شناسهٔ خبر: 30769224 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رضوی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو:

اسرائیل درباره حمله به فرودگاه دمشق دنبال جنگ روانی است/ اگر پایگاه ما را زده‎اند چرا یک شهید یا مجروح ایرانی نداشتیم؟

یک کارشناس مسائل سوریه گفت:اگر رژیم صهیونیستی به یک پایگاه ایرانی در سوریه حمله کرده است چرا حتی یک شهید یا مجروح ایرانی در بین این افراد وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

سید جعفر رضوی کارشناس مسائل سوریه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص اظهارات دو وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه حمله هوایی به فرودگاه دمشق در حقیقت علیه اهداف مقاومت و حامل پیامی برای ایران بوده است، گفت: به نظر می‌رسد، این حمله و حملاتی که طی یک ماه گذشته انجام شد باید در راستای برنامه‌های رژیم صهیونیستی برای ایران و مقاومت بررسی شود.

وی با بیان اینکه نگاه به برنامه‌های رژیم صهیونیستی برای ایران و مقاومت نشان دهنده عملکرد آن‌ها در قبال جبهه مقاومت و ایران است گفت: اخیرا در اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی و حتی خود نتانیاهو عنوان شده که اولویت امنیتی آن‌ها تلاش برای اخراج ایران از منطقه است.

رضوی ادامه داد: صهیونیست‌ها با توجه به اینکه می‌خواهند ایران را از سوریه اخراج کنند و منطقه قنیطره نیز در این کشور برای آن‌ها از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است لذا هر اقدامی را علیه ایران رقم می‌زنند.

این کارشناس مسائل سوریه تصریح کرد: جایگاه ایران در سوریه براساس درخواست این کشور و به صورت مستشاری است و جایگاهی نیست که در برخی رسانه‌ها به آن اشاره می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی هیچ پایگاه مستقلی در سوریه ندارد و تنها پایگاهی که عمده کار آن را ایران انجام می‌داد  پایگاه تیفور بود که سال گذشته به آن حمله شد گفت: آن پایگاه محل پهپاد‌هایی بود که توسط ایران اداره می‌شود و براین اساس جمهوری اسلامی تنها به شکل مستشاری به دولت سوریه کمک می‌کند.

رضوی در توضیح حضور مستشاری ایران گفت: این حضور به معنی آن است که افراد خبره، مسائل نظامی را در اختیار مقامات سوریه قرار می‌دهند و در این خصوص به آن‌ها مشاورت می‌دهند.

این کارشناس مسائل سوریه تصریح کرد: به طور دقیق ادعای این دو وزیر اسرائیلی بیش از آنکه ادعای معقول باشد جنگ روانی است و آن‌ها به دنبال این هستند که در افکار عمومی این طور وانمود کنند که میزان قدرت اطلاعاتی زیادی دارند و از سوی دیگر این ذهنیت را به افکار عمومی جهان تلقین کنند که رژیم صهیونیستی در حال انهدام تک تک پایگاه‌های ایران در سوریه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد:اگررژیم صهیونیستی به یک پایگاه ایرانی حمله کرده است چرا حتی یک شهید یا مجروح ایرانی در بین این افراد وجود ندارد؛ این نشان دهنده آن است که این اقدام رژیم صهیونیستی بیش از آنکه اشراف اطلاعاتی آن‌ها باشد ،جنگ روانی است.

نظر شما