شناسهٔ خبر: 30768352 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

کارنامه نظام در دزفول مستندسازی شود

به گزارش ایرنا محمد حیدری روز سه شنبه در نشست ستاد دهه فجر شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: با توجه به چهلمین سال پیروزی انقلاب

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا محمد حیدری روز سه شنبه در نشست ستاد دهه فجر شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: با توجه به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و تاکیدات مقام معظم رهبری لازم است برنامه های ویژه ای برای جشن های دهه فجر تدارک دیده شود.
وی اظهار داشت: دشمنان انقلاب تمام تلاش خود را برای تلخ کردن کام مردم در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب بکار گرفته اند لذا باید با خنثی کردن این توطئه ها کام مردم را شیرین و آنها را نسبت به آینده امیدوار کنیم.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول افزود: تاکنون برای برنامه های دهه فجر جلساتی برگزار شده و انتظار بر این است که جمع بندی دقیقی نسبت به اقدامات انجام شده و چشم انداز آینده تهیه شود.
وی با بیان اینکه برخی برنامه های ارائه شده توسط دستگاه ها کلیشه ای هستند، گفت: انتظار می رود اقدامات دستگاه های مختلف و تمام ارکان نظام و چشم اندازی امیداور کننده برای خنثی کردن توطئه های دشمنان تبیین شوند.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول توجه به گذشته، وضع موجود و آینده را سه بخش مورد توجه برای برنامه های دهه فجر عنوان کرد و افزود: عملکردها باید به عنوان کارنامه عملکرد شهرستان دزفول ارائه شوند.
وی با انتقاد از نبودن بخش خصوصی و تشکل های مردمی در برنامه های فرهنگی دزفول اظهار داشت: دستگاه های دولتی همواره هستند اما انتظار می رود از ظرفیت بخش خصوصی نیز برای بیان دستاوردهای نظام استفاده شود.
حیدری افزود: شهرداری ها، دهیاری ها و بخش های مختلف باید در معادلات و تصمیم گیری ها مورد توجه قرار گیرند و با حضور در ستاد دهه فجر کارنامه خود را ارائه دهند.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به اعلام آمادگی صدا و سیما برای پخش مستند از این شهرستان گفت: قرار است این همکاری ها بدون دریافت هزینه انجام شوند لذا از شهرداری ها انتظار می رود از این فرصت به بهترین شکل استفاده شود.
وی تاسیس دانشگاه هایی نظیر جندی شاپور، علوم پزشکی، آزاد و سایر دانشگاه ها را از دستاوردهای نظام در 40 سال گذشته عنوان کرد و افزود: انتظار می رود دستاوردهای برجسته نظام به خوبی معرفی شوند.
وی با بیان اینکه قبل از انقلاب گلخانه در دزفول نداشتیم ولی اکنون شهرک گلخانه ای داریم، افزود: اکنون شهرک های صنعتی، فولاد، کشتارگاه طیور، استادیوم و باشگاه های آموزش و پرورش و ده ها اقدام دیگر انجام شده است.
مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول نیز در این نشست گفت: هشت مستند از ابتدای امسال با محوریت مرکز فرهنگی دفاع مقدس در دزفول پخش شده است.
بهزاد جولایی با تاکید بر لزوم فعال شدن روابط عمومی ها در راستای برنامه های دهه فجر افزود: نباید فقط به کارهای کلیشه ای و وظایف شرح سازمانی اکتفا کنیم.
وی با تاکید بر لزوم مقایسه تطبیقی اقدامات انجام شده در 40 سال قبل و اکنون گفت: انقلاب اسلامی یک پدیده مدرن است و باید با کار جهادی دستاوردهای آن را به نسل های آینده انتقال می دهیم.
مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس افزود: دستاوردهای نظام در قالب نمایشگاهی در مرکز فرهنگی دفاع مقدس برپا خواهد شد.
مدیر آموزش و پرورش دزفول نیز در این نشست اظهار داشت: افق آینده شهرستان دزفول در حوزه آموزش و پرورش در برنامه های دهه فجر دیده شده است.
عبدالمحمد جرجانی درخصوص فعالیت خیران در دزفول افزود: یک خیر آماده هزینه کردن یکهزار میلیارد ریال برای ساخت یک هنرستان کشاورزی با تمام امکانات دارد.
وی افزود: این خیر نیازمند ایجاد یک پست برق با 50 میلیارد ریال هزینه است که باید اقدام لازم در این خصوص انجام شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دزفول نیز با بیان اینکه این دانشگاه تاکنون بیش از 60 هزار فارغ التحصیل داشته است، گفت: با وجود اینکه در بسیاری از دانشگاه های کشور دچار کمبود دانشجو هستیم ولی اکنون حدود 10 هزار نفر در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی، ارشد و دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول تحصیل هستند.
علی افروس با اشاره به اقدامات علمی این دانشگاه افزود: 30 شرکت فناور در دانشگاه آزاد اسلامی دزفول وجود دارد که هشت شرکت از این تعداد دانش بنیان هستند.
وی اظهار داشت: تلاش بر این است که سه مرکز تحقیقات جدید انرژی، محصولات سالم، باستان شناسی و توریسم فعال شوند.
مدیر جهاد کشاورزی دزفول نیز عملکرد بخش کشاورزی این شهرستان در 40 سال گذشته را درخشان توصیف کرد و گفت: اکنون تولیدات محصولات کشاورزی بیش از 2 میلیارد تن است درحالیکه قبل از انقلاب حدود 300 هزار تن بوده است.
احمد زارعی افزود: حدود 980 کیلومتر شبکه های فرعی کشاورزی نیز بعد از انقلاب اسلامی بتن شده اند.
مسئول روابط عمومی دانشگاه جندی شاپور دزفول نیز در این نشست گفت: شبکه های مستند، آموزش و یک قرار است مستندی از اقدامات دانشگاه پخش کنند.
فخرالدین ترابی زاده افزود: دانشگاه جندی شاپور هنگام تحویل نزدیک به پنج هزار مترمربع زمین داشت که اکنون فضاهای آموزشی و زمین های دانشگاه به 50 هزار متر مربع رسیده اند.
وی با بیان اینکه اکنون بیش از سه هزار دانشجو در دانشگاه مشغول تحصیل هستند، اظهار داشت: نقش تمدن ساز دانشگاه با برگزاری کنگره بین المللی دانشگاه جندی شاپور معرفی می شود.
معاون فرهنگی شهرداری دزفول نیز در این نشست از افتتاح 22 طرح عمرانی، خدماتی و رفاهی در دهه فجر خبر داد و گفت: این طرح ها با 290 میلیارد ریال اعتبار اجرا شده اند.
علی توحیدی افزود: بازارچه پردیس ویژه زنان سرپرست خانوار در راستای خوداشتغالی در پارک خانواده دزفول افتتاح می شود.
وی اظهار داشت: رالی خانوادگی نیز از دز تا اروند در دهه فجر برگزار می شود.
معاون فرهنگی شهرداری دزفول افزود: یک مستند اکنون به همت شهرداری در حال ساخت است که در ایام دهه فجر 9 قسمت 30 دقیقه ای در شبکه های مختلف به ویژه شبکه مستند پخش خواهد شد.
3022
انتهای پیام

نظر شما