شناسهٔ خبر: 30769625 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

اکران 19 فیلم سینمایی، مستند و کوتاه در اولین سال برگزاری؛

سینماپاتوق حوزه هنری یکساله شد

برنامه فرهنگی سینماپاتوق پس از یکسال میزبان 19 فیلم سینمایی، مستند و کوتاه و همچنین چند اثر سینمایی از جشنواره فیلم فجر بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، برنامه فرهنگی سینماپاتوق که زمستان ۹۶ رسما آغاز به کار کرد؛ در اولین سال میزبانی 6 فیلم سینمایی را به طور رسمی عهده دار شد و چند فیلم سینمایی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر نیز به نمایش درآمدند که بنا به خواسته صاحبان اثر نام شان اعلام نخواهد شد.

بانیان این برنامه فرهنگی قصد دارند در دومین سال برگزاری سینماپاتوق به خاطر استقبالی که تا کنون مشاهده شد فضای گسترده‌تری را در اختیار سینماگران قرار دهند.

فیلم سینمایی «نفس‌های آرام» به کارگردانی میثم هاشمی طبا، فیلم سینمایی «دایان» به کارگردانی بهروز نورانی پور، انیمیشن سینمایی «فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان، فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی، فیلم سینمایی «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و فیلم سینمایی «سرو زیر آب» به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر در اولین سال به نمایش در آمدند.

همچنین فیلم‌ کوتاه «چای جوشیده» به کارگردانی محمد علیزاده، فیلم کوتاه «چرخ» ساخته مهدیه محمدی، فیلم کوتاه «خاطره» به کارگردانی رقیه فتحی ، انیمیشن«آنتراکت» به کارگردانی محمدرضا خردمندان، فیلم کوتاه «نفرس» به کارگردانی سامان غنائمی، فیلم کوتاه«شیرینی» ساخته محمدحسین امانی، فیلم «چشم به راه» ساخته حسین دارابی، فیلم «مادر» به کارگردانی رضا زهتابچیان، فیلم «نفرین شدگان» به کارگردانی مهدی افضل زاده، فیلم «کانتینر» به کارگردانی امید میرزایی، انیمیشن «آقای گوزن» به کارگردانی مجتبی موسوی نیز مهمان برنامه سینماپاتوق بودند.

همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس نیز مستند سینمایی «از آزادی تا آبادی» به کارگردانی محمد دیندار اکران شد و مستند «رادکان» ساخته حجت حیدری و احسان ملازهی نیز آخرین اثر اکران شده در سال اول برنامه سینما پاتوق حوزه هنری بود.

گفتنی است برنامه «سینما پاتوق»به منظور توسعه تعامل سینماگران، حمایت از فیلمسازان جوان و گسترش مراودات بین اهالی رسانه و هنرمندان و بسترسازی برای معرفی بهتر محصولات سینمای ایران زیر نظر روابط‌ عمومی و امور محافل سازمان سینمایی حوزه هنری ایجاد شده است.

نظر شما