شناسهٔ خبر: 30766357 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیرسندیکای شرکت های ساختمانی:

اسناد خزانه مبنای اخذ مالیات از شرکت های ساختمانی شده است

تهران- ایرنا- نایب رییس هیات مدیره سندیکای شرکت های ساختمانی ایران گفت: سازمان مالیاتی، مالیات شرکت های فعال در عرصه پیمانکاری را بر اساس میزان اوراق مشارکت و یا اسناد خزانه اسلامی دریافتی محاسبه می کند و اعتراض این شرکت ها تاکنون نتیجه ای نداشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «بیژن سعید آبادی» روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: با فروش اسناد خزانه و اوراق مشارکت در بازار، ارزش آنها بین 52 تا 58 درصد کاهش می یابد.
وی خاطر نشان کرد: تنزیل و کاهش قیمت این اوراق در بازار، شرکت های پیمانکاری را در سال های اخیر تضعیف کرده است.

** سود پیمانکاری 10 تا 15 درصد است
دبیر سندیکای شرکت های ساختمانی ایران نیز در این نشست گفت: ارزش اوراق مشارکت و اسناد خزانه با سررسید 4 ساله هنگام نقد شدن در بازار، 44 درصد کاهش می یابد و تنزیل می شود در حالی که سود پیمانکاران از انجام یک پروژه عمرانی در کشور بین 10 تا 15 درصد است.
«ایرج گلابتونچی» افزود: همه ساله منابع مالی پروژه های عمرانی در کشور روند نزولی داشته در حالی که به طور متوسط 70 تا 80 درصد صدور خدمات فنی و مهندسی کشور توسط 700 شرکت عضو این سندیکا انجام می شود.
دبیر سندیکای شرکت های ساختمانی ایران بیان کرد: تاکنون شرکت های عضو این سندیکا در عراق، پاکستان ، سریلانکا، بنگلادش ، جیبوتی و کشورهای آسیای جنوب شرقی، افریقا و امریکایی جنوبی پروژه های عمرانی زیادی را انجام داده اند.

** 90 درصد ساخت و سازها توسط بخش خصوصی انجام می شود
«منوچهر ملکیانی فرد» عضو هیات مدیره سندیکای شرکت های ساختمانی ایران بیان کرد: صنعت ساختمانی لکوموتیو اشتغال در کشور است و در این شرایط اقتصادی باید دولت از تمام ظرفیت های موجود در این بخش استفاده کند.
وی گفت: ایران یک کشور زلزله خیز است و رعایت استانداردها در تولید مصالح ساختمانی و شفاف سازی قیمت ها و ایجاد نظم و انضباط در تولید کیفی ساختمانها در در حوزه ساخت و ساز اهمیت بالایی دارد.
وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد ساخت و ساز در کشور توسط بخش خصوصی و تشکل های صنفی انجام می شود، افزود: ساماندهی حوزه ساخت و ساز و حضور افراد با صلاحیت در این بخش ضروری است و تاکنون شرکت های عضو این سندیکا در زمینه ساخت سد، پل، تونل، بندر، آزادراه ها و بزرگراه ها سیلو و ساختمان های بزرگ کشور نقش مهمی داشتند.
ملکیانی فرد با بیان اینکه سندیکای شرکت های ساختمانی ایران در سال 1324 تاسیس شده است، گفت: ایران اکنون در حوزه پیمانکاری و صادرات خدمات فنی و مهندسی به خودکفایی کامل رسیده است.
عضو هیات مدیره سندیکای شرکت های ساختمانی ایران تصریح کرد: با وجود جوانان متخصص، ایران به یکی از بزرگترین کشورهای سد ساز جهان تبدیل شده در حالی که تا چند سال پیش سدهای مورد نیاز کشور توسط خارجی ها ساخته می شد.
وی اظهار داشت: پس از 70 سال فعالیت این تشکل صنفی در کشور، امروز شاهد ساخت و ساز و سرپا بودن راه ها، پل ها ، سد، خط آهن، ابنیه و ساختمان های ارزشمند بدون داشتن ابزار و وسایل مکانیکی فقط با همت و کوشش شبانه روزی مهندسان و کارگران ایرانی هستیم.
به گزارش ایرنا، آیین گرامیداشت هفتادمین سالگرد تاسیس سندیکای شرکت های ساختمانی در ایران نهم بهمن ماه امسال برگزار می شود؛ قرار است در این مراسم از خدمات بسیاری از فعالان عرصه خدمات فنی و مهندسی و پیشکسوتان حوزه ساخت و ساز کشور قدردانی شود.
اقتصام**1108*2025

نظر شما