابر تهدیدات و معضلات اجتماعی ایستادگی کنیم. 

لایقی گفت: پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی و به برکت این انقلاب عظیم و خون شهدا، فرهنگ و معارف قرآنی در جامعه اسلامی در بین نوجوانان و جوانان تعمیق و گسترش یافته است. 

انتهای پیام

نظر شما