شناسهٔ خبر: 30766214 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

استاندار آذربایجان‌شرقی:

موانع موفقیت طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی بررسی شود

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: اگر تنها یک ششم از رقم سه هزار نفر سهمیه طرح کارورزی دانش‎آموختگان استان استفاده شده است، موانع موفقیت مورد انتظار این طرح در استان باید بررسی شود.

صاحب‌خبر -

محمدرضا پورمحمدی در بیست و دومین جلسه مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و توانمندسازی نیروی کار ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: امورز جدی‌تری مسئله، اشتغال، تامین درآمد و حفظ فرصت‎های شغلی است.

وی با اشاره به گزارشات ارائه شده در ارتباط با تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر در استان افزود: گزارشات نشان می‎دهد اتفاقات مطلوبی در این زمینه افتاده ولی تا سرمنزل مقصور فاصله زیاد است و باید جدیت خود را افزایش دهیم.

پورمحمدی با بیان اینکه نوع اشتغال روستایی چند منظوره و مهم است و منجر به رفع مشکلات ناشی از مهاجرت می‎شود، افزود: لازم است بحث اشتغال مولد و پایه در مناطق شهری نیز مورد توجه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان‎شرقی در عین حال خاطرنشان کرد: باید بخشی از جلسات استان را برای سیاستگذاری ایجاد اشتغال در استان تخصیص دهیم.

وی گفت: در این مورد دیتا بیسی لازم داریم تا به شفاف‎سازی فرایندها کمک شود و اشتباهات گذشته تکرار نشود و از سپردن سرمایه‎های مردم به افراد نامعتبر جلوگیری شود.

این مسوول در بخش دیگری از صحبت‎های خود متذکر شد: اگر تنها یک ششم از رقم سه هزار نفر سهمیه طرح کارورزی دانش‎آموختگان استان استفاده شده است، موانع موفقیت مورد انتظار این طرح در استان باید بررسی شود؛ شاید اطلاع رسانی بیشتر موجب تکمیل این سهمیه در استان شود.

نظر شما