شناسهٔ خبر: 30768940 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

فهرست پرمخاطب‌ترین اتفاقات خبری سال 2018

صاحب‌خبر -
سال 2018 میلادی با همه خوبی‌ها و بدی‌های خود به پایان رسید و بر اساس آن نشریه اینسایدر با انتشار گزارشی فهرست مهم‌ترین اتفاقات خبری یک سال گذشته که بیشترین تعداد مخاطبان را در دنیای مجازی و واقعی در بر داشت، منتشر کرد. بر اساس فهرست مذکور، مهم‌ترین اتفاقات خبری یک سال گذشته در جهان به قرار زیر معرفی شده است.
1- پس از دو هفته گرفتاری ۱۲ کودک فوتبالیست 11 تا 16 ساله تایلندی و مربی 25 ساله آنها در یک غار در نتیجه بارش سیل آسای باران در شمال تایلند، نیروهای امدادرسانی سرانجام موفق شدند آنها را نجات دهند.
2-«مارک زاکربرگ» مدیرعامل فیس‌بوک به اشتباه خود اعتراف کرد و با توضیح در مورد همکاری‌های اطلاعاتی با مؤسسه تحقیقاتی «کمبریج آنالیتیک» توضیح داد داده‌های مربوط به 50 میلیون کاربر در شبکه اجتماعی خود را در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» در اختیار مرکز مذکور قرار داده است.
3-ژوئن 2018 رهبر کره‌شمالی با رئیس جمهوری امریکا دیدار کرد و توضیح داد این کشور قصد دارد به فعالیت‌های هسته‌ای خود پایان دهد.
4- ژوئن گذشته رئیس جمهوری امریکا «برت کاوانا» را برای احراز پست جایگاه دیوان عالی این کشور برگزید و سپس یک استاد روانشناسی به‌نام دکتر «کریستین بلاسی فورد» با طرح اتهام آزار جنسی، آینده کاوانا را در سایه‌ای از ابهام فرو برد.
5- طوفان ماریا به قدری شدید بود که باعث شد جریان برق در شهر پورتوریکو به مدت 11 ماه قطع شود و تمام شرکت‌ها و سازمان‌های فعال در این منطقه نزدیک به یک سال به کار خود پایان دهند.
6- شورای ملی کوبا برای نخستین بار در شش دهه قبل عضوی غیر از خانواده کاسترو را به‌عنوان رهبر بعدی این کشور معرفی کرد و طی آن «میگل دیاز کانل» 57 ساله برگزیده شد.
7 - مردم عراق برای نخستین بار پس از حمله گروه تروریستی داعش پای صندوق‌های رأی رفتند.
8- واحد پول مجازی «بیت‌کوین» که در اوایل سال 2018 میلادی با افزایش چشمگیر ارزش خود مواجه شد، در پایان این سال حدود 670 میلیارد دلار از مجموع ارزش خود را از دست داد.
9- مراسم ازدواج پرنس هری پسر ملکه انگلستان با «مگان مارکل» بازیگر امریکایی برگزار شد و تنها در امریکا بیش از 29 میلیون نفر ازدواج آنها را به‌صورت مستقیم تماشا کردند.

نظر شما