شناسهٔ خبر: 30766319 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بحران فرودگاه گاتویک برای ایزی جت 15میلیون پوند خرج تراشید

لندن - ایرنا - مقام‌ های خطوط هوایی 'ایزی جت' روز سه ‌شنبه اعلام کردند که بحران ماه گذشته فرودگاه گاتویک لندن، 15 میلیون پوند خرج روی دست این شرکت هواپیمایی گذاشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بیش از 400 پرواز این شرکت هواپیمایی در اثر مشاهده پهپادهای ناشناس در نزدیکی باند فرودگاه گاتویک لغو شد و 82 هزار مسافر را سرگردان کرد.
این حادثه در آستانه ایام پرتردد کریسمس رخ داد و به مدت سه روز این فرودگاه را به تعطیلی کشاند.
مقام‌های ایزی جت می‌گویند که مدیریت مسافران 10 میلیون خرج روی دست آنها گذاشته و به خاطر لغو پروازها، پنج میلیون پوند سود خود را از دست‌ داده‌اند.
علاوه بر خطوط هوایی ایزی جت، هزاران پرواز دیگر نیز در جریان این حادثه لغو شد و گفته می ‌شود که حدود 140 مسافر سرگردان شدند.
سرانجام ارتش انگلیس با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته نظامی، پهپادهای مزاحم را زمین‌گیر کرد و فعالیت این فرودگاه پس از 72 ساعت از سر گرفته شد.
پلیس انگلیس هنوز گزارشی درباره شناسایی اخلالگران این دو حادثه ارائه نداده، اما منابع انگلیسی هفته گذشته از دستگیری فردی خبر دادند که در همان ایام به پرواز پهپاد در نزدیکی فرودگاه 'هیترو' متهم شده است.
این منابع اعلام کردند: «جورج روسو» 38 ساله متهم است که در 24 دسامبر (سوم دی ‌ماه) یعنی سه روز پس از حادثه فرودگاه گاتویک پهپاد خود را در نزدیکی فرودگاه هیترو لندن به پرواز درآورده است.
مقام‌های دو فرودگاه گاتویک و هیترو لندن به ‌تازگی از تصمیم خود برای خرید تجهیزات ضد پهپاد خبر داده‌اند. این تجهیزات چند 10 میلیون پوندی، از همان نوعی است که از سوی ارتش برای زمین‌گیر کردن پهپادهای مزاحم به کار گرفته شد.
دولت انگلیس نیز در نظر دارد تا برای جلوگیری از تکرار بحران فرودگاه گاتویک، قدرت پلیس این کشور را برای مقابله با پرواز پهپادهای مزاحم و غیرقانونی افزایش دهد.
فرودگاه گاتویک در فاصله 47 کیلومتری جنوب شهر لندن قرار دارد و دومین فرودگاه مهم و پر رفت‌وآمد لندن به شمار می‌رود.
این فرودگاه دارای دو باند فرود به طول 2.5 و 3.3 کیلومتر است و بطور میانگین سالانه بیش از 40 میلیون نفر در این فرودگاه جابجا می‌شوند.
اروپام ** هـ ن ** 1071

نظر شما