شناسهٔ خبر: 30766454 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مخالفت مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان امور عشایر

71132

نمایندگان مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان امور عشایر مخالفت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، گزارش بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان امور عشایر ایران در دستور کار جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس قرار گرفت که بعد از ارائه توضیحات نماینده متقاضیان تحقیق و تفحص، نمایندگان با ۹۳ رای موافق، ۷۰ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۰۵ نماینده حاضر با انجام این تحقیق و تفحص مخالفت کردند.

نحوه اعطای تسهیلات به عشایر، نحوه خرید و توزیع علوفه، چگونگی مصارف و منابع سازمان و نحوه توزیع نهاده های دامی در بین عشایر از جمله محورهای این تحقیق و تفحص بود.

شهاب نادری به عنوان نماینده متقاضیان این تحقیق و تفحص در توضیح دلایل طرح این تقاضا گفت: در حال حاضر میزان مصرف گوشت کشور ۹۰۰ هزار تن است که صد هزار تن آن را وارد می‌کنیم. این در حالی است که اگر عشایر را تقویت کرده بودیم کشور در این زمینه به خودکفایی می‌رسید.

وی با بیان اینکه سیاست‌های غلط موجب شده جامعه عشایری در آستانه فروپاشی قرار گیرد، اضافه کرد:‌ سوال این است که چه اقدامات حمایتی از سوی سازمان امور عشایر برای عشایر کشور انجام شده است. چه کاری برای تامین علوفه‌ دامهای عشایر در ایام خشکسالی انجام شده است. به نظر می‌رسد که عشایر به امان خدا رها شده‌اند و رد پایی از خدمت برای آنها دیده نمی‌شود.

نماینده پاوه با بیان اینکه برخی از عشایر حتی آب خوردن هم ندارند، گفت: متاسفانه عشایر نتوانستند از تسهیلات استفاده کنند. در حالی که توجه به نقش معنوی آنها ضروری به نظر می رسد.

نادری همچنین ویدیویی را در مانیتورهای مجلس از حضور خود در جمع عشایر به نمایش گذاشت، در جریان پخش این ویدیو علی لاریجانی با اشاره به بخش‌هایی که تصاویری از شهاب نادری را نشان می‌داد، به مزاح گفت: لابد این هم ایل نادری است.

انتهای پیام

نظر شما