شناسهٔ خبر: 30766729 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه عصراقتصاد | لینک خبر

کره‌ای‌ها مشتری جدید میعانات پارس جنوبی

صاحب‌خبر -
شرکت "هیوندای اویل بانک" کره جنوبی نخستین محموله میعانات پارس جنوبی ایران را در اواسط فوریه دریافت خواهد کرد.
یک منبع آگاه با بیان خبر فوق به پلاتش گت: شرکت "هیوندای اویل بانک" در مجموع شش تا هفت میلیون بشکه میعانات پارس جنوبی ایران را از اواسط فوریه تا اواخر آوریل دریافت خواهد کرد.
پایگاه خبری "اس اند پی گلوبال پلاتس" پیش از این گزارش کرده بود واردات از سوی "هیوندای اویل بانک" در حالی قرار است انجام بگیرد که شرکتهای "هانوآ توتال" و "اس کی اینووشین" نیز قرار است نخستین محموله‌های میعانات پارس جنوبی را تحویل بگیرند یا پیش از این دریافت کرده‌اند.
به گفته یک منبع آگاه در سئول، نفتکش سوئزمکس "سیلیویا ۱" حدود یک میلیون بشکه میعانات پارس جنوبی را ۱۹ ژانویه در بندر اینچئون برای "اس کی اینچئون پتروکم" که زیرمجموعه "اس کی اینووشین" است و یک اسپیلیتر میعانات به ظرفیت ۱۰۰ هزار بشکه در روز را اداره می‌کند تخلیه کرد.
شرکت "اس کی اینووشین" دومین محموله میعانات پارس جنوبی به میزان یک میلیون بشکه را ۳۱ ژانویه در بندر اینچئون از نفتکش سانا دریافت خواهد کرد.
در این بین، شرکت "هانوآ توتال" قرار است یک محموله میعانات پارس جنوبی به میزان سه تا پنج میلیون بشکه را در فوریه تحویل بگیرد.
قیمت محموله میعانات پارس جنوبی برای "هیوندای اویل بانک" مشخص نیست با این حال معامله‌گران اظهار کردند احتمالا مشابه قیمت قرارداد پارس جنوبی است که هانوآ توتال" امضا کرده و حدود ۲.۵۰ دلار در هر بشکه نسبت به قیمت پایه دوبی پلاتس ارزانتر است.

منبع: ایسنا


نظر شما