شناسهٔ خبر: 30769728 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

شریعتمداری نامه وزیران به رهبر انقلاب برای لوایح FATF را تایید کرد

همشهری آنلاین: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، تقدیم نامه برخی از وزیران به رهبر معظم انقلاب درباره لوایح مرتبط با FATF را تایید کرد و گفت: مفاد این نامه تقاضا از ایشان برای تسریع در رسیدگی این لوایح در مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

صاحب‌خبر -

محمد شریعتمداری، در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به برخی شروط و تحفظ های جمهوری اسلامی ایران در مورد کنوانسیون‌های مختلف و عضویت در سازمان‌های بین‌المللی اشاره کرد و افزود: فکر می‌کنم دو یا سه اظهارنظر مکتوب رهبر معظم انقلاب ذیل نظر شورای عالی هماهنگی سه قوه - هم منفردا در مورد هر کدام از این لوایح به صورت جداگانه و هم مجتمعا اخذ شده است؛ یعنی کاملا پیداست که متناسب با روند طبیعی قانونی کار، رهبر معظم انقلاب با تحقق این شرایط موافقت فرموده‌اند.

وی با یادآوری شرایط پیش روی کشور و تحولات بین‌المللی تصریح کرد: تاخیر در تصویب، ممکن است تبعاتی برای کشور در عرصه‌های گوناگون داشته باشد و انتقالات مالی را با مشکل مواجه کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: از این جهت موضوع لوایح چهارگانه مرتبط با FATF برای دولت از حساسیت ویژه‌ای برخودار بوده و دولت علاقه‌مند است تا در این فرصت محدود این اقدام به نتیجه برسد.
شریعتمداری همچنین اظهار داشت: هیات عالی نظارت مجمع برخی تحفظ‌ها درباره این لوایح دارد. امیدواریم این لوایح در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شود و به تصویب برسد تا ما شاهد آثار زیانبار عدم تصویب آن در کشور نباشیم.

شریعتمداری در عین حال گفت که او جزو امضا کنندگان این نامه نیست.

نظر شما