شناسهٔ خبر: 30769058 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئيس جمهور: مبارزه با خواست عموم مردم، شرعي و قانوني نيست

صاحب‌خبر -
رئيس جمهور: مبارزه با خواست عموم مردم، شرعي و قانوني نيست
خبرگزاري آريا - درست است که هر پديده جديدي ممکن است در کنار فوايد زيادش خطراتي نيز داشته باشد اما اين معقول نيست که در برابر احتمال بروز يک آسيب يا خطر، استفاده از ابزار يا امکاني که فوايد زيادي دارد را به طور کلي کنار بگذاريم و از سوي ديگر اينگونه نيست که همه عالم گوش به فرمان ما باشند تا ببينند که چه زماني استفاده از يک امکان يا ابزار جديدي را ممنوع مي‌کنيم تا آنها نيز ديگر از آن استفاده نکنند!
شبکه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| رئيس جمهور، ارتباطات و فناوري اطلاعات را نماد تحول جوامع در حوزه تکنولوژي دانست و با بيان اينکه مقاومت در برابر فناوري ها و تحولات نوين، رويکردي قديمي است، تاکيد کرد: شناخت درست و فرهنگ سازي، تنها راه مديريت و پيشگيري از مشکلات فناوري است.
به گزارش شارا به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني روز دوشنبه در ديدار وزير، معاونين و مديران وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات با تاکيد بر اينکه "مبارزه با خواست عموم مردم، شرعي و قانوني نيست"، اظهارداشت: فناوري هاي نوين منافع زياد و خطرات محدودي دارد و ما نمي توانيم زندگي مردم را از تحولات فناوري و ارتباطي جدا کنيم.
دکتر روحاني با تسليت فرا رسيدن ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: تغيير نام چندباره اين وزارتخانه نشان‌دهنده آن است که اين مجموعه راهي طولاني را در دل تغييرات تکنولوژيک طي کرده و به ترتيب از وزارت پست به وزارت پست و تلگراف و بعد تلفن و امروزه به وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات تغيير نام و مأموريت داده است.
رئيس جمهور افزود: زماني که اين وزارتخانه فقط متولي پست، تلگراف و تلفن بود، حکومت‌ها چندان نسبت به آن احساس دردسر نمي‌کردند اما با اختراع راديو از آنجا که مردم ديگر مي‌توانستند از فواصل دور و کشورهاي ديگر که تحت حاکميت حکومت کشور خودشان نبود، پيام بگيرند، دردسر حکومت‌ها شروع شد و گويا اولين بار در ايران اين پهلوي اول بوده است که دستور اعمال فيلترينگ براي راديو به عنوان نوظهورترين رسانه عصر خودش را صادر کرده بود.
دکتر روحاني اظهار داشت: پيشرفت و تکامل رسانه‌ها، با اين دست مخالفت‌ها متوقف نشد و به عنوان مثال در جريان مبارزات انقلابي ملت ايران شاهد استفاده گسترده از ضبط صوت و نوارهاي کاست بوديم. اين فناوري اطلاعات و ابزار ارتباطات و انتقال اطلاعات بود که پيام انقلاب ملت ايران را خيلي راحت و سريع منتقل مي‌کرد.
رئيس جمهور با بيان اينکه مقاومت در برابر فناوري ها و تحولات نوين، رويکردي قديمي است ، افزود:عادت انسان‌ها در استفاده از يک امکان و وسيله گاهي به طور طبيعي تبديل به حق مي‌شود که هر نوع مخالفت با آن اقدامي نادرست از سوي استفاده‌کنندگان به حساب مي‌آيد و از سوي ديگر نيز عده‌اي همواره با هر پديده جديدي مخالفت و مقابله مي‌کنند و اين دو خصيصه اجتماعي، عرصه ارتباطات و تجهيزات ارتباطاتي را نيز شامل شده و شاهد هستيم که همچنان عده‌اي با پديده‌هايي جديد بويژه در زمينه فناوري‌هاي ارتباطي و اطلاعاتي مخالفت مي‌کنند.
دکتر روحاني تصريح کرد: درست است که هر پديده جديدي ممکن است در کنار فوايد زيادش خطراتي نيز داشته باشد اما اين معقول نيست که در برابر احتمال بروز يک آسيب يا خطر، استفاده از ابزار يا امکاني که فوايد زيادي دارد را به طور کلي کنار بگذاريم و از سوي ديگر اينگونه نيست که همه عالم گوش به فرمان ما باشند تا ببينند که چه زماني استفاده از يک امکان يا ابزار جديدي را ممنوع مي‌کنيم تا آنها نيز ديگر از آن استفاده نکنند!
رئيس جمهور خاطر نشان کرد: به طور طبيعي مردم استفاده از ابزار و امکانات جديد را بر مبناي نياز، نوع تفکر و سليقه خودشان انتخاب مي‌کنند و اساساً وقتي امکانات و ابزار جديدي ايجاد مي‌شود، نمي‌شود به مردم گفت که از آن استفاده نکنند بلکه راهکار صحيح، آموزش روش صحيح استفاده از آن امکان و چگونگي راه‌هاي پرهيز از خطرات آن است.
دکتر روحاني گفت: امروز زندگي همه مردم جهان در بستر فضاي مجازي شکل و شيوه جديدي يافته که دائم نيز در حال تغيير و تکامل است؛ تغيير و تحول عرصه فضاي مجازي با زندگي مردم عجين شده و ديگر نمي‌شود فضاي مجازي را از زندگي مردم جدا کرد. ديگر اين امر قابل تحقق نيست که حاکميت از مردم بخواهد به عنوان مثال موبايل را به خاطر برخي آسيب‌هايش کنار بگذارند.
رئيس جمهور با بيان اينکه مبارزه با خواست عموم مردم، شرعي و قانوني نيست، اضافه کرد: برخي فکر مي‌کنند اختياراتي از آسمان دارند تا بر زميني‌ها هر فرماني که مي‌خواهند صادر کنند، اما خداوند به پيامبر خاتم (ص) نيز تأکيد کرد که تو وکيل مردم نيستي و فقط مأمور ابلاغ پيام هستي و مردم در پذيرش يا رد آن ، مختار هستند. نمي‌توان با خواست عمومي مردم مبارزه کرد و اين کار نه شدني و نه مشروع و قانوني خواهد بود.
دکتر روحاني اظهار داشت: اگر کسي بخواهد مردم را مجبور به کاري کند ديگر اسم آن ارتباطي با دين و دينداري ندارد، چرا که اساس دين، فهم، درک و سپس پذيرش و انتخاب است و البته اين اصل بر همه اصل‌هاي عرصه‌هاي ديگر صادق و حاکم است. مردم فهم دارند و در مواجهه با هر مسأله‌اي که آسيب‌هايي دارد به دنبال فرا گرفتن فرهنگ صحيح استفاده از آن و راه‌هاي پرهيز از آسيب‌هايش هستند.
رئيس جمهور تصريح کرد: امروز شاهد آن هستيم که عده‌اي از فضاي مجازي در راستاي منافع شخصي و گروهي خودشان استفاده نامناسب مي‌کنند و براساس برخي تحقيقات انجام شده، لحن عمومي مردم کشورمان در فضاي مجازي نسبت به ديگر کشورهاي پيشرفته نامناسب‌تر است که بايد براي آن نيز فکري شود.
دکتر روحاني خاطر نشان کرد: به طور طبيعي مخاطرات استفاده از يک امکان و ابزار جديد براي کسي که تازه شروع به استفاده از آن مي کند، بيشتر از کسي است که به استفاده از آن امکان و ابزار جديد عادت کرده است، بخصوص اگر از همان آغاز در اختيار قرار گرفتن اين ابزار و امکان جديد بخواهيم درخت ممنوعه نيز براي آن تعريف کنيم که آن وقت خود اين درخت ممنوعه عاملي براي تحريک استفاده‌کننده به کشف دليل اين ممنوعيت است که مي‌تواند مخاطرات و آسيب‌ها را بيشتر کند.
رئيس جمهور گفت: بايد قبول کنيم که اشتباه کرديم فکر کرديم اگر بگوييم استفاده از فلان امکان ممنوع بوده و فيلتر است همه به آن گوش مي‌کنند. ديديم که پس از فيلتر هر امکاني، فيلترشکن آن ايجاد شد و هر چه تلاش کرديم به طور روزانه فيلترشکن‌هاي جديد ارايه شد و در نتيجه ، زيان و آسيبي که بويژه به جوانان و فرزندان ما از ناحيه استفاده از فيلترشکن‌ها وارد شد ، بيشتر از زماني است که به طور عادي مثلاً از همان نرم‌افزاري که فيلترکرديم، استفاده مي‌کردند.
دکتر روحاني ادامه داد: راه پيشگيري از مخاطرات ابزارهاي ارتباطي جديد، فيلترينگ نيست، بلکه بايد سواد رسانه‌اي و ديجيتال جوانان و نوجوانان و البته والدين و همه جامعه را بالا ببريم تا بتوانند در کنار استفاده مناسب از اين امکانات، از مخاطرات و آسيب‌هاي آن نيز در امان بمانند.
رئيس جمهور با بيان اينکه انحصار در هيچ پديده اي جواب نمي دهد؛ چه در رسانه و چه در فناوري ، اظهارداشت: امروزه شاهد آن هستيم که استفاده از موبايل در ايران نسبت به خيلي کشورهاي ديگر بيشتر است و يک دليل مهم آن اين است که در کشور رسانه آزاد نداريم و مردم براي دسترسي آزادانه‌تر به اطلاعات به استفاده از موبايل و دسترسي به فضاي مجازي از طريق آن، هجوم آورده اند و لذا شاهد بروز تورم در استفاده از موبايل و فضاي مجازي هستيم. اگر گروه‌ها و دسته‌هاي مختلف در کشور راديو و تلويزيون داشتند، بخشي از حرف و سخن خود را از آن طريق بيان مي‌کردند و آن وقت به طور طبيعي اين تورم در زمينه استفاده از موبايل و فضاي مجازي بوجود نمي‌آمد.
دکتر روحاني با تأکيد بر اينکه بايد اين رويه‌ها اصلاح شوند، تصريح کرد: البته بايد همه به ضرورت اصلاح اين رويه‌ها و روندها برسيم. امروز هنوز همه به اين نتيجه نرسيده‌ايم که انحصار در هر زمينه و موضوعي مضر است؛ بايد در زمينه گردش اطلاعات، آزادي بيشتر ايجاد کنيم و البته نياز است که نظارت در اين زمينه نيز به طور قانونمند تقويت شود.
رئيس جمهور خاطر نشان کرد: وقتي گردش آزاد اطلاعات رواج يابد و نظارت بر آن تقويت شود، ديگر شاهد آن نخواهيم بود که هر کسي يا گروهي به طور ناشناس و بدون شناسنامه بتواند از اين عرصه براي بي‌اخلاقي‌هاي خود سوء استفاده کند و يا از سوي ديگر شاهد آن نخواهيم بود که عده‌اي به طور فله‌اي با يک سيم‌کارت پيامک‌هاي تبليغاتي انبوه بفرستند و وقت و عمر مردم را تلف کنند؛ اينگونه اتلاف وقت و عمر مردم و آزار و اذيت‌هاي بي‌حساب شرعاً حرام است و راه مقابله با آن ايجاد فضاي آزاد و البته قانونمند نشر اطلاعات و نظارت قانوني و دقيق بر آن است.
دکتر روحاني با اشاره به اهميت بهره‌گيري هر چه بيشتر و مؤثرتر از فضاي مجازي، گفت: فضاي مجازي و عرصه ديجيتال امروز نه بخش و شاخه‌اي از اقتصاد، بلکه بستر و پايه‌اي اصلي و اساسي براي اقتصاد است از سوي ديگر فضاي مجازي مي‌تواند همه مردم و فعالان اقتصادي را توانمند کند و زيربناي مناسب براي تسريع و تسهيل تعاملات اقتصادي، علمي و فرهنگي باشد. امروز همچنين فضاي مجازي يک ابزار مؤثر براي ايجاد عدالت است چرا که با اتصال يک روستا به اينترنت پرسرعت امکان بهره‌مندي از خيلي از امکانات کشور براي روستائيان نيز همانگونه که براي شهرنشينان فراهم است، فراهم خواهد شد.
رئيس جمهور افزود: فضاي مجازي زيربناي بسياري از تحولات اقتصادي و توسعه متوازن پايدار خواهد بود و در کنار توانمندسازي همه مردم‌ فارغ از محل سکونت‌شان مي‌تواند به گسترش عدالت اجتماعي کمک کرده و با ايجاد شفافيت به مبارزه مؤثر با فساد کمک کند.
دکتر روحاني اظهار داشت: چندين بار تأکيد کردم که بايد هر فرد يا مجموعه‌اي که درخواست دريافت ارز دولتي براي واردات دارد از همان لحظه ثبت درخواست‌، مراحل بررسي و تأييد درخواست، در اختيار قرار دادن ارز، خريد کالا، انتقال آن، ترخيص از گمرک، انبار و نحوه و ميزان توزيع در بازار را به طور دقيق و به روز در فضاي مجازي ثبت کند تا امکان فساد و سوء استفاده به حداقل برسد. دولت نيز در راستاي تحقق يکي از بزرگترين شعارهايش يعني ايجاد شفافيت لوايح مورد نياز را در دست بررسي دارد تا به مجلس تقديم شوند.
رئيس جمهور همچنين با اشاره به مصوبه اخير شوراي عالي فضاي مجازي در زمينه تلاقي و تبادل اطلاعات اظهار اميدواري کرد که اين مصوبه هر چه سريع‌تر و به طور کامل اجرايي شود.
دکتر روحاني با اشاره به سفر خود به کشور مالزي در حدود 30 سال پيش و پيشرفت‌هاي اين کشور در آن دوره در زمينه فناوري اطلاعات، گفت: با استفاده از فناوري اطلاعات سرمايه‌‌گذاري و اجراي قراردادها تسهيل مي‌شود.
رئيس جمهور با بيان اينکه امروز بايد تلاش و حرکت بزرگي را در راستاي استفاده از فناوري اطلاعات در بخش‌هاي مختلف انجام دهيم، اظهار داشت: اينکه مي‌گوييم فيلتر وجود نداشته باشد به معناي اين نيست که اين فضا بدون حساب و کتاب و نظارت باقي بماند بلکه هم بايد نظارت کافي داشته باشيم و هم بايد به کساني که از فضاي مجازي استفاده مي‌کنند، آموزش هاي صحيح را ارايه دهيم.
دکتر روحاني افزود: امروز سواد داشتن تنها منحصر به خواندن و نوشتن نيست بلکه نحوه استفاده صحيح از فضاي ارتباطي و فضاي مجازي هم به نوعي سواد مخصوص به خود را نياز دارد.
رئيس جمهور با بيان اينکه امروز يک منبع بزرگي از اطلاعات از طريق تلفن همراه در اختيار افراد بويژه نوجوانان و جوانان است و گاهي آنها در بسياري از مسايل اطلاعات بيشتري داشته و جلو مي‌افتند، خاطر نشان کرد: امروز مسئولان وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات وظيفه سنگيني را براي ارايه امکانات لازم به مردم بردوش دارند و بايد براي توسعه دولت الکترونيک تلاش کنند، چرا که دولت الکترونيک حقيقتاً خواست و اراده مردم است.
دکتر روحاني ادامه داد: درباره استفاده از دولت الکترونيک در موضوع سلامت و ايجاد شبکه‌هاي مرتبط در اين راستا که بسيار حائز اهميت است بارها با وزير ارتباطات صحبت کردم و اين کاري است که بايد انجام شود تا مردم با آسودگي بيشتر و بدون نياز به انجام آزمايش‌ها و کارهاي تکراري بتوانند در مکان‌هاي مختلف، به سلامت خود رسيدگي کنند.
رئيس جمهور با تأکيد بر اينکه راه‌حل رفع بسياري از مشکلات جامعه، تقويت، توسعه و سلامت دولت الکترونيک است، گفت: ما ناچاريم تحولي بزرگ در اين راستا ايجاد کنيم که البته دولت به طور کامل از آن پشتيباني مي‌کند.
دکتر روحاني با بيان اينکه دولت براي توسعه فضاي مجازي و افزايش پهناي باند در کشور فشارهاي فراواني را تحمل کرد، اما در برابر همه آنها ايستاد، افزود: هر تصميمي در هر دستگاهي برخلاف آن اتخاذ مي‌شد دولت مخالفت مي‌کرد و مردم اگر امروز به راحتي مي‌توانند از اين فضا استفاده کنند بايد بدانند دولت يازدهم و دوازدهم از آبروي خود در اين راستا مايه گذاشت.
رئيس جمهور با اشاره به ضرورت مراقبت و صيانت از اين دستاوردها و واگذاري امور به مردم، تصريح کرد: به جز امور زيرساختي که نياز به تلاش و فعاليت بخش‌هاي دولتي دارد، بايد توليد محتوا را به مردم واگذار کنيم و در حقيقت رسانه، فضاي مجازي، کتاب، تئاتر و سينما هر کدام بايد وظيفه و کار خود را انجام دهند و هيچ يک جايگزين هم نمي‌شوند و همه بايد بتوانند از اين فناوري استفاده کنند.
دکتر روحاني اشتغال جوانان بويژه افراد تحصيلکرده را يکي از مسئوليت‌هاي مهم مسئولان دانست و گفت: امروز آمار رسمي بيکاري در کشور در مجموع حدود 11.7 دهم درصد است، اما اگر در اقشار مختلف مانند جوانان تحصيلکرده يا زنان و نوجوانان وارد شويم مي‌بينيم که اين آمار افزايش مي‌يابد.
رئيس جمهور با بيان اينکه مسئوليت ما اين است که بايد براي همه شغل ايجاد کنيم، گفت: روزگاري که بخواهيم بگوييم خانم‌ها بايد فقط در خانه باشند و حق آمدن در جامعه را ندارند، گذشته است.
دکتر روحاني با اشاره به اينکه همه بايد اصول مربوط به خود را حفظ کنند، گفت: متأسفانه در مسأله حجاب ،اول از زن شروع مي‌کنيم در حالي که قرآن ابتدا مرد را از نگاه هرز دور مي‌کند، اما ما مي‌رويم و بخاطر حجاب دختران و زنان را دستگير مي‌کنيم.
رئيس جمهور ادامه داد: اساس حجاب براي امنيت زن است همانطور که خدا در قرآن مي‌فرمايد، حجاب را براي جلوگيري از آسيب زن قرار داده تا مورد آزار و اذيت عده‌اي مريض قرار نگيرند. همه آنچه درباره حجاب در قرآن آمده براي حمايت از زن است اما به گونه‌اي رفتار شده که انگار بايد چماقي بر سر زن باشد و اين بخاطر آن است که مساله حجاب را درست در جامعه تبيين نکرديم.
دکتر روحاني با بيان اينکه زنان در برخي امور سلامت بهتري نسبت به مردم دارند، گفت: بايد برخي امور را که مربوط به زنان است و آنان بهتر مي‌توانند انجام دهند ، به آنها واگذار کنيم، به گونه‌اي که براساس تجارب گذشته در وزارتخانه‌ها تاکنون هيچ فساد مالي از سوي زنان در مسئوليت‌هاي مختلف ديده نشده است.
رئيس جمهور با بيان اينکه بايد از همه نيروهاي خلاق جامعه استفاده کنيم، اظهار داشت: هر کجا مسئوليتي به جوانان و بانوان واگذار شد، ضرر نکرده‌ايم و نمونه بارز آن حضور يک جوان به عنوان وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات است؛ کم داشتيم وزيري در اين سن مسئوليت را به عهده بگيرد و موفق باشد و مديران با تجربه هم مديريت او را قبول داشته باشند و امروز يک نيروي جوان، با ايمان، ايثار و ايستادگي در اين بخش مديريت مي‌کند.
دکتر روحاني افزود: شرط اول ما با آقاي جهرمي در هنگام پذيرش مسئوليت وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات اين بود که بايد در راستاي ايجاد شغل تلاش مضاعفي داشته باشد و ايشان قول داد که سالانه صد هزار شغل را ايجاد کند.
رئيس جمهور با بيان اينکه سرمايه‌گذاري و ايجاد مشاغل بزرگ نياز به افرادي زياد و سرمايه‌اي بالا دارد، گفت: يک شرکت نوپا و يا يک استارتاپ و سرمايه اندک مي‌تواند اشتغال ايجاد کرده و خود به مرور زمان سرمايه آفرين شود و راحت‌ترين و کم‌هزينه‌ترين راه براي ايجاد اشتغال نيز همين است.
دکتر روحاني با اشاره به ضرورت تلاش در راستاي توسعه گردشگري به عنوان بخشي مهم در کشور که بايد با استفاده از آن نشاط اجتماعي و اشتغال ايجاد شود، گفت: فناوري اطلاعات مي‌تواند در زمينه معرفي جاذبه‌هاي طبيعي و تاريخي کشور و آثار باستاني، مؤثر بوده و موجب جذب گردشگران و راهنماي آنان باشد.
رئيس جمهور با اشاره به اينکه امروز در برخي زمينه‌هاي علمي مانند ساخت خودرو، هواپيما و صنايع فضايي با پيشرفت‌هاي روز دنيا فاصله داريم، افزود: خوشبختانه در بخش آي‌تي و آي‌سي‌تي به سرعت فاصله‌ها در حال کاهش هستند و خدماتي که امروز به مردم ارايه مي‌شود در برخي زمينه‌ها با کشورهاي پيشرفته مشابه است.
دکتر روحاني با اشاره به اينکه براساس گزارشات و آمارها روزانه تعداد زيادي از افراد براي انجام کارهاي خود به ادارات مراجعه مي‌کنند، گفت: بايد با استفاده از دولت الکترونيک ميزان مراجعات حضوري مردم را به اداره‌ها و دستگاه‌ها به حداقل ممکن برسانيم.
رئيس جمهور تأکيد کرد: بايد زمينه‌ها و امکانات لازم براي فعاليت جوانان و انسان‌هاي مستعد و باانگيزه و تحصيل کرده را فراهم کنيم تا بتوانيم به رتبه‌ علمي که در شأن ملت ايران است، دست پيدا کنيم.
دکتر روحاني با اشاره به اينکه ملت ايران در بسياري از زمينه‌ها مانند دمکراسي، حضور در پاي صندوق رأي، تأسيس دانشگاه‌ها و دارالفنون‌ها، روزنامه‌ها و آزادي‌ها در منطقه پيشتاز بوده و در بسياري از حوزه‌ها پيشرفت‌هاي خوبي داشته است، خاطر نشان کرد: امروز نه تنها در زمينه مسايل فناورانه، بلکه در موضوعات اجتماعي از جمله برگزاري انتخابات‌ مختلف، پيشرفت در علم و تحقيقات و سطح کيفي دانشگاه‌ها، موفقيت‌ها و رشد خوبي داشته‌ايم و بايد تلاشي مضاعف داشته باشيم تا شاهد ايراني پيشرفته و آبادتر باشيم.
پيش از سخنان رئيس جمهور مهندس محمدجواد آذري جهرمي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گزارشي از دستاوردها و اولويت‌هاي اصلي اين وزارتخانه در اجراي برنامه‌ها و طرح‌هاي مختلف و چالش‌هاي پيش رو ارايه و از حمايت ها و پيگيري‌هاي دکتر روحاني در زمينه برنامه مرتبط با وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات تقدير کرد.
براساس گزارش وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، توسعه قابل توجه دسترسي همگاني به ارتباطات، توسعه‌هاي روستايي و افزايش پهناي باند اينترنت از جمله دستاوردهاي اين وزارتخانه در دولت يازدهم و دوازدهم است.
تکميل دسترسي همگاني، سهم حوزه آي‌سي‌تي از توليد ناخالص ملي، توسعه خدمات مبتني بر فناوري اطلاعات به عنوان کليد حل ابرچالش‌هاي کشور، تحول ديجيتال، آغاز معماري نوين نهادهاي اقتصاد ديجيتال در کشور، ايجاد پارک‌هاي اقتصاد ديجتال، تقويت شتاب‌دهنده‌ها و صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري خطرپذير، تدوين لايحه‌هاي مهم حفاظت از داده و نوآفرين، ابتکارعمل براي ايجاد پيمان منطقه‌اي چهارجانبه ميان ايران، روسيه، ترکيه و جمهوري آذربايجان، آزادسازي منابع داده‌اي دولت براي استفاده کسب و کارهاي بخش خصوصي، توسعه کاربردهاي صنعت فضايي، رويکرد جديد در دولت الکترونيک، جوان‌گرايي و شايسته‌سالاري و پيگيري طرح‌هاي چهارگانه اشتغال از جمله اولويت‌هاي مورد پيگيري در وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات است.
همچنين برخي از معاونين و مديران وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات نيز گزارشي از روند اقدامات و فعاليت‌هاي انجام شده در حوزه‌هاي تحت مديريت خود ارايه کردند.

نظر شما