شناسهٔ خبر: 30766611 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پس از دوسال تعلیق پولانسکی

رئیس «جایزه سزار» فرانسه مشخص شد

هنرپیشه «بیمار انگلیسی»، به عنوان رئیس امسال جایزه سزار فرانسه انتخاب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از هالیوود ریپورتر، «کریستین اسکات توماس» هنرپیشه «بیمار انگلیسی» و نامزد اسکار، به عنوان رئیس امسال جایزه سزار فرانسه انتخاب شد تا به کارگردان و هم‌بازی خود در فیلم «نجواگر اسب» رابرت ردفورد این جایزه را اهدا کند.

دو سال از آخرین ریاست بر این جایزه می‌گذرد که کسی به عنوان رئیس جایزه سزار اعلام نشده است. در سال ۲۰۱۷ که رومن پولانسکی به عنوان رئیس این رویداد اعلام شد بلافاصله بسیاری از زنان در رسانه‌ها و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دست به اعتراضات گسترده مبنی بر انتخاب پولانسکی در این سمت، زدند که به فاصله یک هفته به کناره‌گیری سریع این کارگردان جنجالی و پرحاشیه انجامید و از آن پس تا کنون این رویداد بدون رئیس مانده بود.

طبق روال و سنت این رویداد، رئیس، افتتاح کننده مراسم خواهد بود و امسال قرار است در چهارم فوریه در «سَلِ پِلِیَل» پاریس برگزار شود.

«کریستین اسکات توماس» هنرپیشه فعال در دو عرصه فیلم‌های انگلیسی و فرانسه زبان بوده و به تعادلی در این بین رسید. او نامزدی اسکار را برای بازی در فیلم ربیمار انگلیسیز بدست آورد و نیز برنده جایزه بفتا برای بازی در فیلم «چهار ازدواج و یک خاکسپاری» شد و همچنین سه بار نامزد همین جایزه سزار گردید.

فهرست نامزدهای جایزه سزار فردا بیست و سوم ژانویه اعلام خواهند شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما