شناسهٔ خبر: 30766405 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

استاندار کردستان:

به دنبال احداث دهکده سلامت در کردستان هستیم

استاندار کردستان گفت: تلاش خواهیم کرد دهکده سلامت را در استان احداث کنیم چرا که پتانسیل‌های این کار در کردستان وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری جوان از سقز، بهمن مرادنیا در مراسم کلنگ‌زنی خانه امید بازنشستگان سقز که در پارک کوثر شهر سقز برگزار شد، اظهار کرد: باید همه تلاش کنیم که خدمتی در خور بازنشستگان عزیز را در برنامه‌های خود داشته باشیم.

استاندار کردستان ادامه داد: تکریم بازنشستگان ارجمند رسالت همه ما مسوولین است و قطعا با تمام توان برای رفع مشکلات این قشر زحمت‌کش در  استان کردستان همت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه خانه امید سقز به عنوان پنجاه و یکمین خانه امید کشور است اظهار داشت: این مکان در زمینی به متراژ 800 مترمربع که توسط شورا و شهرداری سقز اهدا شده، ساخته می‌شود.

استاندار کردستان گفت: تلاش خواهیم کرد دهکده سلامت را در این استان که دارای پتانسیل‌های زیادی است، با همکاری مسوولان کشوری احداث کنیم.

مرادنیا گفت: دهکده سلامت در تعدادی از استان‌های کشور وجود دارد و جهت بهره‌مندی مردم به ویژه بازنشستگان تاسیس این دهکده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری خواهد شد.

وی در ادامه خواستار استفاده و بهره‌گیری از پتانسیل‌های مرزی جهت اشتغال و کارآفرینی شد و گفت: در این خصوص و در زمینه‌های مختلف در حال رایزنی هستیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سقز هم در این مراسم گفت: احداث خانه امید در سقز یک ضرورت بود که امروز با کلنگ‌زنی این مکان بذر امید در دل بازنشستگان کاشته شد.

کامیل کریمیان گفت: امیدواریم در کمترین زمان ممکن این مکان به بهره‌برداری برسد تا بازنشستگان عزیز از آن استفاده و در جهت رفع کارهای خود در آنجا با همدیگر شور و مشورت نمایند.

محمد احمدی مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان هم از همکاری و حمایت شورای شهر و شهرداری سقز جهت اختصاص ۸۰۰ متر زمین برای خانه امید قدردانی کرد.

عرفان صاحبی به نمایندگی از بازنشستگان سقز با قدردانی از تمامی دست اندرکاران و مسوولان، گفت: این مکان از نیازهای چندین ساله بازنشستگان شهرستان بود.

این استاد بازنشسته خواستار تقویت و اصلاح بیمه قراردادی بازنشستگان و اشتغال فرزندان بازنشستگان شد.

رئیس شورای اسلامی شهر سقز هم در این مراسم گفت: انتظار است از  شرکت های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی برای اشتغال و کارآفرینی در سقز بهره‌گیری شود.

افشین عزیزی افزود: زمین این مکان با ۸۰۰ مترمربع از طرف شورای شهر و شهرداری برای ساخت خانه امید اهدا شده است.

معاون پارلمانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در این مراسم بیان داشت: برای احداث خانه امید، شاخص ۵ هزار نفر بازنشسته مد نظر است اما با پیگیری‌های نماینده مردم سقز و بانه و فرماندار این شهرستان، این امر در سقز محقق شد و امید است بتوان خدمات بیشتری به این قشر بازنشسته و خدوم ارایه نمود.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی از تلاش‌ها و حمایت‌های رومیانی معاون وزیر رفاه و تقی‌زاده مدیرعامل سازمان بازنشستگی کشوری برای احداث خانه امید به طور ویژه تشکرکرد.

محسن بیگلری همچنین از فرماندار و اعضای شورای شهر و شهرداری هم که برای احداث این پروژه تلاش بسیاری را متحمل شدند تا بازنشستگان از آن بهره‌مند شود، تقدیر کرد.

وی ادامه داد: حق مرزی برای فرهنگیان و کارمندان از ۳ سال قبل برقرار شد و امروز هم دنبال حق منطقه جنگی هستیم و امیدواریم این امر محقق شود که از خواسته بحق بازنشسته عزیزان است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری هم قول مساعد داد که سفرهای زیارتی و سیاحتی و تسهیلات ویژه برای بازنشستگان شهرستان سقز دو برابر اضافه شود.

جمشید تقی‌زاده بیان کرد:تلاش برای ارتقای سطح رفاه بازنشستگان از طریق مجلس و دولت از هیچ کوششی دریغ نمی‌شود.

مراسم کلنگ‌زنی خانه امید بازنشستگان شهرستان سقز با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی و جمعی از بازنشستگان برگزار شد.

در این مراسم میرهادی قره سیدرومیانی معاون پارلمانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تقی‌زاده رئیس صندوق بازنشستگی کشوری، بهمن مرادنیا استاندار کردستان، محسن بیگلری  نماینده سقز و بانه و رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان، فرماندار سقز، شهردار و  اعضای شورای شهر سقز، مسوولین ادارات و ارگان‌ها و جمعی از بازنشستگان  حضور داشتند.

انتهای پیام/2330/74

نظر شما