شناسهٔ خبر: 30768188 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

راه‌اندازی سامانه موشکی اس- ۳۰۰ در سوریه از ماه مارس آینده

روزنامه «کامرسانت» روسیه امروز- سه‌شنبه- اعلام کرد که ارتش سوریه هنوز سامانه موشکی «اس- ۳۰۰» را که اخیرا از روسیه دریافت کرده، راه‌اندازی نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، روزنامه کامرسانت اعلام کرد که سوریه پس از پایان تمام آموزش‌های لازم برای استفاده از سامانه‌های موشکی «اس ۳۰۰» از ماه مارس آماده استفاده از این سیستم خواهد شد. 

این روزنامه نوشت که احتمالا از ماه مارس یک سپر دفاع هوایی مجهز به این سامانه‌های موشکی برای حفاظت از دمشق و مناطق اطراف آن مستقر شود.

«فرانتس کلینتسیفتش» عضو کمیسیون دفاع و امنیت پارلمان روسیه در این باره گفت که  باتری‌های سیستم موشکی اس- ۳۰۰ سوریه در حال حاضر در حال آزمایش و ارزیابی هستند.

وی افزود: «جنگنده‌های اسرائیلی در حال حاضر به سوریه حمله می‌کنند چرا که همچنان خارج از چارچوب دفاع هوائی این کشور هستند اما پس از استقرار سامانه‌های «اس- ۳۰۰» هیچ کس توان فرار از آنها را ندارد». 

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوائی سوریه موفق شد با حملات هوائی اسرائیل به فرودگاه دمشق و برخی تاسیسات در  تاریخ ۲۱ ماه جاری میلادی مقابله کند.

همچنین ارتش سوریه بیش از ۳۰ موشک و بمب هدایت‌شده اسرائیل را با موشک های «بوک» و «پانتیر» که دمشق اخیرا از روسیه تحویل گرفته است، سرنگون کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما