شناسهٔ خبر: 30764750 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اخبار معاونت برون مرزی/

پخش سریال «دردسرهای عظیم ۱» از آی فیلم/ نقد و بررسی «قانون مورفی»

سریال «دردسرهای عظیم ۱» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد از چهارشنبه ۳ بهمن، راهی آنتن شبکه آی‌فیلم می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، فیلم سینمایی «بچه های آسمان» به کارگردانی مجید مجیدی در برنامه این هفته «ایران سینما» (Iran Cinema) مورد نقد و بررسی قرار می گیرد. برنامه «داخل اسراییل» (Israel Inside) افزایش موج مهاجرت یهودی ها از اسراییل و بازگشت آنها به کشورهایشان را مورد بحث و بررسی قرار می دهد. سریال «دردسرهای عظیم ۱» از چهارشنبه ۳ بهمن، راهی آنتن شبکه آی‌فیلم می‌شود. برنامه «سینما آی‌فیلم» که فیلم‌های سینمایی در حال اکران را برای آی‌فیلمی‌‌ها معرفی می‌کند، این بار سراغ «قانون مورفی» رفته است و سهیل اسعد، کارشناس مذهبی و مجری برنامه اسلام پاسخ می دهد که در گذشته از هیسپان تی وی به روی آنتن می رفت، به زودی با برنامه «اسلام دات کام» بار دیگر به آنتن هیسپان تی وی باز می گردد.

**شبکه پرس تی وی میزبان «بچه های آسمان»

فیلم سینمایی «بچه های آسمان» به کارگردانی مجید مجیدی در برنامه این هفته «ایران سینما» (Iran Cinema) مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

این برنامه به تهیه‌کنندگی کیانوش الطافی به بررسی فیلم «بچه های آسمان» محصول سال ۱۳۷۵ و اولین فیلم ایرانی که به عنوان پنج نامزد نهایی جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان در سال ۱۹۹۸ انتخاب شده، پرداخته است.

این فیلم داستان پسر بچه ای به نام علی را روایت می کند که کفش‌های خواهرش را گم می‌کند. از آنجایی که زهرا کفش دیگری ندارد و پدر هم توانایی مالی خرید کفش نو را ندارد با هم قرار می‌گذارند که صبح‌ها زهرا کتانی علی را بپوشد و ظهر علی با کتانی به مدرسه برود. با وجود تلاشی که زهرا برای به‌موقع رساندن کفش‌ها می‌کند، اما علی هر روز دیر به مدرسه می‌رسد و ...

بر اساس گزارشی که در برنامه ارائه می شود، فارین پالیسی بچه‌های آسمان را  به عنوان یکی از ۱۰ فیلم برتر تاریخ سینمای ایران برگزیده و این فیلم در سنگاپور جزو پرفروش‌ترین فیلم‌های خارجی بوده و در ژاپن نیز فیلمنامه بچه‌های آسمان در متون درسی کتاب آموزش زبان انگلیسی دوره دبیرستان تدریس می‌شود.

در ادامه برنامه به جوایزی که این فیلم به دست آورده اشاره می شود؛ جایزه بهترین فیلم خارجی زبان جشنواره بین‌المللی فیلم نیوپورت ۱۹۹۸، جایزه پرنده نقره‌ای بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم سنگاپور ۱۹۹۸، سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین تدوین جشنواره فیلم فجر ۱۹۹۷ و جایزه فیپرشی جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال ۱۹۹۷ بخشی از ده ها جایزه ای است که فیلم «بچه های آسمان» به خود اختصاص داده است.

برنامه «ایران سینما» پنجشنبه ۴ بهمن ساعت ۱۰:۰۰ از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه جمعه ساعت ۱۷:۲۰ ، شنبه ۰۷:۰۰ و یکشنبه ساعت ۱۴:۰۰ پخش می شود.

**بررسی افزایش موج مهاجرت یهودی‌ها از اسرائیل

برنامه «داخل اسراییل» (Israel Inside) افزایش موج مهاجرت یهودی ها از اسراییل و بازگشت آنها به کشورهایشان را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

این برنامه با اشاره به تلاش های اسراییل در سال های گذشته مبنی بر ترغیب یهودی های سایر کشورها برای مهاجرت به رژیم اسراییل به بررسی اقدامات این رژیم برای بازگشت ۵۰۰ هزار یهودی ساکن فرانسه به این مناطق می پردازد.

مهاجرت تعداد کمی از یهودیان فرانسه در اسراییل و بازگشت تعداد زیادی از آن ها به فرانسه به دلیل نبود شغل مناسب و سخت بودن یادگیری زبان از جمله محورهای مورد بحث در این برنامه خواهد بود.

برنامه «داخل اسراییل» با اجرای حییم برشیث، چهارشنبه ۳ بهمن ساعت ۱۹:۰۰ به مدت ۲۵ دقیقه از این شبکه پخش خواهد شد. زمان تکرار این برنامه پنجشنبه ساعت ۱۴:۰۰، جمعه ساعت ۱۸:۰۰، دوشنبه ساعت ۱۷:۲۰ و سه شنبه ساعت ۲۰:۰۰ خواهد بود.

**«دردسرهای عظیم» در راه آی‌فیلم

سریال «دردسرهای عظیم ۱» از چهارشنبه ۳ بهمن، راهی آنتن شبکه آی‌فیلم می‌شود.

سریال «دردسرهای عظیم ۱» قرار است از چهارشنبه هر شب ساعت ۲۱ از کانال فارسی این شبکه پخش شود.

«دردسرهای عظیم ۱» در ۲۶ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی ایرج محمدی و مهران مهام محصول شبکه سه است که هر شب دو قسمت از آن پخش می‌شود.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: لطیف جوانی که رویای بازیگری را در سر می‌پروراند ناخواسته درگیر ماجرای عجیبی می‌شود که او را دچار دردسرهای فراوان کرده و مسیر زندگی‌اش را دگرگون می‌کند.

مهدی هاشمی، جواد عزتی، مهران رجبی، امیرغفارمنش، اشکان اشتیاق، پرستو گلستانی، مریم سعادت، الناز حبیبی، زهره فکور صبور، شهین تسلیمی و صفا آقاجانی در این مجموعه طنز ایفای نقش کرده‌اند.

مجموعه طنز «دردسرهای عظیم» هر شب ساعت ۲۱:۰۰ روی آنتن می‌رود و در ساعت‌های ۰۵:۰۰ و ۱۳:۰۰ بازپخش خواهد شد.

**«قانون مورفی» رامبد جوان در آی‌فیلم

برنامه «سینما آی‌فیلم» که فیلم‌های سینمایی در حال اکران را برای آی‌فیلمی‌‌ها معرفی می‌کند، این بار سراغ «قانون مورفی» رفته است.

فیلم سینمایی «قانون مورفی» به‌کارگردانی رامبد جوان، چهارشنبه ۳ بهمن از کانال فارسی این شبکه معرفی می‌شود.

امیر جدیدی، امیر جعفری، مهسا طهماسبی، دانیال غفارزاده، سروش صحت، سیروس گرجستانی، محمد معتضدی، هادی کاظمی، رامبد جوان، آناهیتا درگاهی، محمد شیری، بهزاد قدیانلو، حسین شاهرخ‌نیا و ارشا اقدسی در این فیلم بازی کرده‌اند.

فیلم جدید رامبد جوان از ۱۲ دی در سینماهای کشور اکران شده است.

«سینما آی‌فیلم» چهارشنبه‌ها ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن می‌رود و در ساعت ۰۶:۳۰ پنجشنبه بازپخش خواهد شد.

**«اسلام دات کام» به زودی میهمان هیسپان تی وی می‌شود

سهیل اسعد، کارشناس مذهبی و مجری برنامه اسلام پاسخ می دهد که در گذشته از هیسپان تی وی به روی آنتن می رفت، به زودی با برنامه «اسلام دات کام» بار دیگر به آنتن هیسپان تی وی باز می‌گردد.

این برنامه مذهبی که از تولیدات واحد برنامه های هیسپان تی وی است و در قم تهیه و تولید می شود، قرار است با اجرای «سهیل اسعد» مجری و کارشناس آرژانتینی تبار هیسپان تی وی که در ایران درس طلبگی خوانده و تسلط کافی در این حوزه دارد، به زودی رنگ آنتن به خود ببیند.

موضوعاتی از قبیل ماه رمضان و آداب مسلمانان در این ماه، اخلاق، سیره و زندگی پیامبر اسلام(ص) از جمله کلید واژه ها و مطالبی است که در این برنامه به آن ها اشاره خواهد شد. قرار بر این است که در این برنامه برای درک بیشتر مخاطبان اسپانیایی زبان از ماهیت دین اسلام؛ موضوعات کلیدی و کلیات اسلام برای مخاطبان بازگو شود تا آن ها شناخت کلی از دین مسلمانان به دست آورند.

استفاده از تصاویر کروماکی، ویدئو کلیپ های مربوط با موضوع برنامه و کارشناسانی که از طریق ارتباط تصویری، میهمان برنامه می شوند، قسمت های مختلف «اسلام دات کام» را که در مدت زمان ۲۵ دقیقه پخش خواهد شد را تشکیل می دهد.

انتهای پیام/ 

نظر شما