شناسهٔ خبر: 30769049 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه مقاومت بسیج میثم مشهد:

همه حسنات اهل بیت(ع) منشأ فاطمی دارد

حوزه/ مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه مقاومت بسیج میثم مشهد با تاکید بر اینکه از وجود حضرت فاطمه(س) وجود اهل بیت(ع) به عالم هستی اعطا می شود، گفت: بنابراین حلم حسنی، شجاعت حسینی، عبادت سجادی، آثار باقری، علوم کاظمی، جواد تقوی، حجج رضوی و همه حسنات اهل بیت(ع) منشأ فاطمی دارد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام ناصر احترامی مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه مقاومت بسیج میثم مشهد در گفتگو با خبرنگار«حوزه» در‌ بیرجند، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: رحلت حضرت زهرا(س) به روايات ثبت شده در تاريخ اسلام، از ۷۵ تا ۹۵ روز پس از وفات پيامبر اعظم(ص) در دو دهه واقع شده و هر ساله ايام فاطميه در كشور عزيزمان برای بزرگداشت آن مقام والا برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که عظمت و مقام والای حضرت فاطمه(س) برای همه ما شيعيان ارزشمند است، تصریح کرد: بر کسی پوشیده نیست که جايگاه تنها دردانه پيامبر اكرم(ص) در نزد ايشان به اندازه‌ ای رفيع بود كه خود حضرت، به استقبال ايشان می‌رفتند و به پای ايشان بلند می شدند.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه مقاومت بسیج میثم مشهد با اشاره به این‌که خشنودی حضرت زهرا(س) خشنودی پيامبر اکرم(ص) و حزن و اندوه فاطمه(س) نيز حزن و ناراحتی رسول الله(ص) بود، یادآور شد: پيامبر اكرم(ص) همواره می فرمودند: "فاطمه (س) پاره تن من است هر که او را به خشم آورد مرا به خشم آورده است".

حجت الاسلام احترامی ادامه داد: متاسفانه پس از رحلت رسول الله(ص) به حضرت زهرا(س) بی‌حرمتی شد و خلافت را از امیرالمومنین(ع) غصب کردند و حضرت زهرا(س) را به شهادت رساندند، اما در چنین موقعیتى که دشمنان ارتجاعى اسلام، پرچم ارتداد را برافراشته و حکومت اسلامى را تهدید مى کردند، هرگز صحیح نبود که امام پرچم دیگرى به دست بگیرد و قیام کند.

وی با تاکید بر این‌که از وجود حضرت فاطمه(س) وجود اهل بیت(ع) به عالم هستی اعطا می شود، تبیین کرد: بنابراین حلم حسنی، شجاعت حسینی، عبادت سجادی، آثار باقری، علوم کاظمی، جواد تقوی، حجج رضوی و همه حسنات اهل بیت(ع) منشا فاطمی دارد.

رئیس سابق مدرسه علمیه خضری با بیان این مهم که بانوان جامعه ما باید فاطمه(س) را الگوی زندگی خویش قرار دهند، ابراز کرد: امروز دفاع از ولایت‌ فقیه و پیروی از انقلاب بر همه واجب بوده و اگر آن روز حضرت زهرا(س) آن‌گونه از ولایت دفاع کرد، ما هم باید راه ایشان را ادامه دهیم و امروز مدافع ولایت و رهبری باشیم و لحظه‌ای درنگ نکنیم.

حجت الاسلام احترامی با اشاره به اینکه در دنیا زنی کامل‌تر از بی بی دو عالم فاطمه زهرا(س) نیست، گفت: زنان مسلمان در تمام عرصه‌های زندگی بایستی حضرت زهرا(س) را الگوی خویش قرار دهند، نه اینکه از زنان غربی پیروی کنند.

وی افزود: متاسفانه یکی از مشکلات امروز مسلمانان الگوگیری از فرهنگ غرب است.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه مقاومت بسیج میثم مشهد با بیان‌ این‌که دلیل بسیاری از هم‌گسیختگی‌های خانواده‌های امروز ناشی از فاصله گرفتن از سبک زندگی علوی و فاطمی‌ است، تاکید کرد: برخی از مسلمانان از مسائل دینی و اخلاقی فاصله گرفته‌اند و با پوشش غربی کانون گرم خانواده هایشان را ناامن کرده اند.
انتهای پیام/ا

نظر شما