شناسهٔ خبر: 30766668 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مددجویان کمیته امداد روستایی و عشایر بیمه می شوند

نمایندگی کرمان

معاون توسعه روستایی مناطق محروم کشور از بازگشایی منابع جدید صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: یک‌سوم از تسهیلات این صندوق پرداخت‌شده بود و دوسوم آن نیز باقی‌مانده بود که با تلاش‌های صورت گرفته این اعتبار روز گذشته آزاد شد و در اختیار بانک‌های عامل قرار گرفت

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، "محمد امید" در حاشیه سفر به استان کرمان و در جمع خبرنگاران افزود: مصوب شده است این تسهیلات برای مددجویان کمیته امداد با اولویت پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه پرداخت این تسهیلات فرصت مناسبی برای توانمندسازی خانوارهای نیازمند است بیان کرد: یکی از اهدافی که همیشه در کمیته امداد دنبال می‌شود شتاب بخشی به جریان توانمندسازی خانوارهای محروم است.

معاون توسعه روستایی مناطق محروم کشور به همکاری خوب دولت با کمیته امداد اشاره کرد و افزود: دولت در کمک به محرومان به‌خصوص مددجویان کمیته امداد اقدامات خوبی انجام داده است.

وی تصریح کرد: اگر کمیته امداد استان کرمان را همراهی کنیم بدون شک درزمینهٔ محرومیت‌زدایی مناطق محروم جلوتر از ما حرکت خواهند کرد و این آمادگی راداریم به‌منظور توسعه مناطق روستایی و محروم برخی از برنامه‌های کمیته امداد استان کرمان را به‌صورت آزمایشی در مناطق محروم این استان اجرا کنیم.

امید به دیدگاه مثبت مهندس فتاح نسبت به بیمه اشاره کرد و گفت: قرار شده است کلیه مددجویان روستایی و عشایر تحت حمایت کمیته امداد که شرایط بیمه رادارند تحت پوشش بیمه روستاییان و عشایر قرار گیرند و دوسوم حق بیمه آن‌ها توسط دولت و یک‌سوم توسط کمیته امداد پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۵ درصد مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در مناطق محروم و روستاها ساکن هستند افزود: به دنبال این هستیم بنگاه‌های اقتصادی مهم و دولتی کشور را معین مناطق محروم قرار دهیم.

معاون توسعه روستایی مناطق محروم کشور خاطرنشان کرد: به دنبال راه‌اندازی کمیته مشترکی با امداد هستیم تا بتوانیم راهکارهای جزئی را بررسی و گره‌های موجود در کار را برطرف و اقدامات مؤثری درزمینهٔ محرومیت‌زدایی انجام دهیم.

وی تأکید کرد: در کمیته امداد هر گامی که روبه‌جلو و به سمت توانمندسازی خانواده‌ها برداشته شود در جهت اهداف مجموعه ما، دولت، نظام و همه است و اگر قدر این فرصت‌ها را بدانیم و همه منسجم، هم‌افزا و در یک زمینه گام برداریم اتفاقات خوبی در کشور صورت خواهد گرفت.

امید خاطرنشان کرد: مجموعه امدادگران کمیته امداد در همه استان‌ها و در همه سطوح افرادی پرتلاش و زحمت‌کش هستند که با تشکیل گروه‌های منسجمی از امدادگران کمیته امداد در استان‌ها می‌توان کارهای مثبتی انجام داد.


انتهای پیام

نظر شما